ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Λούλα Αναγνωστάκη

Λούλα Αναγνωστάκη
Η φωτό είναι του Σπύρου Στάβερη για τη LIFO

Παρατηρητήριο

Η Ελλάδα έχει ανάγκη από ένα σαφές μέτωπο ΝΔ και του κυοφορούμενου νέου σχήματος της κεντροαριστεράς. Μια γενναία και ρηξικέλευθη πολιτική συνεννόηση αρχών με συγκεκριμένα σημεία επαφής και καθαρές στοχεύσεις. Κι ας έχουν διαφορές που πρέπει να γίνουν σαφέστατες. Αυτό προϋποθέτει τη διατύπωση και διακίνηση τεκμηριωμένων πολιτικών θέσεων για τα μεγάλα επίδικα και κυρίως για τα δύο πιο σημαντικά. Αυτά της παραγωγής πλούτου και της διαχείρισης του κράτους. Με τρόπο όμως που θα αποδεικνύει και στον πλέον αδαή ότι η ελευθερία στην οικονομία από τη μια και η υποχώρηση του κράτους από την άλλη θα αποδειχθούν ωφέλιμα όχι μόνο για το κεφάλαιο αλλά και για τους πολίτες και δη τους ασθενέστερους. Αυτό σημαίνει υπεύθυνη λαϊκή πολιτική και όχι ελιτίστικη ή λαϊκίστικη.

Athens Voice

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Όσο θα πολλαπλασιάζονται οι δημόσιες τοποθετήσεις των υποψηφίων τόσο θα αποκαλύπτεται ο φυσικός αρχηγός του κέντρου και το βαρύ πολιτικό του φορτίο. Αλλά είναι εποχή του diet, οπότε....

Δευτέρα, 13 Μαΐου 2013

Οι «πόλεμοι» του ωραρίου των εκπαιδευτικών



Για να μη σας παραμυθιάζουν οι συνδικαλιστές και οι πολιτικάντηδες

Γιάννης Αντωνίου*  από τα ΝΕΑ (13/5/13)

Η κυβέρνηση, έστω και καθυστερημένα, προχώρησε στην αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά δύο ώρες. Το μέτρο ήταν αναμενόμενο και απολύτως αναγκαίο για την αποφυγή του λειτουργικού black-out των σχολικών μονάδων το επόμενο έτος, εν όψει 7000 περίπου συνταξιοδοτήσεων και στις δύο βαθμίδες, μηδενικών διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών και αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια. Την ίδια στιγμή η ΟΛΜΕ θεώρησε την αύξηση του ωραρίου αιτία πολέμου, εξαγγέλλοντας ως πεδίο αναμέτρησης με την κυβέρνηση και την κοινωνία τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Τα λειτουργικά κενά ως πρόβλημα μιας παρατεταμένης παθογένειας

Τα προβλήματα σχετικά με την κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολείων, εκτός από τις μνημονιακές δεσμεύσεις και τους περιορισμένους οικονονομικούς πόρους, είναι άμεσα συναρτημένα με την ανθρωπογεωγραφία της εκπαίδευσης και την πολιτική στελέχωσης των σχολικών μονάδων τα τελευταία 30 χρόνια. Η κρίση απλώς τα επέτεινε.
Στην μακρά περίοδο της δανεικής ευημερίας οι κυβερνήσεις και μαζί τους ολόκληρο το πολιτικό σύστημα ουσιαστικά ευθυγραμμίζονταν με τις συνδικαλιστικές διεκδικήσεις, ακολουθώντας μια πολιτική μαζικών διορισμών. Στο όνομα της διεύρυνσης των γνωστικών πεδίων, αύξαναν συνεχώς τις ειδικότητες, αποτελεί μάλιστα κοινό μυστικό ότι σ’ αυτή τη λογική εν πολλοίς υποτάσσονταν και τα προγράμματα σπουδών. Αξίζει να σημειωθεί ότι ιδιαίτερα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη δεκαετία του 1970 οι ειδικότητες ήταν περίπου 15, ενώ σήμερα έχουν φτάσει τις 117. Πρακτικά σχεδόν όλοι οι πτυχιούχοι ΑΕΙ και ΑΤΕΙ μπορούσαν και μπορούν να διεκδικήσουν μία θέση στην αχανή αγορά εργασίας της εκπαίδευσης. Παράλληλα, υπό το κράτος των συντεχνιακών πιέσων, θεσπίστηκε ένα άκαμπτο πλέγμα ρυθμίσεων ως προς τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών και τις αναθέσεις διδασκαλίας των επί μέρους διδακτικών αντικειμένων που στις περισσότερες περιπτώσεις καθιστούσε εξαιρετικά δύσκολη την κινητικότητα εντός σχολικής μονάδας, περίπου αδύνατη από σχολική μονάδα σε σχολική μονάδα και αδιανόητη από περιοχή σε περιοχή. Εάν σ’ αυτά προστεθούν η σταδιακή μείωση του ωραρίου και οι αποσπάσεις σε διοικητικές θέσεις του Υπουργείου Παιδείας, σε διευθύνσεις εκπαίδευσης αλλά και σε άλλες υπηρεσίες άσχετες με την εκπαίδευση, στην Αρχιεπισκοπή, σε βιβλιοθήκες, σε βουλευτές, κόμματα κ.λπ με αδιαφανή και πελατειακά κριτήρια, εάν ακόμη προστεθούν οι κρυμμένοι σκελετοί μέσα σε σχολικές ντουλάπες, που με την ανοχή των διευθυντών των σχολείων και την κάλυψη των συνδικαλιστών δούλευαν ελάχιστα ή καθόλου, τα πλασματικά τμήματα και εν γένει κάθε είδους επινόημα της δημοσιοϋπαλληλικής καμαρίλας, η εικόνα του τρέχοντος αδιεξόδου συμπληρώνεται.
Το συμπέρασμα δεν είναι απροσδόκητο, το σύστημα πρόσληψης και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης, όπως άλλωστε και στο σύνολο της δημόσιας διοίκησης, οικοδομήθηκε ανορθολογικά, χωρίς μέριμνα συνετής διαχείρισης οικονομικών πόρων, χωρίς σχέδιο αντιμετώπισης πραγματικών εκπαιδευτικών αναγκών, κατά βάση δηλαδή σε μία λογική εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων με στόχο τη συντήρηση και την αναπαραγωγή του πολιτικού και συνδικαλιστικού συστήματος.


Υπερασπίζοντας τα ερείπια…

Δεν είναι λοιπόν παράξενο που η ηγεσία της ΟΛΜΕ ως οργανικό μέρος αυτού του παθογενούς συστήματος επιλέγει να δώσει τη μητέρα των μαχών με επίδικο αντικείμενο την αύξηση του ωραρίου. Αντίπαλοι του όποιου εξορθολογισμού, δεν τους νοιάζει εάν χωρίς τις αναγκαίες ρυθμίσεις τα σχολεία δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν την επόμενη χρονιά. Ζητούν από μία χρεωκοπημένη χώρα κι άλλους διορισμούς σαν να μην έγινε τίποτα. Τρομοκρατούν την κοινωνία με το υποτιθέμενο όπλο της απεργίας στις εξετάσεις και διαπνεόμενοι από το σύνδρομο του Σαμψών αποφασίζουν να θαφτούν κάτω από τα ερείπια του συστήματος, στη δημιουργία του οποίου συνέβαλαν αποφασιστικά. Προσπερνούν με κυνική αδιαφορία τα πορίσματα διεθνών οργανισμών σχετικά με τους μέσους όρους διδακτικών ωρών των εκπαιδευτικών στην Ευρωπαϊκή Ένωση και διεθνώς που επιβεβαιώνουν ότι οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα διδάσκουν σε ετήσια βάση πολύ κάτω από το μέσο όρο συγκριτικά με τους συναδέλφους τους στην Ε.Ε. και στις χώρες μέλη του ΟΟΣΑ. 
Οι διδακτικές ώρες στην Ελλάδα ανά εκπαιδευτικό στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση φτάνουν τις 589, όταν ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση φτάνει τις 778 και στις χώρες μέλη του ΟΟΣΑ τις 782. Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Γυμνάσιο και Λύκειο, οι αντίστοιχοι αριθμοί είναι 415 για την Ελλάδα, ενώ οι μέσοι όροι για την ΕΕ φτάνουν τις 671 για το Γυμνάσιο και τις 635 για το Λύκειο και στις χώρες μέλη του ΟΟΣΑ τις 704 και 658 αντίστοιχα (Education at a glance 2012: http: //www. oecd.org/ edu/eag2012.htm).

Όμως οι αριθμοί είναι αμείλικτοι...

Σήμερα στη δημόσια εκπαίδευση υπηρετούν 151.386 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, 68.666 στην Πρωτοβάθμια και 82.720 στη Δευτεροβάθμια.
Τα προβλεπόμενα κενά στη Δευτεροβάθμια, εάν συνυπολογιστούν οι συνταξιοδοτήσεις, περίπου 4.000, οι 4319 αναπληρωτές του 2012-13, τα 1.200 κενά του ιδίου έτους, οι 2.783 αποσπασμένοι σε υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και οι 380 σε διάφορες άλλες υπηρεσίες, κόμματα, βουλευτές κλπ, φτάνουν στον τρομακτικό αριθμό των 12.682. Η αύξηση δύο ωρών στη Δευτεροβάθμια προσθέτει 157.440 ώρες, ήτοι περίπου 8746 θέσεις επιπλέον σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Παρά την αύξηση λοιπόν του ωραρίου απομένουν ακόμη περίπου 3936 κενά. Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι η οριζόντια αύξηση του ωραρίου δημιουργεί πλεονάσματα σε ειδικότητες όπως οι ΠΕ19-20 (πληροφορικής 2500), γυμναστές, ξένων γλωσσών, ενώ αφήνει περίπου 4000 κενά στις βασικές ειδικότητες, φιλόλογοι, μαθηματικοί και φυσικών επιστημών.
Αντιστοίχως στη Πρωτοβάθμια εκπαίδευση με το συνυπολογισμό των συνταξιοδοτήσεων, περίπου 3000, τους λιγότερους διορισμούς αναπληρωτών (4500 έναντι 5711 το τρέχον έτος, ήτοι 1189 περίπου λιγότεροι), τους 941 αποσπασμένους, τα 800 περίπου κενά του τρέχοντος έτους φτάνουμε στα 5930 κενά για το 2013-14.

Προτάσεις επίλυσης του προβλήματος που επικεντρώνονται στην άμεση επιστροφή όλων των αποσπασμένων στις τάξεις ή αντί της οριζόντιας αύξησης του ωραρίου εισηγούνται την επιμήκυνση του χρόνου παραμονής στη βαθμίδα του ωραρίου από 6 ή 8 σε 10 χρόνια, παρά τις αγαθές τους προθέσεις, πάσχουν και από ρεαλισμό αλλά και από αποτελεσματικότητα. Για την πρώτη πρόταση, εάν προς στιγμή δεχτούμε ότι όλοι οι αποσπασμένοι επέστρεφαν στα σχολεία τους, αυτό, εκτός του ότι πρακτικά θα ισοδυναμούσε με διάλυση του κεντρικού διοικητικού μηχανισμού τoυ Υπουργείου και των διευθύνσεων, θα συνεισέφερε στην μεν Δευτεροβάθμια 3163 θέσεις, αφήνοντας ακάλυπτες 9519 περίπου θέσεις, ενώ στην Πρωτοβάθμια θα καλύπτονταν 941 θέσεις και τα κενά θα έφταναν τα 4989. Η δεύτερη πρόταση, η οποία σημειωτέον ότι δεν έχει μετρηθεί ως προς τα αποτελέσματά της, σίγουρα θα επηρέαζε μόνο κλάσμα των εκπαιδευτικών στις αντίστοιχες βαθμίδες ωραρίου, αφήνοντας τελείως ανεπηρέαστους από την αύξηση τους εκπαιδευτικούς που έχουν υπερβεί την εικοσαετία.

Η πρόταση

Η πρόταση για την αντιμετώπιση του προβλήματος όχι μόνο με ορίζοντα το επόμενο έτος, εκτός από την αύξηση του ωραρίου, είναι αναγκαίο να συμπεριλάβει και ένα άλλο μοντέλο διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης, καθώς και μία γενναία αναδιάταξη του εκπαιδευτικού χάρτη. Συγκεκριμένα:
  • Άμεση εκπόνηση σχεδίου δραστικών συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων και εφαρμογή του μέσα στο Καλοκαίρι.
  • Κανένα τμήμα κάτω από 25 μαθητές (εξαίρεση μόνο για τις νησιωτικές και παραμεθόριες περιοχές).
  • Απαγόρευση των αποσπάσεων σε υπηρεσίες εκτός του Υπουργείου Παιδείας.
  • Δραστική μείωση των αποσπασμένων σε διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Διευθύνσεις κλπ. Οι όποιοι αποσπασμένοι για το επόμενο έτος να επιλέγονται αποκλειστικά από πλεονασματικές ειδικότητες (πληροφορικής, γυμναστές κλπ). Παράλληλα εκπόνηση σχεδίου ώστε η στελέχωση των διοικητικών υπηρεσιών του Υπουργείου να καλυφθεί μέχρι το τέλος του επόμενου χρόνου με το προσωπικό που θα μετακινηθεί από άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.
  • Εξάντληση του υποχρεωτικού ωραρίου απ’ όλους τους εκπαιδευτικούς.
  • Ενεργοποίηση της δεύτερης και τρίτης ανάθεσης διδακτικού έργου σε ειδικότητες όπως πληροφορικής, γυμναστές, οικιακής οικονομίας, ξένων γλωσσών κλπ.
  • Υποχρεωτικές υπερωρίες εντός σχολικής μονάδας στις ειδικότητες που καλύπτεται το αναγκαίο ωράριο.
  • Μετακινήσεις εκπαιδευτικού προσωπικού από περιοχές που υπάρχουν πλεονάσματα σε άλλες που παρουσιάζουν ελλείμματα με κριτήρια διαφάνειας αντικειμενικότητας κλπ.
*Ο Γιάννης Αντωνίου είναι εκπαιδευτικός και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΔΗΜΑΡ

23 σχόλια:

  1. η κ Ρεπούση μιλησε για 4.500 αποσπασμένους και οχι σε μηχανισμους του υπουργειου αλλά σε κομματα ,διαφορες ασχετες υπηρεσιες ακομα και στην Αρχιεπισκοπή.


    Ο κ Αντωνιου θεωρει οτι ολοι αυτοι ειναι αποσπασμένοι σε θεσεις ..Υπουργειου; και νομιζει οτι πειθει; ..


    Επίσης δεν βλεπει οτι αυτοματως θα δημιουργηθουν ηθικο πολιτικά ζητηματα αν καποιοι παραμενουν αποσπασμένοι και στο απυροβλητο-ανεξαρτητως προοντων η του αν κανουν σωστα τη δουλεια τους ,ενω ενεργοι συναδελφοι τους μετατιθενται στα γεραματα παρα τα τυχον προσοντα τους και παρολο που κανουν καλά τη δουλεια τους ,απλώς επειδή δεν βγαινει το ωραριο που τους επιβαλλανε για να καλυψουν τα ..κενα που δημιουργου οι ..αποσπασεις ..στην (π.χ)Αρχιεπισκοπή; Δεν αντιλαμβανεται ο κυριος Αντωνιου και η ΔΗΜΑΡ οτι στον εκπαιδευτικο κοσμο ισχύει και η αρχή της Ισης μεταχειρισης και οχι μονο οι λογιστικές αρχές και η περιφρονηση της αξιοκρατιας; ..
    Και τι αντιληψη περι ..''πλεοναζοντος'' ( μου θυμιζει αυτους που λέγανε για 'περιΤτες υπάρξεις ''ειναι αυτής για τις αποσπασεις; Σε ποιους νομιζουν οτι τα λένε και Πώς μιλάνε με τετοιο Υφος οι κυριοι της ΔΗΜΑΡ;


    ειναι αυτη γλώσσα ..αξιολογησης και ποιοτικου ελεχου του εκπαιδευτικου προσωπικου ή ειναι γλώσσα,..πλεονασματων που αντιστοιχουν μεν σε πλεοναζοντα εμπορευματα στα Σουπερ Μαρκετ αλλά οχι σε εκπαιδευτικους και ανθρωπους;
    ---------------------------------------

    Πουθενα δε βλέπω την προταση να διευρυνθει το ωραριο αποκεντρωτικά ..σε καθε σχολειο- αναλογα με τις αναγκες για προσθετη διδασκαλια .. Σε αλλο σχολειο να αποφασιζαν για προσθετη διδασκαλια σε Φυσική ., η Αρχαια κλπ αλλου για πργραμματα Πολιτειακής Αγωγής ,θεατρικής παιδειας κλπ κλπ ..Κατι τετοιο θα εβρισκε και αμεση ανατποκριση απο τον εκπαιδευτικο κοσμο Αντιθετα βλεπω οτι η ολη προσεγγιση ειναι ακρως λογιστικου τυπου ..
    Πουθενα δεν αναφέρεται καν ο κ Αντωνιου στην διευρυσνη των Προζεκτ - '''ερευνητικών εργασιων ''-και στο Γυμνασιο - οσο και στον αριθμο των αναθεσεων σε εκπαιδευτικους -και μονη λυση ετσι που τα ..καταφερανε αλλά και μονη προς θετική κατευθυνση μεταρρυθμιση που ειδαμε τα τελευταια χρόνια περαν των ..λογιστικών..
    -----------
    αυτά τα περι εξαντλησης 2ης και 3ης αναθεσης με ..τρομαζουν ..Αυτο ισχυει συμφωνα με τον νομο εδώ και πανω απο 20-25χρονια ..τωρα το ανακαλυψε η ..ΔΗΜΑΡ; ΚΑΛΆ ειναι δυνατον να το λενε κιολας με καμάρι λές και ανακαλυψαν οτι η ΓΗ ΚΙΝΕΙΤΑΙ; πρωτα -λεει η νομοθεσια-εξαντλειται το ωραριο στην 1η 2η 3η αναθεση αλλά και σε συγγενικές ειδικοτητες και μετα βγαινουν κενά ..Τωρα το ανακαλυψαν;
    τι να λέμε ομως .. και ποιος νιαζεται .. Θεαμα και κοινωνια τους Θεαματος ..Για γελια και για κλάματα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι 4500 αποσπασμένοι είναι στο σύνολο και είναι και στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας ( γραφεία κλπ) να γυρίσουν στα σχολεία όλοι, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη, κάπως πρέπει να βρεθούν οι αντικαταστάτες τους, να εκπαιδευτούν κλπ. ως τότε τι κάνουμε;

      Διαγραφή
    2. "ειναι αυτη γλώσσα ..αξιολογησης και ποιοτικου ελεχου του εκπαιδευτικου προσωπικου ή ειναι γλώσσα,..πλεονασματων που αντιστοιχουν μεν σε πλεοναζοντα εμπορευματα στα Σουπερ Μαρκετ αλλά οχι σε εκπαιδευτικους και ανθρωπους;" Θα ήθελα να ρωτήσω τον κ. Νοσφεράτο: πώς αξιολογεί και πώς πληρώνει τα ιδιαίτερα μαθήματα και τα φροντιστήρια των παιδιών του, με χρήματα ή με συναισθήματα;

      Διαγραφή
  2. Εξαιρετική και ρεαλιστική ανάλυση. Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κ.ΒΟΓΙΑΤΖΉ Μαλλον δεν καταλάβατε την διαφορά της δημοσιας εκπαιδευσης και των στοχων της απο τα ιδιαιτερα ( οπου .. τα πλεονασματα -θεολογοι , κοινωνιολογοι ,νομικοι γυμναστες '' δεν μπορουν να κριθουν με φροντιστηριακά κριτήρια ή κριτηρια περισσευουμενων προιόντων στο Σουπερ Μαρκετ)-Δεν πειραζει. Αρκει που δωσατε συγχαρητηρια ενω η Παιδεια καιγεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κύριε Νοσφεράτε θα ήθελα να μάθω αν οι πλεονάζοντες (θεολόγοι, ....γυμναστές), που αναφέρετε, πληρώνονται με ηθική ανταμοιβή μόνο ή με Ευρώ, τα οποία έχουν πληρώσει οι Έλληνες πολίτες με τους φόρους τους. Αυτοί οι φορολογούμενοι ερωτήθηκαν αν επιθυμούν να πληρώνουν αργόμισθους; Όσο για την Παιδεία που "καίγεται", θα ήθελα να μάθω τις ελάχιστες δικές σου ευθύνες, (είτε ως εκπαιδευτικός, είτε ως γονέας είτε ως φορολογούμενος, είτε ως ψηφοφόρος). Αλλά πού να βρείς υπευθυνότητα σήμερα!

      Διαγραφή
  4. ΞΕΝΗ ΣΚΑΡΤΣΗ13 Μαΐου 2013 - 10:44 μ.μ.

    Νομίζω ότι η πρόταξη του αποφθέγματος αδικεί κατάφωρα όποιο άρθρο ακολουθεί, όπως και πολλά ανάλογα που γράφετε τις τελευταίες μέρες στο μπλογκ σας. Απαντάω εδώ γιατί αυτό τίθεται αξιωματικά χωρίς δυνατότητα σχολιασμού.
    Ο χαρακτηρισμός ενός ολόκληρου κλάδου ως κοπανατζήδων που νοιάζονται μονάχα για πενθήμερες, τρίωρα κοπάνες και διακοπές είναι το ίδιο επικίνδυνος, τουλάχιστον, με τη στάση του κυρίου Παπαχρήστου. Οποιαδήποτε υγεία υπάρχει στην εκπαίδευση εδώ και πολλά χρόνια βρίσκεται σε μια σεβαστή μερίδα καθηγητών που αγωνίζονται μόνοι τους χωρίς τη βοήθεια ή την επιβράβευση κανενός. Το να κατηγορείτε μόνο τον ένα "εταίρο" για τα δεινά της εκπαίδευσης αθωώνει την εκάστοτε κυβέρνηση που είναι η κύρια υπεύθυνη και γι' αυτή την απαράδεκτη κατάσταση και δε γεννάει πολλές ελπίδες για τη βελτίωση της κατάστασης. Και νομίζω ότι μιλάω εκ μέρους πολλών εκπαιδευτικών που απλώς εμειδίασαν με τα τερτίπια της ΟΛΜΕ, και προσωπικά νιώθω να απειλούμαι απ' τη στάση σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. γεια σου Ξένη, χρόνια και ζαμάνια. Ευχομαι να είσαι καλά. Το σχόλιο που βρήκα στο fb δεν τους τσουβαλιάζει νομίζω όλους, Κάνει την αντίστιξη. Μέχρι χτες κερδίζαμε προνόμια, αυτό είναι αλήθεια, συχνά εις βάρος της εκπαίδευσης. Το άθλιο πελατειακό κράτος μας μοίρασε όσα αναφέρονται. Είχαμε όλοι τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσουμε. Αυτό δε σημαίνει ότι το κάναμε όλοι ούτε στον ίδιο βαθμό. Αλλά εδώ που τα λέμε, στα σχολεία έβλεπες και βλέπεις ξέγνοιαστους ανθρώπους, χαλαρούς, χαρούμενους. Οι καλύτερες συνθήκες δουλειάς. Γιαυτό και κάθε πτυχιούχος ήθελε να έρθει στο σχολείο, αγαπούσε δεν αγαπούσε τη δουλειά και τα παιδιά.
      Σήμερα αυτό απειλείται. Δεν απειλείσαι από το σχόλιο ή από τη Μαργαρίτα αλλά από τη χρεοκοπία. Τόνισα με κάθε τρόπο τη διαφορά συνδικαλιστών και καθηγητών. Εγραψα ότι η πλειοψηφία πασχίζει και κάνει το σωστό. Αλλά όπως και να το κάνουμε, τα προνόμια υπήρχαν. Και υπάρχουν. καλό είναι μας χαλαρώνουν, αλλά να έχουμε και το γνώθι σαυτόν. Καλό βράδυ

      Διαγραφή
  5. Εσείς κύριε αρθρογράφε (κύριε Αντωνίου) πόσες ώρες τη βδομάδα διδάσκετε; Μήπως τελικά ανήκετε στην ομάδα που εσείς αποκαλέσατε των "παραμιθιάζοντων" συνδικαλιστών; Γιατί αυτά που γράφετε περί ωρών διδασκαλίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έρχονται σε πλήρη αντίθεση με αυτά που ισχύουν και έχουν δημοσιευθεί και από τα έντυπα μέσα ενημέρωσης και εσείς ως εκπαιδευτικός έπρεπε να το γνωρίζετε πολύ καλά!!!

    Ή μήπως δεν γνωρίζετε και τις πολύ καλύτερες συνθήκες εργασίας (από άποψη υποδομών θέλετε - από άποψη σεβασμού στα πρόσωπα των καθηγητών) των συναδέλφων του εξωτερικού, για να μην αναφερθώ και στην τεράστια διαφορά στις αμοιβές τους.

    Αλήθεια πού βρίσκετε την ώρα να είστε και εκπαιδευτικός και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής πολιτικού σχηματισμού;

    Ποιοι είναι αυτοί οι διεθνείς οργανισμοί στους οποίους αναφέρεστε; Ο ΟΟΣΑ; που αποτελεί το δεκανίκι 43 μόνο χωρών παγκοσμίως που σκοπό έχουν να εκτελούν διατεταγμένες υπηρεσίες των εκάστοτε κυβερνήσεων;

    Ποιος φταίει για αυτή την υπέρμετρη αύξηση των ειδικοτήτων στο δημόσιο σχολείο, ο απλός καθηγητής ή ο εκάστοτε υπουργός με τους κάθε λογής συμβούλους του, που ανά διετία - τα τελευταία τουλάχιστον χρόνια - θέλει να αφήνει το δικό του στίγμα στην παιδεία και με τις αμέτρητες αλλαγές που γίνονται επί ποδός;

    Που βρίσκετε την δύναμη, εσείς ένας απλός εκπαιδευτικός να αρθρογραφείτε σε τόσο "μεγάλα" έντυπα μέσα; Θα μπορούσε να το κάνει ο οποιοσδήποτε;

    Και τελικά κάτι που επιτρέψτε μου αν και είστε Εκπαιδευτικός έπρεπε να το γνωρίζετε και μάλιστα πολύ καλά, η όλη ιστορία και ο ξεσηκωμός γίνεται μόνο για τις δύο ώρες εβδομαδιαία;

    Η μήπως για την αναγκαστική απόλυση συναδέλφων σας, όταν δεν θα τους έχει μείνει ούτε μία ώρα διδασκαλίας ανά την επικράτεια, την ώρα που στην Ελλάδα των "μεταρρυθμίσεων" αυτή τη στιγμή δεν έχει απολυθεί ούτε ένας αποδεδειγμένα ¨επίορκος¨ δημόσιος υπάλληλος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε ναι δυστυχώς οι αργόμισθοι θα απολυθούν. Τόσο άσχημα. Θα τους προσλάβεις εσύ στην επιχείρησή σου;

      Διαγραφή
  6. κ.Καστανά
    Όπως αποδεικνύεται δεν είστε και τόσο δημοκράτης όσο λέτε μιας και αφού σας έστειλα γύρω στις 6 και το απόγευμα ένα σχόλιο το διαγράψατε. Γιατί επειδή ήταν καυστικό; Μα εσείς χαίρεστε για τα καυστικά σχόλια.Μήπως γιατί ήταν επηρμένο; μα η επαρση που σας διακρίνει είναι τόση που δεν θα πρεπε να σας ξαφνιάζει. Μηπως γιατί απλά δεν αντέχετε την ειρωνία και την κυνικότητα που περιείχε; μα εχετε τόση που πάλι δε θαναι εκπληξη για σας.
    Η διαγραφή των σχολίων είναι μια κακή αρχή για σας. Ή εμπεριέχεται στα πλαίσια των ανύπαρκτων κόκκινων γραμμών της ΔΗΜΑΡ; Απλάμ'αυτό το τρόποεπιβεβαιώνεται ότι εκτός του ότι δεν είστε αριστερός,δεν είστε καν δημοκράτης.

    ΥΓ: Θα περιμένω την δημοσίευσή του ετσι ωστε νάποδέιξετε ότι δεν είστε εχετε μεταμορφωθεί σε Άδωνι

    Θ.Σανιτόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σανιτόπουλε είσαι γνωστό troll εδώ και χρόνια. Μην μας κάνεις τώρα το θιγμένο. Απλά δεν σε παίρνει εδώ μέσα. Παίξε αλλού.
      Ο Άδωνις

      Διαγραφή
    2. χαιρομαι που αναγνωρίζετε τον εαυτό σας ως Αδωνι...αυτο σημαίνει υψηλή αυτογνωσία.
      Θ.Σ.

      Διαγραφή
  7. Ξένη Σκαρτσή14 Μαΐου 2013 - 12:54 π.μ.

    Ναι τους τσουβαλιαζει. Η προμετωπιδα ειναι προμετωπιδα. Επιμενω οτι υπερβαλλεις φοβερα, εκτος κι εγω ζω αλλου. Και παντως επιμενω, αν υπαρχει καποια υγεια στην εκπαιδευση, οση υπαρχει, δεν ειμαι αφελης, βρισκεται στους καθηγητες. Μην τους πυροβολεις τοσο, ο κακος λυκος ειναι αλλου. Οσο ανεβαινεις προς τα πανω η mediocrity και η μιζερια γινεται χειροτερη, σε πιανει απ' τη μυτη. Κι αυτη ειναι το προβλημα. Ειναι ουτοπικο να πιστευεις οτι τα χαλια θα διορθωθουν αμα τσουβαλιασεις το προσωπικο σου. Πρεπει να φροντισεις να χεις αυτο που πρεπει και να τους αφησεις να δουλεψουν. Κι επειδη εχω κατι δουλιτσες, αν τελειωσε το 7μηνο μου, λεω να παω να τις κανω. Χωρις ειρωνεια, χιουμορ κανω. Χαιρετισμους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξένια 135 ώρες στο Λύκειο έκανε ο Μπάμπης φέτος. Και δεν είναι ο μόνος. Είμαστε και μεις μέρος του προβλήματος, δουλέψαμε ως άτομα, ως συνδικάτο, ως κόμματα για όλο αυτό το χάλι. Επιμένω ότι δεν τσουβαλιάζω, αλλά οι καλύτερες των προθέσεων συντρίβονται από την πραγματικότητα.

      Διαγραφή
    2. Ξένη Σκαρτσή15 Μαΐου 2013 - 1:05 π.μ.

      Η θεματική μας είναι άλλη, μάλλον θα επαναλαμβανόμαστε χωρίς λόγο. Δεν έκλεισα εγώ το σχολείο τέλη Απρίλη. Ούτε αυτό με κάνει αφερέγγυα και κοπανατζού. Ούτε χαίρομαι ούτε το εκμεταλλεύομαι. Και όσο δούλευα, όσο μ' άφηναν, δούλευα περισσότερο από πολλούς δημόσιους υπαλλήλους. Το έκλεισε ο κύριος Αρβανιτόπουλος και κάθε κυβέρνηση που απαξιώνει και αυτό και εμένα. Με το να πυροβολείς εμένα τον αθώωνεις και γι' αυτό και για όλα τ' άλλα.
      Και ΥΓ: Ρώτα οποιοδήποτε παλιό καθηγητή, και όχι κοπανατζή, πώς του φαίνονται τα χαρτιά επιστράτευσης. Άκουσα την αντίδραση του πατέρα μου εχθές που έχει περάσει χούντα, με τα όλα της, και ήρθα στα ίσα μου.
      Το μαύρο είναι μαύρο. Και δεν το χειροκροτούμε.

      Διαγραφή
    3. ΞΕΝΗ ΣΚΑΡΤΣΗ15 Μαΐου 2013 - 1:57 π.μ.

      Και για να τελειωνουμε με τους διαξιφισμους γιατι νιωθω οτι εχω αρχισει εγω να παθιαζομαι και δεν κανει, πες στο φιλο σου οτι κανει πολλες κοπανες. Του λειπουν τουλαχιστον 2 μηνες μαθημα, εκτος κι αν μετραει τις μερες που οι μαθητες του παιρνουνε την αδεια τους, να φροντιζε να τους γυρισει στην ταξη. Και φανταζομαι οτι δεν ηταν στις πανελληνιες, δεν εκανε εξετασεις στο σχολειο του, δε διορθωνε, δεν περασε σαββατοκυριακα διορθωνοντας εργασιες ή δεν ετοιμασε υλικο για πιλοτικα προγραμματα ουτε ειχε την αναλογη υποδομη - τα πιλοτικα δεν ειναι το καινουριο σχεδιο για την παιδεια ή εισαι κατα;Οσο για τη συνδρομη της Διαμαντοπουλου που κοπτεται περισσοτερο απο μας για το "πρωτα ο μαθητης" ειναι μαλλον ατυχης, εκτος αν θεωρεις ειλικρινως το ενδιαφερον της μεγαλυτερο απ' το δικο μας.
      Νομιζω οτι απο καλη προθεση και παθος οδηγεισαι σε προβοκατσια. Ξανασκεψου το. Το πολυ παθος βλαπτει πολλες φορες το σκοπο. Εκτος κι αν υπαρχει καποιο κρυφο σχεδιο κι ετοιμαζεις το εδαφος. Ειναι λιγο απειλητικο ή μου φαίνεται;

      Διαγραφή
    4. Εχω την υποψία ότι δεν διαβάζεις προσεκτικά. Ο φίλος μου δεν μιλά για ωρες απασχόλησης στο σχολείο κλπ αλλά για ώρες μαθήματος. Αλλος φίλος δήλωσε ότι έκανε λιγότερες. Ούτε η ΑΔ γράφει πουθενά οτι ενδιαφέρεται για τα παιδιά περισσότερο από εσένα ή εμένα. Μάλλον εσύ παθιάζεσαι από το διάλογο και ξεχνάς τι διάβασες. Τέλος πάντα έχουμε μια διαφορετική ανάγνωση στην Ιστορία. Μπορούμε να ζήσουμε και μαυτό

      Διαγραφή
  8. Αντί σχολίου κύριε Αντωνίου (κρίμα που είστε και εκπαιδευτικός) δείτε ποιος λέει την αλήθεια έξω από τα δόντια και δίνει μια αποστομωτική απάντηση στα γραφόμενά σας, ένας μαθητής σας:
    http://www.enikos.gr/society/144208,Sygklonizei_h_epistolh_16xronoy_aristoyx.html

    Ευελπιστώ ότι θα διαβάζετε τη μαργαρίτα,γιατί μέχρι στιγμής δεν έχετε απαντήσει σε κανένα σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τρείς απλες ερωτήσεις στον υπέρμαχο της διαφάνειας κλπ κ. Αντωνίου:
    1) Με ποιές διαυγείς διασικασίες βρέθηκε να είναι αντιπρόεδρος τηs ΔΕΠΠΣ (Διοικούσας Πειτροπής πρότυπων Πειραματκών Σχολείων);
    2) Με ποιές επίσης διαφανείς διαδικασίες βρέθηκε στο Ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής;
    3) Δεν υπάρχει ούτε λόγι φιλότιμο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε εσένα θέλαμε να βάλουμε στα πόστα αυτά πουχεις και φιλότιμο αλλά δεν σε βρίσκαμε γιατί δεν ξέραμε και τονοματάκι σου. Αλλά σας καίει τόσο πολύ αυτή η ΔΕΠΠΣ γιατί σας χάλασε το παρτάκι στα πειραματικά. Αλλά μη στεναχωριέστε μόλις θάρθετε στα πράγματα θα κατέβει το ωράριο των ΠΠ στις 5 ώρες την εβδομάδα και θα δικαιωθούν οι αγώνες του συνδικάτου.

      Διαγραφή
    2. για την ταμπακέρα, πάντως, ούτε λεξούλα...

      Διαγραφή
  10. Μια πρόταση:http://historiamas.wikispaces.com/home

    ΑπάντησηΔιαγραφή