Ούτε Αριστερά, ούτε Δεξιά : Κέντρο!


Καλωσορίζουμε το φίλο μας σκηνοθέτη Στράτο Τζίτζη στην μεταρρυθμιστική αρθρογραφία. Χρειαζόμαστε ανθρώπους σαν το Στράτο. Γιατί έχουμε δρόμο και πρέπει να είμαστε πολλοί και δυνατοί.

του Στράτου Τζίτζη

Οι περισσότεροι που διαβάζω μιλούν για την ανάγκη δημιουργίας ενός νέου, καθαρόαιμου Κεντροαριστερού κόμματος, θεωρώντας προφανώς ότι κάτι τέτοιο δεν υπάρχει ή, αν υπάρχει, είναι κάπως μπάσταρδο (π.χ. ΔΗΜΑΡ και ΠΑΣΟΚ). 

Κατά ένα περίεργο λόγο, κανείς δεν έχει θέσει το ερώτημα του καθαρού και ξάστερου Κέντρου, ούτε έχει χρησιμοποιήσει αυτόν τον όρο χωρίς να του βάζει κάποιο πρόσημο, αριστερό ή δεξιό.  Γράφουν, ας πούμε, για την Κεντροδεξιά πλευρά της ΝΔ (π.χ. Μητσοτάκηδες), δίχως να ζητούν, βέβαια, τη σύσταση ενός Κεντροδεξιού κόμματος, εκλαμβάνοντας μάλλον το δεξιό πρόσημο ως ηθικά απαράδεκτο, ενώ το αριστερό είναι μια χαρά, αρκεί να συνοδεύεται με ένα Κέντρο-κάτι.


Πιθανολογώ ότι αυτό συμβαίνει γιατί οι αγαπημένοι μου αρθογράφοι προέρχονται κατά κύριο λόγο από το χώρο της ευρύτερης αριστεράς, όπως κι εγώ, που το έφτασα, όμως, μέχρι αναρχία, κι από εκεί, από το μηδέν, τα ξαναείδα όλα από την αρχή, ενώ αυτοί φαίνεται να μην το πήγαν all the way και τους έχει μείνει ακόμη η αριστερή συμπάθεια. 
Και σωστά, διότι όντως η Αριστερά σημαίνει συμπάθεια, αγάπη και φροντίδα για το φτωχό και αδύναμο. 

Το πρόβλημα είναι ότι μαζί με τον αδύναμο, η Αριστερά περιθάλπει και την αδυναμία του.Θύμα του συμπαθητικού της, η Αριστερά δυσκολεύεται να διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα στον αναξιοπαθούντα και στον ανάξιο, φτάνοντας σήμερα να αγωνίζεται για τη μονιμότητα ρουσφετο-διορισμένων δημοσιο-υπαλλήλων, φαντασιωνόμενη ότι δίνει εργατικούς αγώνες. Γίνεται έτσι εμπόδιο στην εξέλιξη, αντιδρώντας σε οποιαδήποτε μεταρρύθμιση θα κάνει τον αδύναμο να αναμετρηθεί με την αδυναμία του και να πάει μπροστά, ωθώντας έτσι εμμέσως και την κοινωνική πρόοδο, μέσα από τη δική του προκοπή. 

Δεν είναι τυχαίο ότι η πάλαι ποτέ «προοδευτική» αριστερά έχει γίνει στην Ελλάδα το προπύργιο της συντήρησης, δίνοντας μάχες για εργατοπατερικά κατεστημένα και κηρύσσοντας την επιστροφή σε ένα απώτερο παπανδρεϊκό παρελθόν, λες και πρόκειται για τον απολεσθέντα παράδεισο. Είναι σύμφυτο του κρυπτοχριστιανικού χαρακτήρα της.

Η «συμπαθητική» Αριστερά, ανανεώνοντας την παράδοση του Χριστιανισμού και δογματίζοντας «υπέρ αδυνάτου», αφήνει στη δικαιοδοσία της Δεξιάς το λόγο υπέρ δυνατού, αρίστου, ισχυρού και όποιου άλλου έχει καταφέρει να επιβληθεί ως τέτοιος στην κοινωνία, σύμφωνα με την -κατά τον Δαρβίνο- εξελικτική αναγκαιότητα της ισχύος, όπως τον κατάλαβε αυτή.

Η «δαρβινική» Δεξιά δεν χαμπαριάζει από συμπάθειες. Πολιτικός απόγονος της αθηναϊκής ολιγαρχίας, στην πρώτη αρχαιοελληνική δημοκρατία, επιχειρηματολογεί και επιχειρεί έκτοτε συστηματικά υπέρ της εξουσίας των ισχυρών της ιστορίας (γαιοκτημόνων, αριστοκρατών, στρατοκρατών, φεουδαρχών, παπάδων, βασιλέων, εμπόρων, βιομήχανων και χρηματιστών, κατά σειρά), θεωρώντας, προφανώς, ότι αυτοί αξίζουν –από φυσική επιλογή – να ηγούνται του λαού, ο οποίος οφείλει να τους ακολουθεί ακόμη και δια της βίας, καθότι η ιστορική αναγκαιότητα των εξουσιαστών το επιβάλλει.

Το πρόβλημα βρίσκεται στο ότι οι εκάστοτε ισχυροί όχι μόνο δεν εξυπηρετούν την ιστορική εξέλιξη -διαψεύδοντας τον Δαρβίνο-, αλλά κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους να την ανακόψουν, φοβούμενοι την αμφισβήτηση των πρωτείων τους, τα οποία θέλουν να τα κατοχυρώσουν εις το διηνεκές, κληροδοτώντας τα στους απογόνους τους. Οι πονηροί δεν αφήνουν τα βλαστάρια τους να κερδίσουν με το σπαθί τους την εξουσία και να αποδείξουν τη δαρβηνική τους υπεροχή, αλλά τους την κληροδοτούν, δημιουργώντας κάστες, ελίτ και «τζάκια», όπου φωλιάζουν ένα σωρό αχρείοι, με τις ευλογίες της Δεξιάς, πάντα.

Όποια μορφή και να παίρνει η Δεξιά, ακόμη και στην πιο φιλελεύθερη ή λαϊκίστικη εκδοχή της, είναι μεταμορφώσεις της εγγενούς προσήλωσής της στην εξυπηρέτηση των εκάστοτε κατεστημένων. Απλά, σε συνθήκες κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, χρειάζεται και τη ψήφο του λαού, οπότε μασκαρεύει το εξουσιαστικό της προσωπείο με φτιασίδια φιλολαϊκά, κολακεύοντας τα πλέον καθυστερημένα χαρακτηριστικά του λαού (Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια) και ενεργοποιώντας τα συντηρητικά αντανακλαστικά του, με το φόβητρο της «αναρχίας» που θα προκληθεί από την κατάρρευση του κατεστημένου.

Η Δεξιά, ενώ επικαλείται τη φυσική ορμή του δυναμικού «εγώ» σαν ιστορική αναγκαιότητα, καταλήγει εμπροσθοφυλακή της αχρειότητας.
Η Αριστερά, ενώ προβάλλει την κοινοτική ανάγκη της αλληλεγγύης μέσα από ένα ισότιμο «εμείς», καταλήγει να σπιτώνει την ανικανότητα.
Οι καταλήξεις αμφότερων δεν είναι αποτέλεσμα της κακής εφαρμογής των αρχών τους. Είναι σύμφυτες με αυτές και οφείλονται στη ιδρυτική μεροληψία τους, υπέρ του «εγώ» η μία, υπέρ του «εμείς» η άλλη.

Γι' αυτό, η ίδρυση του Κέντρου οφείλει να μην ενσωματώσει καμία από τις εγγενείς αριστερο-δεξιές παθογένειες, αλλά να διαμορφώσει την πολιτική του πρόταση και παρουσία μακριά και πέραν αυτών, στηριζόμενο σε εντελώς νέες βάσεις και αρχές, αν θέλει να έχει μέλλον.

Ο Στράτος Τζίτζης είναι σκηνοθέτης

Σχόλια

  1. Η «Ε» φιλοξενεί απόψεις των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ εν όψει του ιδρυτικού συνεδρίου που αρχίζει την Τετάρτη και ολοκληρώνεται την Κυριακή. Ενός συνεδρίου που θα διαμορφώσει εν πολλοίς την ταυτότητα και τη φυσιογνωμία της Αριστεράς και την πορεία της τα επόμενα χρόνια και το οποίο διεξάγεται σε μια συγκυρία μεγάλων πολιτικών εξελίξεων, υπό το βάρος της κρίσης και των Μνημονίων. Λύση εντός Ευρωζώνης ή ρήξη με τις Βρυξέλλες, εκλογικές συμμαχίες με στόχο μια κυβέρνηση της Αριστεράς, αλλά και τα οργανωτικά, με κυρίαρχο την αυτοδιάλυση των συνιστωσών, είναι ανάμεσα στα κεντρικά θέματα που θα απασχολήσουν τις εργασίες του συνεδρίου.
    Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΤΑΘΑΚΗ, βουλευτή Χανίων

    Τρεις προϋποθέσεις για να γίνει το όραμα πραγματικότητα

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=373463


    Θα επιχειρησω να παντησω σατιρικα :

    Οπως την περιοδο 1981-1989

    1. “Πώς θα αποδώσουμε στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα το ρόλο της ραχοκοκαλιάς της ελληνικής οικονομίας; ”
    Κλεισιμο του ματιου απο τον Προίσταμενο της ΔΟΥ, στον μικρομεσαιο οψιμο συριζαιο και καθημερινη αποστολη του ΣΔΟΕ στις μεγαλες και μεσαιες δεξιες Α.Ε.

    2.”Πώς θα συγκροτήσουμε το νέο παραγωγικό υποκείμενο της κοινωνικής οικονομίας ως μορφή ανάσχεσης της ανεργίας και ως υποκείμενο των πλέον καινοτόμων παραγωγικών πειραματισμών;”
    Θα επιδοτησουμε με το κοστος εισφορων τους μικρομεσαιους ψηφοφορους μας και θα αυξησουμε τον μισθο απο 590 σε 750. Θα σκισουμε!!!!
    Οσο για τους καινοτομους παραγωγικους πειραματισμους, εχουμε πολλους παρα πολλους πανεπιστημικους και τους μεταπτυχιακους τους ….δουλους (ΣΥΡΙΖΑ και αυτοι) για να πειραματιστουμε με “θερμοκοιτιδες γνωσης”
    Και που ξερεις, απο το inymedia, τους χωρους κοινωνικης δικτυωσης , τα left ιστολογια μπορει να ξεφυτρωσουν οι νεοι αριστεροι Bill ιGates, Paul Allen, Zuckermann,….

    3.” Πώς θα εντάξουμε την οικολογία ως οργανικό κομμάτι της διαδικασίας παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας; ”
    Οι 3 καμπαλλερος της πολιτικης οικολογιας ξυνουν τα μολυβια τους και τα πληκτρολογια τους για να ξαναγραψουν το “the greek blueprint for survival, V.1″ , Μ’ αυτο θα προευτουμε και αν δεν φτασουν οι ΟΠ και διαφοροι φυσιολατραι θα δωσουμε κινητρα σε ανεργους δεξιους να επιστρεψουν στην πατρωα γη.

    4. “Πώς θα προσεγγίσουμε τις νέες τεχνολογίες ως τμήμα της διαδικασίας συγκρότησης μιας κοινωνίας αλληλεγγύης και δημοκρατίας; ” Εχοντας στο 5 νομιμοποιησει την χειρωνακτικη εργασια των μετναστων, η ελληνικη μαμοθρεφτη νεολαια μας(αποφοιτη τριτοκλασατων Πολυτεχνειων και “Α” ΤΕΙ )απαλλαγμενη πλεον απο τον φοβο της χειρωνακτικης εργασιας θα παρακολουθησει σεμιναρια νεων τεχνολογιων απο φωτισμενους συριζαιους πανεπιστημιακους (οι παλιοι βοηθοι του Ν.1268) και -ιδου-αυθις αι κανοτομιαι, αι ευρεσιτεχνιαι, αι εφευρεσεις. Μια silicon Valley απο Σταυρο εως Λαυριο, μια αλλη με 40 παλληκαρια εως την Λιβαδεια, η τριτη και μακρυτερη (μετα συγχωρησεως) , η SILICON Line Αθηνα -Θεσσαλονικη!!!!!

    5.Και, τέλος, με ποιους τρόπους θα επαναφέρουμε την εργασία στο κέντρο της οικονομικής μας πολιτικής, καθιστώντας την από κόστος παραγωγής σε δύναμη δημιουργίας; ” Κατ΄αρχην θα νομιμοποιησουμε ολους τους χειρωνακτες εργαζομενους μεταναστες , ωστε η νομιμη -πλεον- εργασια τους να ειναι στο επικεντρο της πολιτικης μας

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κίμων Χατζημπίρος: Ύστατος πόρος: Η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση είναι μια πρόταση για το μέλλον.

Βάσω Κιντή: Παραιτούμαι από μέλος της ΚΕ και αποχωρώ από το κόμμα της Δημοκρατικής Αριστεράς

Κίμων Χατζημπίρος: Ατελέσφορη Οικολογία