Η τέχνη της πολιτικής και η τεχνική εκπαίδευση


             
της Άννας Διαμαντοπούλου

Η τεχνική εκπαίδευση είναι ο μεγάλος ασθενής και ταυτόχρονα το μεγάλο ζητούμενο για την χώρα.

Ενώ λοιπόν ένα χρόνο τώρα η Κυβέρνηση δεν κάνει τίποτε ξαφνικά η κατάργηση ειδικοτήτων και μαζί τους συγκεκριμένων σχολών βαφτίζεται ως μεταρρύθμιση

Το σενάριο δυστυχώς  επαναλαμβάνεται. Οι Κυβερνήσεις παγώνουν μπροστά στο μέγεθος των προβλημάτων κι όταν ο κόμπος φτάσει στο χτένι( δηλ η  εκταμίευση στην τρόικα) ο αυταρχισμός ,η τσαπατσουλιά και η μονομέρεια ονομάζονται αποφασιστικότητα και η αποσπασματική δράση μεταρρύθμιση.
Νομίζουν ότι προχωρούν σε τομές και η διάλυση του Δημόσιου τομέα  απορυθμίζει τη χώρα και την πολιτική. Οι πολίτες και οι πλέον μετριοπαθείς αν συνεχιστεί αυτή η ανικανότητα και το πελατειακό βασίλειο θα αμφισβητήσουν αυτή καθ αυτή τη Δημοκρατία.

Μετά από τρία χρόνια  κρίσης όλοι ξέρουμε! Χωρίς ανάπτυξη το πρόγραμμα δεν βγαίνει.
Την ανάπτυξη δεν θα μας την προσφέρει κανείς :ούτε γιατί θα τον πείσουμε ούτε γιατί θα τον απειλήσουμε. Εμείς μόνοι μας έχοντας ελάχιστο πια χρόνο πρέπει να αλλάξουμε το κράτος και τη δημόσια υπηρεσία για να αλλάξουμε την οικονομία και να δώσουμε προοπτική. Η ανάπτυξη δεν έρχεται από μια βροχή από Ευρώ έρχεται από ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις σε όλους τους τομείς

Τελευταίο Παράδειγμα οι κατάργηση ειδικοτήτων και οι διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών. Η συζήτηση εστιάζεται σ αυτά τα δύο θέματα !τι γίνεται με τα παιδιά (350000 μαθητές), με την αγορά εργασίας, με την ανάπτυξη που χρειάζεται άλλου είδους τεχνικούς και υπηρεσίες; …σιγή
Αν δεν παρέμβουμε άμεσα και με σχέδιο για τη μεταρρύθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης, γρήγορα θα μιλάμε για νέα κατάργηση σχολών και πολλές απολύσεις
Είναι εξαιρετικά μεγάλης σημασίας το γεγονός του ότι  δεν ψηφίσθηκε λόγω των πολιτικών αναταράξεων και της ακατανόητης άρνησης του κ. Σαμαρά η μεταρρύθμιση για το τεχνικό Λύκειο το 2012. Το τίμημα προκύπτει βαρύ
Η ήδη εξαιρετικά προβληματική Τεχνική Εκπαίδευση αντί να αναδιαρθρωθεί κινδυνεύει με κατάρρευση.
Τουλάχιστον ας κατατεθεί τώρα , τη Δευτέρα, το νομοσχέδιο  για τη τεχνική εκπαίδευση ,που είναι η μήτρα για την αλλαγή του αναπτυξιακού μοντέλου για τη χώρα.
Υπάρχει  πλήρης έρευνα και μελέτη (2010)με λεπτομερή καταγραφή της κατάστασης και αποτύπωση των πλέον επιτυχημένων ευρωπαϊκών συστημάτων.
Είχε γίνει ευρύτατη διαβούλευση (2011), το τελικό κείμενο είχε διαμορφωθεί από το ΕΣΥΠ (εθνικό συμβούλιο Παιδείας) και κατατέθηκε πλήρες νομοσχέδιο στο οποίο συμφώνησαν τα κόμματα(2012)! Τα δημοσιοποιώ όλα στην ιστοσελίδα μου : http://www.diamantopoulou.gr/portal/index.php/blog/item/838-τεχνολογικό-λύκειο-μια-μεταρρύθμιση-που-μπορεί-να-γίνει-τώρα

Ας γίνει ένα βήμα ,που δείχνει πως δημοσιονομική εξυγίανση μπορεί να συνδυασθεί με πραγματικές μελετημένες και συναινετικές μεταρρυθμίσεις που μπορούν να αλλάξουν τη χώρα! Που μπορούν να δώσουν προοπτική. Οι θέσεις εργασίας στο Δημόσιο θα διατηρηθούν μόνο αν τελικά προσφέρουν πραγματική υπηρεσία στη χώρα. Οι κινήσεις πανικού και οι ηρωικές  αντιδράσεις  ( οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος) χωρίς αλήθεια και χωρίς στόχο επιταχύνουν την καταστροφή.


Σχόλια

  1. 1.Πριν 40 ετη τελειωσα ενα καλο δημοσιο 6-ταξιο γυμνασιο των Αθηνων και ειχα τον αριθμο 47, δηλ. στη ταξη ηταν 50 παιδια.Αρα ειχαμε τους μισους καθηγητες, αλλα τι καθηγητες και τι συστημα εκπαιδευσης.

    Σκληραγωγημενοι επειδη το κτιριο του 1929 δεν ειχε θερμανση, θυμαμαι οτι εκανα φροντιστηρια σε μαθητες ως φοιτητης ΕΜΠ, με ενα απιθανο μηχανακι, με ενα ναυτικο αμπεχωνο χωρις κρανος απο το 1976 εως το 1980. Μηπως παραγινατε μαλθακοι;

    2.Ετσι κι αλλοιως οι περισσοτεροι νεοι ελληνες εχουν παρει διαζυγιο (ελπιζω οχι οριστικο :-) ) με ην χειρωνακτικη εργασια που απαιτειται σε πολλα τεχνικα επαγγελματα. Οι παλιοι τεχνιτες εχουν παρει συνταξη ή εχουν πεθανει πλεοβν μετα 40 μετη αποβιομηχανοποιησης, και μαζι τους χαθηκαν η τεχνικη κουλτουρα ολοκληρων κλαδων και τα μυστικα της καθε τεχνης που δεν μπορει να συμπεριληφθουν σε κανενα εγχειριδιο.

    Ηταν καποτε μια σχολη 4 ετων ΑΣΕΤ-ΣΕΛΕΤΕ (το τελευταιο ετος παιδαγωγικα) που παρηγαγε Τεχνολογους Μηχανικους-Εκπαιδευτικους που στελεχωναν επαξια την Τεχνικη Εκπιδευση, απο πρωτη σε ζητηση σχολη των ΤΕΙ εωςτο 1990, την εκαναν τελευταια.

    Ολα αυτα τα κλαψαρικα και λυπημενα λιγα μου λενε. Το ειπα απο την αρχη. Το πληθος των εκπαιδευτικων ηταν σχεδον διπλασιο του απαιτουμενου. Και οχι πολλοι του ιδιου επιπεδου οπως 40 ετη πριν.

    3. Ανησυχουντες μαθητες ΤΕΛ, ΕΠΑΛ, σε κινητικοτητα Καθηγητες, Γονεις , συγγενεις και γενικα ανησυχουντες, μην ανησυχειτε!

    Στις 20-7-2013 ο Βαρβακειοπαις Δ.Παπαδημουλης και προφανως υπουργοποιησιμος στην επομενη κυβερνηση ΣΥΡΙΖΑ :-) , δηλωσε στην τηλεοραση του Σκαϊ

    “Δεν μπορει να σπουδαζουν ολοι γιατροι, δικηγοροι και μηχανικοι. Αντιθετα χρειαζομαστε γερη τεχνικη εκπαιδευση για να προχωρησει η αναπτυξη.”

    (Επιτελους, εστω και μετα απο 10 ετη, οι αποψεις μας ευθυγραμμισθηκαν στο θεμα αυτο). Λες να τον ξαναψηφισω; :-) . Αν εκοβε τον λαϊκισμο (η κυβερνηση τους σφαζει στο γονατο ειπε στη συνεχεια) ισως και να το σκεφτομουν.

    Αφώτιστος Φιλέλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι αλήθεια ότι, αν όλοι καλύψουν το ωράριό τους, υπάρχουν τουλάχιστον 10.000 πλεονάζοντες καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων (κυρίως γυμναστών, πληροφορικής, θεολόγων, ξενόγλωσσων, οικονομολόγων και κάποιων τεχνικών ειδικοτήτων). Είναι καθηγητές που δεν έχουν οργανική θέση, δεν έχουν ώρες διδασκαλίας και καλύπτουν ωράριο με τη λεγόμενη γραμματειακή υποστήριξη. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν πρόκειται τα επόμενα χρόνια, ίσως και ποτέ, να βρουν ώρες διδασκαλίας. Το υπουργείο θα μπορούσε, τα προηγούμενα 3 χρόνια΄,(κ. Διαμαντοπούλου), να είχε δώσει διέξοδο στους καθηγητές με αναγκαστικές μετακινήσεις και μετατάξεις σε υπηρεσίες που έχουν έλλειψη προσωπικού (πχ διοικητικές θέσεις στο υπουργείο και στις διευθύνσεις, σε ΔΟΥ, σε ασφαλιστικά ταμεία και γενικότερα σε υπηρεσίες που κάνουν ελέγχους). Εκεί και χρήσιμοι θα ήταν και δε θα είχε το υπουργείο Παιδείας τόσο μεγάλο αριθμό καθηγητών. Βέβαια θα έχαναν τις διακοπές τους και τις λίγες, ως ελάχιστες ώρες εργασίας. Αλλά θα προσέφεραν έργο πραγματικό και όχι φανταστικό. Ποιος προτιμά να είναι αργόμισθος; Ας μην απαντήσω... Με τη λογική των συνδικαλιστών της ΟΛΜΕ: "κανείς δε θα φύγει από την εκπαίδευση" και "όχι στην αξιολόγηση" φθάσαμε στο αδιέξοδο και στην καρατόμηση της τεχνικής εκπαίδευσης, κόβοντας ειδικότητες και απολύοντας εργατικούς και τεμπέληδες, ικανούς και ανίκανους. Η παλιά λογική "όλα τα κιλά, όλα τα λεφτά", έφερε την απαράδεκτη λύση: "κόβουμε κάτι, στην τύχη". Ο κ. Αρβανιτόπουλος έκανε ένα χρόνο καθυστέρηση και, όταν έφαγε το γκολ στο 90΄, δεν είχε χρόνο να αντιδράσει. Αντί να κόψει τις ΕΠΑΣ από τα άλλα υπουργεία, που ήταν πάντα αίτημα της ΟΛΜΕ (τώρα το ξέχασε!), έκοψε τις δικές του. Αντί να αξιολογήσει και να απομακρύνει μερικούς τεμπέληδες και ανίκανους, έριξε μια ζαριά. Και τα παιδιά, όπως σωστά λέτε; Γιατί τους κόβει το μέλλον τους; Για να πάει κάποιος στα ΙΕΚ πρέπει να τελειώσει το Λύκειο. Κανένας δεν το λέει αυτό. Τα παιδιά που θέλουν να τελειώσουν μια ειδικότητα του ΕΠΑΛ ή της ΕΠΑΣ (πχ νοσηλευτικής ή αισθητικής) και να εργαστούν ή να συνεχίσουν σε κάποιο ΤΕΙ, πώς θα τελειώσουν τώρα το Λύκειο; Και αν δεν μπορούν να τελειώσουν το γενικό Λύκειο. Θα πάνε σε άλλη ειδικότητα στο ΕΠΑΛ και μετά βλέπουν....Τέτιοες προχειρότητες το μόνο που πετυχαίνου είναι να δυσφημίζουν τις ¨μεταρρυθμίσεις". Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΘΒ. Ευχαριστίες για το σχόλιο. Τα είπατε όλα όπως ακριβώς είναι =. Φαντάζομαι και η Αννα Διαμαντοπούλου να συμφωνεί. Η προχειρότητα των σημερινών επιλογών δείχνει κυβέρνηση σε κατάσταση πανικού και γιαυτό επικίνδυνη.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το πρόβλημα της Ελλάδας είναι ο λαός της.

Κίμων Χατζημπίρος: Σχόλια για τις αξίες της αξίας

Οι καταλήψεις , ο δήμαρχος και ο άλλος άνθρωπος