Τα Επαγγελματικά Λύκεια ενός κατώτερου θεού


του Λεωνίδα Καστανά

Δεν θα ήταν υπερβολή να ισχυριστώ ότι τόσο ο κ. Υπουργός όσο και οι προσφάτως ορκισθέντες υφυπουργοί του αγνοούν την δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση. Η πρόσφατη αποσπασματική επέμβαση με την κατάργηση του τομέα Υγείας και Πρόνοιας των ΕΠΑΛ το αποδεικνύει. Και τούτο γιατί ο τομέας αυτός ήταν ο δημοφιλέστερος στους μαθητές και κυρίως στις μαθήτριες που επιλέγουν τα ΕΠΑΛ. Οι απόφοιτοι  έβρισκαν πολύ πιο εύκολα δουλειά ακόμα και σ αυτήν την άνυδρη, για την αγορά εργασίας, εποχή. Γιατί όπως και να το κάνουμε οι άνθρωποι γεννούν ακόμα παιδιά και χρειάζονται βρεφοκόμους, αρρωσταίνουν και χρειάζονται νοσηλευτές. Τα παιδιά αυτά είναι και οι καλύτεροι μαθητές των ΕΠΑΛ και οι επιδόσεις τους στις Ειδικές Πανελλαδικές Εξετάσεις το αποδεικνύουν. Αν θέλετε, είναι και τα πλέον εξευγενισμένα από όσα φοιτούν σε αυτά τα σχολεία.

Η ζήτηση φαίνεται και από το γεγονός ότι πολλοί απόφοιτοι γενικών λυκείων που αποτυγχάνουν στις πανελλαδικές εξετάσεις επιλέγουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε αυτόν το τομέα των ΕΠΑΛ ή σε αντίστοιχα ιδιωτικά ΙΕΚ τα οποία κάνουν ήδη «χρυσές δουλειές».  


Το επιχείρημα ότι "Παράλληλα, το ίδιο αντικείμενο σπουδώνπροσφέρεται σε άλλες βαθμίδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης (Δημόσια ΙΕΚ & ΤΕΙ),με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση στον επαγγελματικό προσανατολισμό καιστην αγορά εργασίας" είναι παντελώς ανίσχυρο. Και τούτο γιατί κάτι τέτοιο ισχύει για όλες τις ειδικότητες ( Μηχανολόγοι, Ηλεκτρολόγοι κλπ). Τι θα κάνουμε λοιπόν, θα καταργήσουμε τα επαγγελματικά λύκεια; Στην Ευρώπη το 70% των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης φοιτούν σε τέτοια λύκεια. Στην Ελλάδα μόνο το 30%. Η φούσκα της μεταπολιτευτικής Ελλάδας βρίσκεται παντού.

Τα ΕΠΑΛ δεν είναι ΙΕΚ. Τα ΕΠΑΛ δίνουν απολυτήριο Λυκείου και Πτυχίο Ειδικότητας. Απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες που είτε δεν μπορούν, είτε δεν θέλουν να εμπλακούν με τα γενικά Λύκεια και τα πανεπιστήμια. Που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν φροντιστήρια. Που είναι «παιδιά ενός κατώτερου θεού» αλλά έχουν το δικαίωμα μάθουν κάτι και να δουλέψουν άμεσα. Γιατί έχουν ανάγκη. Στα ΙΕΚ μπορεί να φοιτήσει και ένας απόφοιτος ΑΕΙ ο οποίος αποφάσισε σε ανύποπτο χρόνο να αποκτήσει συγκεκριμένα επαγγελματικά προσόντα σε αντικείμενο διαφορετικό από τις ακαδημαϊκές σπουδές του. Απευθύνονται σε ανθρώπους κάθε ηλικίας. Ανήκει στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Σε ολόκληρη την Ευρώπη, η δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση διαθέτει ειδικότητες που ανήκουν στο χώρο της Υγείας. Συνεπώς το να επικαλείται το υπουργείο συγκριτικές μελέτες ευρωπαϊκών προγραμμάτων είναι ψευδές.

Το γεγονός ότι η επαγγελματική εκπαίδευση στην Ελλάδα χωλαίνει δεν είναι δικαιολογία για να καταργηθεί ο πιο αξιόλογος και δημοφιλής τομέας της. Αντιθέτως είναι λόγος για να μεταρρυθμιστεί μετά από σοβαρές μελέτες και δημόσιο διάλογο. Γιατί στη χώρα αυτή είναι φανερό ότι δεν χρειαζόμαστε άλλους γιατρούς, φυσικούς ή αρχιτέκτονες, αλλά τεχνολόγους και τεχνικούς βοηθούς μεσαίων προσόντων, επαγγελματίες, που θα βγουν άμεσα στην αγορά εργασίας και θα παράγουν αγαθά ή θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Αναβαθμίσεις περιμέναμε και όχι καταργήσεις.

Το Υπουργείο κατέληξε στην παράλογη αυτή απόφαση γιατί ήθελε να απολύσει κάποιους εργαζόμενους στο Δημόσιο. Κατήργησε το συγκεκριμένο Τομέα με τη σκέψη ότι οι εργαζόμενοι σ’ αυτόν είναι ευκολότερο να απορροφηθούν σε άλλες υπηρεσίες ή στην αγορά εργασίας. Αλλά αγνόησε παντελώς τους μαθητές και μάλιστα τους οικονομικά ασθενέστερους. Κάποιοι υποψιάζονται και δώρο προς την Ιδιωτική μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πολύ πιθανό.

Το Δημόσιο όπως προσλαμβάνει έτσι μπορεί και να απολύει όσους δεν χρειάζεται. Οι απολύσεις όπως και οι προσλήψεις πρέπει να είναι αποτέλεσμα ενός ευρύτερου σχεδιασμού, ενός μακρόπνοου προγράμματος, όπως αρμόζει σε μια σύγχρονη και ευρωπαϊκή χώρα. Επειδή όμως εδώ και τρία χρόνια όλες οι κυβερνήσεις αρνιόντουσαν να δουν την αναδιάρθρωση του κράτους ορθολογικά, σήμερα που έφτασε ο κόμπος στο χτένι, οι κυβερνώντες καταφεύγουν σε κινήσεις πανικού χωρίς κανένα σχέδιο. Αρνούνται να εφαρμόσουν κάποια στοιχειώδη αξιολόγηση, να απολύσουν παράνομα προσληφθέντες ή «επίορκους», να δώσουν λύση στο πρόβλημα χιλιάδων συμβασιούχων που παραμένουν στο δημόσιο με το άθλιο σύστημα των ασφαλιστικών μέτρων. Και όλα αυτά γιατί πρέπει να επιβιώσουν οι πελάτες του παλαιού δικομματισμού. Έτσι καταφεύγουν σε καταργήσεις χρήσιμων δομών αντί άχρηστων. Βγάζουν οριζόντια στο δρόμο χρήσιμους υπαλλήλους. Γιατί τους προκαλούν λιγότερες βλάβες σύμφωνα με τη λογική του πολιτικού κόστους.


Θάθελα να κλείσω αυτό το σημείωμα  με μια αναφορά στη ΔΗΜΑΡ, που μέχρι χτες είχε δικό της υφυπουργό στο Υπουργείο Παιδείας. Με ευθύνη των υπεύθυνων του Τομέα Παιδείας η ολοκληρωμένη πρόταση της ειδικής επιτροπής του Τομέα για το Τεχνολογικό Λύκειο, έμεινε στο συρτάρι και δεν εκτέθηκε ποτέ στο δημόσιο διάλογο, αλλά ούτε και κατατέθηκε στις σχετικές επιτροπές του Υπουργείου. Ποτέ τα μέλη του τομέα δεν πληροφορήθηκαν από τον υφυπουργό τους τα πιθανά σχέδια του υπουργείου για το νέο Λύκειο. Η ΔΗΜΑΡ αδιαφόρησε χαρακτηριστικά για το θέμα, πιθανά γιατί δεν ήθελε να επωμιστεί το πολιτικό κόστος των αλλαγών. Και ας πίεζε ασφυκτικά ο υπογράφων, ο οποίος εδώ και δύο εβδομάδες έχει  εγκαταλείψει τον εν λόγω Τομέα. Η στάση αυτή είναι απότοκο της γενικότερης ελαφρότητας με την οποία το κόμμα συμμετείχε στην κυβέρνηση. Στάση καταστρεπτική τόσο γι αυτήν όσο και για τη δημόσια εκπαίδευση. Υπάρχει χρόνος να επανορθώσει, να πιέσει κεντρικά και διακομματικά για αναθεώρηση της απόφασης. Αλλά δεν θα το κάνει. Δυστυχώς.

Σχόλια

  1. Το αναφέρεις, αλλά νομίζω πως πρέπει να τονιστεί γιατί είναι σημαντικό: τα κορίτσια αποκλείονται από τα ΕΠΑΛ.

    Με κομμένο τον Τομέα Υγείας και Πρόνοιας και Γραφιστικής, ο μόνος τομέας, ουσιαστικά, που θα έχει κορίτσια στο νέο ΕΠΑΛ είναι των Οικονομικών & Διοικητικών Υπηρεσιών.

    Φαίνεται πως η τεχνική εκπαίδευση αφορά μόνο τα αγόρια πλέον...
    Και μη χειρότερα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστό και έχεις δίκιο δεν το τόνισα όσο έπρεπε να και τόχα στο μυαλό μου. Εκτός και να γίνουν ηλεκτρολόγες

      Διαγραφή
  2. Συγχαρητήρια για μια ακόμα φορά για το άρθρο σου.
    Θα ήθελα να συμπληρώσω κι ένα μεγάλο πρόβλημα που δημιουργείται στις ΕΠΑΣ. Το 40% των μαθητών τους ήταν στις ειδικότητες Αισθητικής και Κομμωτικής. Με την κατάργησή τους οι περισσότερες ΕΠΑΣ θα συρρικνωθούν και θα σβήσουν. Πολλές περιφερειακές ΕΠΑΣ έχουν μικρό αριθμό μαθητών, πχ 40 με 60. Αν περιοριστούν στους 20 με 30 και με την μετατροπή τους σε Τεχνολογικά Λύκεια, θα εξαφανιστούν. Τότε θα χάσουν τη θέση τους μερικές χιλιάδες καθηγητές ακόμα τεχνικών ειδικοτήτων και 10000 -12000 μαθητές των ΕΠΑΣ, οι οποίοι δε θα μπορούν να τελειώσουν το Λύκειο, λόγω της αδυναμίας τους στα γενικά μαθήματα. Στη Χίο, για παράδειγμα, η ΕΠΑΣ είναι απογευματινή και έχει 50- 60 μαθητές, από τους οποίους οι μισοί είναι στο τμήμα Αισθητικής. Η κατάργησή του θα αφήσει το σχολείο με 25-30 μαθητές, ηλεκτρολόγους και υδραυλικούς. Με τη μετατροπή του σε Λύκειο, ούτε αυτοί θα μπορούν να το τελειώσουν. Έτσι το σχολείο θα κλείσει, οι καθηγητές θα βγουν υπεράριθμοι και οι μαθητές θα στραφούν στον ΟΑΕΔ ή θα εγκαταλείψουν την εκπαίδευση. Ίσως αυτό διευκολύνει τον άσχετο κ. Αρβανιτόπουλο στο επόμενο κύμα κινητικότητας μετά τον Σεπτέμβριο, όμως για ποια αναβάθμιση της Τεχνικής εκπαίδευσης μιλάει ακόμα;
    Γιατί πρέπει να λειτουργούν ΕΠΑΣ και σε άλλα υπουργεία και γιατί πρέπει στις ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ να εγγράφονται παιδιά 15 χρονών για να παρακολουθήσουν βασικές ειδικότητες που υπάρχουν στο υπουργείο Παιδείας; Αυτά θα πρέπει να κλείσουν και ο ΟΑΕΔ να κάνει κατάρτιση σε άνεργους σε ειδικότητες που δεν υπάρχουν στο υπ. Παιδείας, όπως μαγείρους, συντηρητές πέτρας, ξυλουργούς κλπ, ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς. (Στα ΙΕΚ εγγράφονται απόφοιτοι Λυκείου, ενώ στον ΟΑΕΔ όσοι έχουν τελειώσει μόνο την Α΄Λυκείου).
    Ελπίζω πάντα να μην ψηφιστεί το σχετικό άρθρο του πολυνομοσχεδίου. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κάποιοι άνθρωποι βρίσκουν το κουράγιο μέσα στο γενικό χάος και την απελπισία να επεξεργαστούν και να προτείνουν συγκεκριμένες μεταρρυθμιστικες λύσεις που αφορούν τον τομέα τους.
    Αυτές οι λύσεις πετιούνται στα σκουπίδια. Και ξαναρχίζει η ατερμονη γενικολογια.


    Καλό κουράγιο σε όλους μας! Ποιος ξέρει τι άλλο έχουμε να δούμε!


    Αλικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιατί ασχολείσαι πάλι με τη ΔΗΜΑΡ;
    Πολύ στεναχωρήθηκα πού καταλύθηκε το άσυλο των ανιάτων.
    Η εικόνα της Ελλάδας μέσα απο τα πρωινάδικα τα λέει όλα.
    Ο Ανδρέας δεν μου λείπει πιά. Έχω τον Τσίπρα.




































    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mmmm. Ασχολούμαι ακόμα με τη ΔΗΜΑΡ; Κλείνω απλά βιβλία με κάτι μούρες εκεί μέσα που δεν μάρεσαν καθόλου..

      Διαγραφή
    2. Αφιερωμένα στα παιδιά μας ....

      Ήταν ένας νέος ωχρός.
      Καθόταν στο πεζοδρόμιο.
      Χειμώνας, κρύωνε.
      Τι περιμένεις; του λέω.
      Τον άλλον αιώνα, μου λέει.

      Τ. Λειβαδίτης.

      Διαγραφή
  5. Λεο,

    Νομίζω τα πράγματα είναι απλά. Η ΝΔ έχει προτείνει ένα συγκεκριμένο "κεντρικοποιημένο" μοντέλο διαχείρισης με μπόλικες δόσεις αυταρχισμού και διαπλοκής (όπως και κάθε κεντρικοποιημένο μοντέλο). Αν διαφωνούμε με αυτό την καταγγέλλουμε ξεκάθαρα και φροντίζουμε να περιοριστεί στο 15% της σκληρής κομματικής της βάσης μέχρι να απορρίψει τα ... ακροδεξιά (και Θατσερικά προσθέτω εγώ) σταγονίδια. Άλλωστε σε μια δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα! Αν θεωρούμε ότι δεν κυβερνιέται διαφορετικά η χώρα τότε καταπίνουμε το διακοσμητικό ρόλο της βουλής, τις αυθαίρετες αποφάσεις για "ξαφνικό θάνατο" από το πρωθυπουργικό περιβάλλον και την αυταρχική αστυνομία και περιορίζουμε την κριτική μας σε ... περιφερειακά ζητήματα (π.χ. γιατί να κλείσουν τα ΕΠΑΛ και να μην κλείσει η ΕΑΒ). Πάντως εσύ προσωπικά είσαι πολύ προσεκτικός στην κριτική σου απέναντι στο Σαμαρά και το περιβάλλον του και προφανώς θεωρείς ότι υπάρχουν ακόμα περιθώρια συνεργασίας π.χ. του Άδωνη και του Βορίδη με τις "υγιείς μεταρρυθμιστικές δυνάμεις".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχουν περιθώρια συνεργασίας ακόμα και με το διάολο φίλε Κώστα. Γιατί δεν με ενδιαφέρει η ιδεολογική καθαρότητα αλλά το να σωθεί η χώρα και να περπατήσει. Να σωθούν οι άνθρωποι. Είμαι καθαρά πραγματιστής, αριστερός αλλά πραγματιστής. Συνεπώς θα υποστηρίζω τις θετικές δράσεις και θα καταγγέλλω τις πατάτες. Η ΔΗΜΑΡ είχε την ευκαιρία να δώσει τη μάχη αυτή από τα μέσα. Κάποιοι έκαναν δουλειά όπως στο ΥΠΕΚΑ ( κατεδαφίσεις, ΝATURA) στο ΠΑιδείας ( με τη γραμματεία του Διά βίου Μάθησης και τα Πειραματικά). Αλλοι απλά πήγαν για να εμποδίσουν τις όποιες μεταρρυθμίσεις. ¨Οποιος είναι δυνατός και ξέρει τι ζητάει μπορεί να πείσει και να διαμορφώσει πολιτικές. Αρκεί να θέλει και να ξέρει. ΘΑ χάσει αλλά και θα κερδίσει μάχες. Και τώρα τι; Οι του Σαμαρά απέμειναν μόνοι να κάνουν το δικό τους. Και σε πολλά θάναι κακό.

      Διαγραφή
    2. Η ΔΗΜΑΡ απέτυχε να δώσει το στίγμα της στα "φλέγοντα ζητήματα" εντός και εκτός κυβέρνησης και γι' αυτό η κοινωνία της γυρίζει την πλάτη. Το νέο μεταρρυθμιστικό κέντρο (αν ποτέ συγκροτηθεί) ελπίζω κι εγώ να μην έχει ιδεολογικές παρωπίδες και να διεκδικήσει ένα ρόλο στα πλαίσια του νέου δικομματισμού που δημιουργείται, προσπαθώντας να εκφράσει τις "υγιείς δυνάμεις" του Κέντρου. Αυτό σημαίνει βέβαια ότι και πιθανή συνεργασία με τη ... νεότευκτη Σοσιαλδημοκρατία δε θα θεωρείται ταμπού, γιατί για κάποιους "φιλελεύθερους μεταρρυθμιστές" (βλέπε άρθρο Μίχα στο protagon) η ΧΑ είναι λιγότερο ακραία από το ΣΥΡΙΖΑ!

      Διαγραφή
    3. Κώστα, ο σοσιαλιστικος μετασχηματισμός της κοινωνίας, που αποτελεί προγραμματική διακήρυξη του ΣΥΡΙΖΑ, δεν ειναι πάντως ακριβώς κέντρωα αρχή.
      Παραπέμπει σε υπέρβαση του υπάρχοντος πολιτεύματος κα οικονομικού μοντέλου.

      Πιστεύεις οτι υπάρχουν πολλοί κεντρωοι μεταρρυθμιστές που θα συστρατευτουν για κάτι τέτοιο; Μήπως ο ΣΥΡΙΖΑ αποκλείει ο ίδιος τον εαυτό του απο κάθε ενδεχόμενο σύμπραξης με τον κεντρωο μεταρρυθμιστικό χώρο;

      Αλικη

      Διαγραφή
    4. Αλίκη αν δεν κάνω λάθος ο ΣΥΡΙΖΑ τώρα δειλά δειλά γίνεται ενιαίο κόμμα, και οι αποφάσεις του συνεδρίου του μιλάνε για παραμονή στο ευρώ, αποκλείουν προτάσεις για εθνικοποιήσεις και μονομερή διαγραφή χρέους και γενικότερα κινούνται σαφώς στα όρια του οικονομικού μοντέλου. Ένα μεταρρυθμιστικό κόμμα χωρίς ιδεολογικές παρωπίδες ανάμεσα στους δύο βασικούς "πόλους" οφείλει να αναζητήσει μια φόρμουλα συνεργασίας, δε μπορούμε να ακούμε π.χ. "σοβαρούς" ανθρώπους να λένε καλύτερα ΧΑ παρά ΣΥΡΙΖΑ! Και μη μου πεις ότι η σημερινή ΝΔ δεν έχει ακραίες φωνές ή ότι είναι πιο δεκτική στις μεταρρυθμίσεις. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτή τη στιγμή υπουργός στο κρίσιμο υπουργείο υγείας είναι ένας πρώην τηλεπωλητής από το ΛΑΟΣ!

      Διαγραφή
  6. Έχω 2 παιδιά και τα 2 απόφοιτοι του ΕΠΑΛ με 18!!!Πήγαν στα ΕΠΑΛ από καθαρή επιλογή και μόνο γιατί ήξεραν τι ήθελαν να σπουδάσουν, η κόρη μου ακολού θησε το τμήμα Εφαρμοσμένων Τεχνών, 15 μόνο παιδιά στην τάξη,το μάθημα γινόταν άψογα με πολές ώρες αφιερωμένες σε μαθήματα ειδικότητας, χρειάστηκε λίγες μόνο ώρες συμπληρωματικές σε φροντιστήριο για σχέδιο,με αποτέλεσμα να είναι μέσα απο το σχολείο πάρα πολύ καλά προετοιμασμένη για τις πανελλήνιες, με αποτέλεσμα να μπεί σχεδόν πρώτη στο τμήμα Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών στην Αθήνα!Την ίδια επιτυχία είχαν και όλοι σχεδόν οι συμφοιτητές της.Ο γιός μου τελείωσε φέτος το τμήμα Ξενοδοχοϋπαλλήλων και στις πανελλήνιες πήγε ΑΡΙΣΤΑ έχοντας πολύ καλή ανάλογη προετοιμασία από τους καθηγητές που του έκαναν τα μαθήματα ειδικοτήτων στο σχολείο του και μπαίνει και αυτός σχεδόν πρώτος στο τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων στη Αθήνα!Τα συγχαρητήριά μου στους καθηγητές του 2ου ΕΠΑΛ Χαλανδρίου!!Τα παιδιά απο τα ΕΠΑΛ όταν συνεχίζουν τις σπουδές τους (μπορούν να δώσουν για ΤΕΙ και ΑΕΙ, αρκεί να το δηλώσουν έγκαιρα)όταν ξεκινήσουν τις σπουδές τους ''ξεπετάνε'' τα μαθήματα εύκολα γιατί πολλά απο αυτά τα έχουν ήδη διδαχτεί στο σχολείο, εν αντιθέση με τους συμφοιτητές τους απο τα ΓΕΛ που τα βρίσκουν δύσκολα και επιδιώκουν να κάνουν παρέα με τα παιδιά απο τα ΕΠΑΛ για να τα βοηθάνε!!!!!Δυστυχώς υπάρχει η νοοτροπία οτι τα παιδιά των ΕΠΑΛ είναι ''κατώτερου θεού'' ή κατώτερου κοινωνικού,μορφωτικού και οικονομικού επιπέδου...δεν είναι έτσι!Η οικογένειά μας είναι μορφωμένη,κοινωνικά και οικονομικά σε υψηλή βαθμίδα και περήφανη που σπάσαμε τα ''ταμπού'' προς όφελος των παιδιών μας!!!!Όταν αποφασίσαμε να φύγουν απο το Γυμνάσιο για να συνεχίσουν στο ΕΠΑΛ, σχεδόν μας τα απαγόρεψε ο Γυνμασιάρχης λέγοντας οτι ''καταστρέφουμε ''τα παιδιά μας που ήταν καλοί μαθητές, αν τα πάμε εκεί.....εγώ πάντως ξέρω οτι αρκετοί παλιοί συμμαθητές τους που συνέχισαν στο ΓΕΛ, δεν μπήκαν πουθενά ή μπήκαν σε σχολή της τελευταίας επιλογής τους.Τα ΕΠΑΛ ΕΊΝΑΙ Η ΚΑΛΎΤΕΡΗ ΛΎΣΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ ΣΥΝΕΙΔΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΞΕΡΟΥΝ ΑΠΟ ΝΩΡΙΣ ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ.'Οσο για ''αλητεία και ναρκωτικά'', αυτά υπάρχουν παντού!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε (φίλη) έτσι είναι και σευχαριστώ γιαυτό το σχόλιο που αξίζει δέκα. Δουλεύω σένα τέτοιο σχολείο 6 χρόνια τώρα. Υπάρχουν παιδιά που έρχονται για πλάκα, αλλά και παιδιά που ξέρουν τι γυρεύουν. Τα βοηθάμε να μπουν στα ΤΕΙ χωρίς φροντιστήριο αλλά και να μάθουν τα βασικά της ειδικότητάς τους. Οι περισσότεροι απόφοιτοι του τομέα Υγείας βρίσκουν δουλειά στα νοσοκομεία ή στα ιατρικά κέντρα. Και είναι προφανές γιατί συμβαίνει αυτό. Σε κάθε πτέρυγα-κλινική η προισταμένη είναι από ΑΕΙ, 4 νοσοκόμες από ΤΕΙ και όλοι οι άλλοι (ες) από ΕΠΑΛ. Ο καθένας κάνει και τη δουλειά που αντιστοιχεί στο πτυχίο και τις γνώσεις του. Αλλά η πραγματικότητα είναι άγνωστη στους κυβερνώντες.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κίμων Χατζημπίρος: Ύστατος πόρος: Η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση είναι μια πρόταση για το μέλλον.

Βάσω Κιντή: Παραιτούμαι από μέλος της ΚΕ και αποχωρώ από το κόμμα της Δημοκρατικής Αριστεράς

Κίμων Χατζημπίρος: Ατελέσφορη Οικολογία