ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Ηiggs Boson

Ηiggs Boson

Παρατηρητήριο

Σχετικά με την αποστροφή Κυριάκου Μητσοτάκη περί ανισότητας:

Η μοναδική μορφή ισότητας που έχει νόημα για εμάς τους φιλελεύθερους,είναι η ισότητα ενώπιον του Νόμου (ισονομία)!
Κάθε άλλη μορφή,ειναι είτε ανέφικτη,είτε επιτυγχάνεται μέσω καταναγκασμού,άρα συντρίβει τον ανθρωπο,τα δικαιώματα και τη μοναδικοτητά του. Ο εξισωτισμος,υπήρξε ιστορικά πάντοτε βίαιος και αυθαίρετος,συνέτριψε τα άτομα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους στο όνομα ενός συλλογικού οράματος,το οποίο κάποιοι άλλοι σχεδίασαν και τους επέβαλλαν. Οδήγησε σε κοινωνίες στάσιμες,ομοιόμορφα βαρετές,πληκτικά ομοειδείς,οικονομικα αδιέξοδες,αισθητικά βάρβαρες,ηθικά αποτρόπαιες.
Ειναι τελείως διαφορετικό το να ζητάς ενα ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα για τον καθένα απο το να ζητάς ίδιο εισόδημα για ολους.
Αυτή ειναι η ειδοποιός διαφορά φιλελευθερισμού-σοσιαλισμού και το τεκμήριο ηθικής υπεροχής της ελευθερίας.

Βαγγέλης Πάλμος

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ουδέν κακον αμιγές καλού. Η καταστροφή του Σαρωνικού έχει και ένα θετικό. Άρχισε το ξήλωμα της " πολιτικής αριστερής οικολογιας" απο τη λίστα των κοινωνικών μας στερεοτύπων. Μεγαλη πρόοδος παίκτες. Ένας απίθανος φερετζές ιδιοτέλειας, αριστερισμού και άεργου επαγγέλματος. Καιρός ήταν.

Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου 2013

5 στα όρθια (06/09/13)


1. Mέχρι τέλος Σεπτέμβρη οι «50 γερουσιαστές» θα έχουν πάρει την πρωτοβουλία να καλέσουν κόμματα, κινήσεις, πρόσωπα στο τραπέζι της μεγάλης «κεντροαριστεράς». Με τις ευλογίες του κου Κώστα. Ο Βαγγέλης θα δηλώσει ανοικτός, ενώ ο Φώτης προς το παρόν κλειστός. Περιμένει να δει κάτι δημοσκοπήσεις. Δύσκολος συγχρωτισμός μέσα από  επικίνδυνες αλλά αναγκαίες επιλογές. Tώρα στα γεράματα να μας πούνε και πασόκους; Οι πιθανότητες, το παλιό και αμαρτωλό να καταπιεί το νέο και καθάριο είναι προφανώς οι περισσότερες. Να το κάνουμε και πως; Σίγουρα χωρίς ηγεμονισμούς αλλά με τους κατάλληλους αποκλεισμούς. Πλυντήριο τέλος.

2. Διαμαρτύρονται στους Δήμους για την επιτροπεία, την αξιολόγηση, την οικονομική ασφυξία. Διαμαρτύρονται για την καθιέρωση της απλής αναλογικής και το σπάσιμο της κομματοκρατίας. Ευτυχώς για μας και δυστυχώς για εκείνους το παρτάκι έλαβε τέλος. Και επειδή οι υπηρεσίες που δήθεν παρείχαν προς τους πολίτες ήταν μηδαμινές και θλιβερές, αν κάποτε  κλείσουν δεν θα τους ψάξει κανείς. Γιατί από κανένα δεν θα λείψουν. Και όσοι από το χώρο είναι διαφορετικοί και δεν τους ταιριάζει ο όρος «βλαχοδήμαρχοι», καλόν είναι να διαχωρίσουν τη θέση τους. Ας τολμήσουν και ας σταθούν απέναντι στη συντεχνία τους.

3. Η άρνηση στη μείωση του ΕΦΚ του πετρελαίου θέρμανσης είναι πράξη εχθρική προς τον καταναλωτή και το φυσικό περιβάλλον. Αν ο φετινός χειμώνας είναι βαρύς, θα υπάρξει και δικαίως κοινωνική έκρηξη. Και απορώ πως ο κ. Στουρνάρας δεν το βλέπει. Σε μια χώρα όπου οι λαθρέμποροι, οι φοροφυγάδες, οι κάθε λογής απατεώνες ακόμα αλωνίζουν δεν υπάρχει τρόπος να φτιάξουμε πλεονάσματα, χωρίς να ξεπαγιάσουν οι πιο αδύναμοι πολίτες; Χωρίς να αποψιλωθούν τα περιαστικά δάση; Χωρίς να μας σκοτώσει το νέφος από τα τζάκια; Απαιτούμε μια δικαιότερη τουλάχιστον λιτότητα και θα την πάρουμε.

4. Στο κόκκινο τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ λόγω της υποχρηματοδότησης και της διαθεσιμότητας των διοικητικών υπαλλήλων.  Η χρεοκοπημένη χώρα μας δεν μπορεί να συντηρεί 384 τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης τα περισσότερα των οποίων δεν ανταποκρίνονται σε καμιά πραγματική κοινωνική ή αναπτυξιακή ανάγκη. Η στροφή προς την επαγγελματική εκπαίδευση είναι επιβεβλημένη. Αλλά οι κυβερνώντες στρίβουν το τιμόνι αντίθετα. Τα πρώτα στοιχεία των εγγραφών δείχνουν μαζική φυγή των μαθητών από τα Επαγγελματικά προς τα Γενικά Λύκεια,  λόγω της κατάργησης των περιζήτητων τομέων Υγείας - Πρόνοιας και Γραφικών Τεχνών. Αν κάτι περισσεύει στη χώρα αυτή είναι οι στοχευμένες μεταρρυθμίσεις.

5. Στο ένα ηχείο, αυτό που παίζει δυνατά, μικρασιατική καταστροφή, ποντιακή γενοκτονία, χορό του Ζαλόγγου και τώρα κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών. Στο άλλο ηχείο, το χαμηλόφωνο πλην όμως έμπλεο πολιτικής ουσίας, ξήλωμα του νέου νόμου για τα ΑΕΙ, φληναφήματα για το σχέδιο ΑΘΗΝΑ, κάτι λίγα και θολά για το νέο Λύκειο. Μια συνεπής αντιεθνικιστική, ριζοσπαστική και οιονεί μεταρρυθμιστική πορεία. Μια προσωπική στρατηγική. Όταν επιτίθενται οι ελληναράδες με ύβρεις και απειλές, συμπαρίστανται αναγκαστικά οι δημοκράτες και οι εναλλακτικοί. Τα πρώτα κερδίζουν τις αριστερές εντυπώσεις και φυσικά σκεπάζουν τα δεύτερα. Αλλά το πράγμα παρατράβηξε. Νισάφι.
By Leo


12 σχόλια:

  1. Το σχόλιο 5 κάνει τα αποκαλυπτήρια της διγλωσσίας ίσως και πολυγλωσσίας της κ. Ρεπούση. Ευτυχώς υπάρχουν και υποψιασμένοι που δεν τρώνε κουτόχορτο. Αν μάλιστα κάποιος διάβαζε και την τελευταία ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας της ΔΗΜΑΡ, την οποία επιμελήθηκε η κ.Ρεπούση, όπου προκρίνονται "δυναμικές" κινητοποιήσεις και κλειστά σχολεία ως απάντηση στην κυβερνητική πολιτική θα καταλάβαινε καλύτερα όσα εύστοχα επισημαίνει ο σχολιαστής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και επειδή ο σχολιαστής ξέρει πρόσωπα και πράγματα συμφωνεί μαζί σου. Τελικά δυστυχώς ακόμα και στα προφανή, η Αριστερά δεν μπορεί να δώσει απαντήσεις.

      Διαγραφή
  2. Μερικές παρατηρήσεις:
    Το θέμα με τον χαρακτηρισμό "βλαχοδήμαρχοι" είναι πως δεν μπορεί να χρησιμοποιεί τέτοια απαξιωτική γλώσσα ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και "οιονεί" πρωθυπουργός της χώρας. Επίσης η λογική "σαρώστε τους βλαχοδήμαρχους της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και ψηφίστε τους δικούς μας εντάσσεται στη φιλοσοφία που έχουν πάντα τα ελληνικά κόμματα (κι ίσως οι περισσότεροι Έλληνες) ότι ο κόσμος χωρίζεται στους δικούς μας που είναι πάντα και εκ των προτέρων όλοι "καλοί" και στους άλλους που είναι όλοι "κακοί".
    Η μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης θα αυξήσει πάλι το λαθρεμπόριο. Αυτό που θα πρέπει να γίνει είναι η γενναία αύξηση του αριθμού των διακαιούχων του επιδόματος, ώστε να το παίρνουν το 80% του πληθυσμού κι όχι το 20% που το δικαιούνται σήμερα. Ακόμα να δίνεται ολόκληρο κι όχι σε ποσοστό επί των 120 τμ.
    Τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ έχουν 15000 διδακτικό και 10200 εκπαιδευτικό προσωπικό και μάλιστα οι πρυτάνεις θέλουν κι άλλους (να διορίσουν και κανένα συγγενή τους, γιατί εκλέχτηκαν;). Για 3 καθηγητές αντιστοιχούν 2 διοικητικοί! Το φαντάζεστε αυτό στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
    Τέλος, όσο για την Ιστορία και τα Θρησκευτικά, στη Ελλάδα πρέπει να διδάσκονται αυτά που ισχύουν κι όχι αυτά που πιστεύει η Επιστήμη. Εξάλλου όποιος διαφωνεί μαζί μας είναι προδότης ή πουλημένος. Οι χαρακτηρισμοί υποκαθιστούν την έλλειψη επιχειρημάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκ παραδρομής ανέφερα 10200 εκπαιδευτικό προσωπικό, ενώ πρόκειται για διοικητικό. Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
    2. Θωμά: Αυτός που αναφέρθηκε σε βλαχοδήμαρχους έχει μερικές δεκάδες τέτοιους που ελέγχει. Προφανώς και είναι υποτιμητικός όρος για πολλούς ανθρώπους που κάνουν το σωστό. Αλλά συνολικά η κατάσταση όπως γνωρίζεις είναι αρνητική. Χρειάζεται και εδώ ένα μέτωπο. Στην πρότασή σου για τη μείωση του φόρου θα συμφωνήσω. Δεν τα κατέχω αυτά τα φορολογικά του θέματος αλλά σίγουρα θα υπάρχει κάποια λύση. Το διοικητικό των ΑΕΙ είναι ένα αγκάθι και σίγουρα πρέπει να βγει.

      Διαγραφή
  3. Οπως τα λες Λεο στο 1 ειναι τα πράγματα.
    Συμπληρωματικά, πιστεύω οτι ειναι πολυ σημαντικο για το νέο εγχείρημα το να δοθεί απο την αρχή ο τόνος της σοβαρότητας και της αξιοπιστίας. Σε αυτό δεν συντελούν οι προσπάθειες εξωραισμου πολιτικών του ΠΑΣΟΚ, όπως π.χ ο κ. Βενιζέλος, για τους οποίους υπάρχουν στην κοινή γνώμη εδραιωμενα "διδάγματα της κοινής πείρας", τα οποία δεν ανατρέπονται με υμνητικη αρθρογραφία. Κατι τέτοια υπονομεύουν την αξιοπιστία του εγχειρήματος και απωθουν -κυρίως τους νεότερους.

    Μου άρεσε η διατύπωση του 5 -ε, μα πια!!

    Αλικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλίκη: Ο κίνδυνος να μπλέξουμε είναι προφανής. Γιαυτό χρειάζεται εξ αρχής να οριστεί το πολιτικό και οργανωτικό πλαίσιο της υπόθεσης. Είμαι αμφίθυμος αλλά νομίζω ότι πρέπει να τολμήσουμε. Δεν έχουμε δυστυχώς άλλη επιλογή. Ίδωμεν.

      Διαγραφή
  4. Στο 1: "Πλυντήριο τέλος"! Υποθέτω ότι στην διατύπωση αυτή δεν περιλαμβάνονται οι ογκόλιθοι τύπου Καστανίδη - αυτοί πρέπει να έκαναν πρόπλυση δημαρίτικη. Ρε συ Λέων, ο "κ. Κώστας" υπήρξε ο καλύτερος πρωθυπουργός της μεταπολίτευσης - μην τον σχολιάζεις υποτιμητικά επειδή δεν είναι "δικός μας". Αν μάλιστα δεν κιότευε αλλά υποστήριζε Σπράο, Γιαννίτση κλπ θα έμενε ως εφάμιλλος του Ελ. Βενιζέλου. Και τα "εδραιωμένα στην κοινή γνώμη "διδάγματα της κοινής πείρας" για τον κ.Ευ. Βενιζέλο" (της Αλίκης), ας μην παραβλέπουμε ότι οφείλονται στην αντίθεση των πολλών στα περιοριστικά και μεταρρυθμιστικά μέτρα του κι όχι στα Μαυρογιαλούρικα του (που δεν τάχει ξεχάσει - αλλά και ποιός τάχει;). Ας είμαστε λίγο πιο ανεκτικοί - κάποτε με τον Λεωνίδα μαζί καλούσαμε τους "συντρόφους της άλλης όχθης" - κάτι σαν τους Αλαβάνο, Λαφαζάνη κλπ. Λάθος είχαμε;
    Μπάμπης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπάμπη. Δεν ήταν καθόλου υποτιμητική η αναφορά στο Σημίτη, το αντίθετο. Θεωρώ πολύ σημαντική την υποστήριξή του στο φημολογούμενο εγχείρημα. Αντίθετα πιστεύω κι εγώ ότι στο σημερινό ΠΑΣΟΚ υπάρχουν άνθρωποι με τους οποίους μπορούμε να ξεκινήσουμε κάτι καινούργιο. Μακάρι να έμπαινε ο Σημίτης επικεφαλής.

      Διαγραφή
  5. Ωραίος Λεό. Συμφωνώ σε όλα όπως συνήθως. Γενικά είμαι με τη Ρεπούση στα θέματα της διδασκαλίας αλλά μου φαίνεται πως το έχει κάνει λίγο επάγγελμα το ζήτημα. Νισάφι, πράγματι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυριάκο: Και γω είμαι υπέρ της κατάργησης των θρησκευτικών και φυσικά κατά της εθνικιστικής ανάγνωσης της Ιστορίας. Είμαι όμως και κατά της πολιτικής χρήσης της. Το θέμα σήμερα είναι η Μέση εκπαίδευση, το νέο Λύκειο και κυρίως το νέο Τεχνολογικό Λύκειο που κινδυνεύει από άτολμες ή και λανθασμένες επιλογές. ΚΑι δεν είδα μέτωπο στα σημαντικά παρά μόνο πυροτεχνήματα που συσπειρώνουν την ακροδεξιά και τους θρησκόληπτους και μετατοπίζουν αλλού τα επίδικα. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένας λόγος να ανοίξουμε μέτωπο στα θρησκευτικά. Ένα μάθημα που στην ουσία περνάει τελείως απαρατήρητο στο σχολείο. Η δε προσευχή μόνο προσευχή δεν είναι. Νισάφι ακριβώς

      Διαγραφή
  6. Θα ήθελα να προσθέσω ένα μικρό σχόλιο για το νομοσχέδιο για την Τεχνική εκπαίδευση. Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να λειτουργούν σχολές (ΕΠΑΣ ή ΣΕΚ) μόνο στο υπουργείο Παιδείας τουλάχιστον για τις ειδικότητες που υπάρχουν τώρα στις ΕΠΑΣ και οπωσδήποτε για μαθητές ώς 20 ή 25 χρόνων. Ο ΟΑΕΔ θα μπορούσε να λειτουργεί σχολές για ειδικευόμενους άνω των 18 χρόνων, μόνο σε ειδικότητες όπως οι μάγειροι, οι ζαχαροπλάστες, οι τεχνίτες πέτρας κλπ. Το Υπουργείο Παιδείας (ως υπεύθυνο για την εκπαίδευση) αντί να κλείσει τις σχολές των άλλων υπουργείων, κλείνει τις δικές του τώρα και αφήνει τις σχολές των άλλων να λειτουργούν (τουλάχιστον για 1 χρόνο, αν δεν δοθεί παράταση στο μεταξύ). Έτσι φροντίζει για τους άλλους κι όχι για τους δικούς του εκπαιδευτικούς.
    Ένα σχόλιο για το γενικό Λύκειο και την πρόσβαση στα ΑΕΙ: Σήμερα ο μαθητής που γράφει και στα 6 μαθήματα 17 και έχει προφορικούς βαθμούς σε αυτά μεγαλύτερους ή ίσους με 19, συγκεντρώνει 17600 μόρια. Με το νέο προτεινόμενο σύστημα ο μαθητής που γράφει στα 4 μαθήματα 17 και έχει βαθμό απόλυσης (που θα βγαίνει από όλα τα μαθήματα κι από τις 3 τάξεις) μεγαλύτερο ή ίσο με 19, θα συγκεντρώνει 17200 μόρια. Δηλαδή οι βαθμοί όλων των μαθημάτων μετράνε πολύ λίγο. Είναι αυτό διώξιμο (ή σφαγή!) των μαθητών από το Λύκειο ή δείχνει πανελλαδικές εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα; Οι μίζεροι όλα μαύρα τα βλέπουν πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή