ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Thelonious monk - Allen ginsberg

Thelonious monk - Allen ginsberg
Δυο γίγαντες στην εποχή των γιγάντων.

Παρατηρητήριο

Όσοι βιάζεστε να του δώσετε εύσημα συμβολής στην αποδόμηση του αντιαμερικανισμού λάβετε υπόψη σας ότι:
1. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει πλέον αντιαμερικανισμός. Υπάρχει όμως έντονος αντιευρωπαϊσμός σαφώς πιο ισχυρός και επικίνδυνος. Ο αντιαμερικανισμός αναπτύχθηκε μεταπολεμικά ως φιλοσοβιετισμός και έσβησε μαζί με το τέλος της σοβιετίας. Το ΠΑΣΟΚ συνέβαλε τα μέγιστα στη γιγάντωσή του κατά την περίοδο της πρώιμης μεταπολίτευσης και τα κινήματα των αδεσμεύτων. Μέχρι που η δανεική ευδαιμονία τα σκούπισε όλα.
2. Δεν τόχει σε τίποτε όταν επιστρέψει να γυρίσει το χαρτί και να ξαναγίνει αντιαμερικανός ή αντιτραμπ ή οτιδήποτε άλλο. Διαβάζει άριστα το ακροατήριό του, ξέρει σε ποιους απευθύνεται, τους κλείνει το μάτι και πλασάρει ότι τα βρήκε με τον τέως δαίμονα για να την πει στους σημερινούς δαίμονες της ΕΕ. Το αύριο είναι άλλη μέρα.
3. Η Αριστερά μπορεί να συγχωρήσει όλες τις ιδεολογικές ή πολιτικές αποκλίσεις, ανίερες συμμαχίες κλπ , προκειμένου να παραμείνει στην εξουσία. Θα τις βγάλει όμως σαν μαχαίρια μετά την ήττα, για να δικάσει τους χτεσινούς ηγέτες. Έχουμε δρόμο ακόμα.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Για το μεγαλύτερο μέρος των ψηφοφόρων τους η Επιτυχία είναι το κλείσιμο της ΒSH Hellas, (πρώην Πίτσος),. Ουδόλως τους απασχολεί η επίσκεψη στις ΗΠΑ. Όταν η αξιωματική αντιπολίτευση καταλάβει τι ακριβώς παίζεται μέσα στα ελληνικά λαϊκά στρώματα ελπίζω να είμαστε ζωντανοί. Ως τότε αφήστε τους ήσυχους να σας φτιάχνουν την ατζέντα.

Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2013

Οι τριτοκοσμικές πενθήμερες απεργίες



του Λεωνίδα Καστανά

Περισσεύουν τα δισεπίλυτα προβλήματα στο ελληνικό σχολείο. Τα περισσότερα είναι χρόνια και δομικά, κάποια οφείλονται στην οικονομική κρίση, άλλα στις επιλογές της σημερινής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Η επιχειρούμενη μεταρρύθμιση στο νέο Λύκειο και βιαστική είναι και τσαπατσούλικη. Αλλά και προσπαθεί να αλλάξει πράγματα προς το ορθολογικότερο. Τα έχω γράψει αυτά και δεν θέλω να τα επαναλάβω. Αυτό που ξενίζει σήμερα είναι η αντίδραση της ΟΛΜΕ. Το φιάσκο του καλοκαιριού με την «απεργία στις πανελλαδικές εξετάσεις» και την επιστράτευση φαίνεται ότι δεν έγινε μάθημα στους συνδικαλιστές. Η πρεμούρα που έχουν κάποιοι να ρίξουν  την κυβέρνηση μέσω της όξυνσης πραγματικών ή φανταστικών προβλημάτων δεν κρύβεται. Αλλά οι δάσκαλοι δεν έχουν κανένα λόγο να τους ακολουθήσουν διότι απλά έτσι θα υπονομεύσουν την ίδια τους την εργασία και την αποστολή.

Οι πενθήμερες κυλιόμενες απεργίες που ψήφισαν οι μειοψηφίες των γενικών συνελεύσεων των ΕΛΜΕ (μειοψηφίες σε σχέση με το σύνολο των δασκάλων) ούτε το νόμο θα διορθώσουν, ούτε τους απολυμένους θα φέρουν πίσω, ούτε τις μεταθέσεις των υπεράριθμων θα ακυρώσουν. ¨Οπως, εξάλλου, όλες οι απεργίες (καμιά εικοσαριά) που εξήγγειλε το σωματείο τα προηγούμενα χρόνια. Και δεν θάχουν αποτέλεσμα διότι πολύ απλά ελάχιστοι δάσκαλοι θα ακολουθήσουν. Γιατί η κοινωνία θα είναι απέναντι. Γι αυτό η ελπίδα μετατοπίζεται στους μαθητές. Το σχέδιο είναι να αρχίσουν από την πρώτη μέρα καταλήψεις ώστε και το σχολείο να διαλυθεί και το μεροκάματο να μη χάνεται και το πολιτικό νταβαντούρι να γίνεται. Σ’ αυτό καλούνται να βοηθήσουν και μερικοί «αγανακτισμένοι γονείς».  

Τα προβλήματα λύνονται με διάλογο τον οποίο τόσο η ΟΛΜΕ όσο και το Υπουργείο φρόντισαν, ο καθένας με το δικό του τρόπο, να ακυρώσουν. Γιατί κανένα δεν ενδιαφέρει το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής πολιτικής. Αντιθέτως ενδιαφέρουν το κέλυφος της πολιτικής, οι εντυπώσεις, τα μικροκομματικά οφέλη. Και αυτά δουλεύουν όταν υπάρχει όξυνση. Αν τα πράγματα εκτραχυνθούν λόγω των καταλήψεων, το Υπουργείο θα επιστρατεύσει τους καθηγητές, θα ανοίξει με βία τα σχολεία και όλα θα τελειώσουν όχι σαν γάμος αλλά σαν κηδεία. Μόνο που μέχρι τότε θάχει χαθεί η μισή χρονιά. Και δεν θα μπορούν οι δάσκαλοι να λένε ότι ο νέος νόμος στέλνει τα παιδιά στα φροντιστήρια. Γιατί θάχουν βάλει και αυτοί το χεράκι τους σ’ αυτό, άμεσα. Γιατί έμμεσα το βάζουν πολλά χρόνια τώρα.

Η διάλυση του σχολείου δεν είναι προς όφελος ούτε των παιδιών, ούτε των δασκάλων, ούτε της κοινωνίας. Είναι μόνο προς όφελος των ανεγκέφαλων που νομίζουν ότι θα κυβερνήσουν προκαλώντας ερείπια. Ειδικά αν οι δάσκαλοι έχουν συμβάλει με τη στάση τους στη διάλυση και στις αναπόφευκτες καταστροφές θα έχουν πετύχει ένα ακόμα αυτογκόλ. Δεν μπορείς σήμερα στρέφεσαι κατά της κινητικότητας, δηλαδή να απαιτείς να μείνεις στο σχολείο σου χωρίς ωράριο, όταν υπάρχουν 1,5 εκατομμύριο άνεργοι. Ή να μην κάνεις δυο ώρες παραπάνω μάθημα, ή να σχολνάς από τη δουλειά σου στις 11πμ. Θα μπορούσες όμως να συμβάλεις στη διαμόρφωση του νέου νόμου, ή να αποτρέψεις την κατάργηση ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και τις απολύσεις, αν είχες φροντίσει να μην κόψεις τις γέφυρες με το Υπουργείο (δικό σου θα ήταν το κέρδος). Αν ήσουν εκεί όταν αυτά συζητιόταν. Όσοι ήταν εκεί, γιατί κάποιοι ήταν, κατάφεραν να σώσουν τη συντεχνία τους.  Αλλά για κάποιους άλλους προέχει το μπάχαλο και η πτώση της κυβέρνησης.

Οι θέσεις (αν υπάρχουν, που δεν υπάρχουν) δεν προωθούνται πια με  τριτοκοσμικές απεργίες και καταλήψεις. Οι απεργίες και οι καταλήψεις μπορούν απλά να σε χώσουν ακόμα πιο βαθιά στο τέλμα της ανυποληψίας.

26 σχόλια:

  1. Διαβασα το καταστατικο της ΟΛΜΕ. Ειναι γραμμενο σε αλλη εποχη, στον αιωνα των δεινοσαυρων. Σε γλωσσα ιδιαζουσα, συντεχνιακη. Απο ανθρωπους που ο Χατζιδακις θα χαρακτηριζε αγραμματους. *

    Η χωρα χρειαξεται μια "PROFESSIONAL education association ", μια "Φιλεκπαιδευτικη Εταιρεια Καθηγητων Μεσης Εκπαιδευσης". Με ενα και μονο σκοπο: την ανυψωση της μεσης εκπαιδευσης στην Ελλαδα σε συγχρονο επιπεδο. Ποτε δεν ειναι αργα.

    * (Μου αρεσε πολυ η φραση για την υλικη εξωμειωση των μελων!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάκη μου έχεις τέτοια κουράγια να διαβάζεις το καταστατικό της ΟΛΜΕ; Αν στη χώρα αυτή υπήρχε ίχνος ορθολογισμού η ΟΛΜΕ θα ήταν σήμερα ένας σύμβουλος του Υπουργείου Παιδείας και όχι ένας μηχανισμός εξαγγελίας αποτυχημένων απεργιών. Και αν είχε γνώση του αντικειμένου της εκπαίδευσης θα μπορούσε να βοηθήσει πραγματικά σε μια αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Αλλά χρόνια τώρα κυριαρχείται από την αριστερίστικη λογική της μεταπολίτευσης ( και οι δεξιοί της ΟΛΜΕ την ίδια έχουν) με αποτέλεσμα να έχει αυτοακυρωθεί.

      Διαγραφή
    2. Δυστυχώς έφυγε την προηγούμενη βδομάδα από τη ζωή ο φίλος και συμφοιτητής μας ο Γιώργος ο Μπουρίτσας την ώρα της εργασίας του. Καλό ταξίδι Γιώργο, τι άλλο να πω.

      Διαγραφή
  2. Το δράμα μας είναι ότι ακόμη χρειάζονται διαπιστώσεις σαν κι αυτές: "Οι θέσεις (αν υπάρχουν, που δεν υπάρχουν) δεν προωθούνται πια με τριτοκοσμικές απεργίες και καταλήψεις. Οι απεργίες και οι καταλήψεις μπορούν απλά να σε χώσουν ακόμα πιο βαθιά στο τέλμα της ανυποληψίας."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 1. Δεν χρειάζεται να διαβάσει κανείς όλο το καταστατικό της ΟΛΜΕ, αφού στην αρχή του γράφει:
    "Σκοπός της ΟΛΜΕ είναι: 1. Ο συντονισµός και η ενιαία κατεύθυνση των προσπαθειών όλων των ενώσεων που τη συγκροτούν, για τη βελτίωση της Μ.Ε. την ηθική, επιστηµονική και υλική εξίσωση των λειτουργών της και την προάσπιση και προαγωγή των επαγγελµατικών και υλικών συµφερόντων του κλάδου". Τι ακριβώς σημαίνει αυτή η "υλική εξίσωση των λειτουργών"; Μήπως σημαίνει να κάνουμε όλοι τις ίδιες ώρες μάθημα και να έχουμε τον ίδιο μισθό; Πάντως για δικτατορία του προλεταριάτου δεν γράφει!
    2. Ποιο είναι το ηθικό ανάστημα των καθηγητών εκείνων που προωθούν τις μαθητικές καταλήψεις για να μην χάνουν οι ίδιοι τα μεροκάματα της απεργίας; Νομίζουν ότι ο μαθητές και οι γονείς τους τους εκτιμούν ή τους φτύνουν (από πίσω); Οι ίδιοι απαξιώνουν τον εαυτό τους, το ρόλο τους και τον κλάδο.
    3. Πρόσφατα ανακάλυψα ότι καθηγητής σε Γεν, Λύκειο είχε το βιβλίο ύλης στο μάθημά του κατά την περσινή χρονιά λευκό (ολόλευκο). Δεν έκανε τίποτα (το ξέρω από πρώτο χέρι) και δεν έγραφε και τίποτα (για να μη γράψει ψέμματα)! Δε θέλουμε την αξιολόγηση για να μη φανεί η ανικανότητά μας και η τεμπελιά μας.
    4. Τέλος η απεργία θα είναι μόνο το πρωί ή θα απεργούν και το απόγευμα τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα των καθηγητών;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χρύσιππος Μπάρκας10 Σεπτεμβρίου 2013 - 2:53 μ.μ.

    .... Γιατί θάχουν βάλει και αυτοί το χεράκι τους σ’ αυτό, άμεσα. Γιατί έμμεσα το βάζουν πολλά χρόνια τώρα. ....

    Για να το λέτε εσείς, κάτι παραπάνω θα γνωρίζετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ πάλι γιατί πιστεύω ότι αυτό το μαξιμαλιστικό (και ανεδαφικό) "πενθήμερες επαναλαμβανόμενες" στοχεύει ακριβώς στην επιστράτευση; !!!
    Σαν να παρακαλούν την κυβέρνηση!
    Ο καλύτερος τρόπος για να απεμπλακούν οι συνδικαλιστές κρατώντας και τα εύσημα του αγωνιστή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οσο για ένα φίλο που μπήκε και σχολίασε με μπινελίκια ένα έχω να του πω Τόσα χρόνια με την ίδια τακτική μόνο ήττες εισέπραξε το περίφημο εκπαιδευτικό κίνημα. Ας διαλέξει και ένα άλλο δρόμο. Αυτό της συνεργασίας και του διαλόγου, όπως όλος ο πολιτισμένος κόσμος. Αλλά προφανώς κάτι τέτοια σε ξεπερνάνε. Γιαυτό να περιμένεις και τη δική σου ξαφνική απόλυση. Επειδή σε προστατεύει ο αγωνιστικός οίστρος της ΟΛΜΕ. Και αν θες να βλέπεις το σχόλιό σου αναρτημένο φρόντισε να είσαι κόσμιος. Το επιτρέπουν αυτό στην οργάνωσή σου; Την κοσμιότητα; Ή είναι αστικό κατάλοιπο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μάλλον θα μας προστατέψει από τις απολύσεις η ριζοσπαστική δημαρ του φίλα προσκείμενου κ. Καστανά! Της παράταξης του: «ναι μεν αλλά, αλλά ναι» ή αλλιώς ένα στ’ αριστερό και δύο στο δεξί, η οποία θέλει να ιδρύσει την κεντροαριστερά (τελικά τι από τα δύο; διότι και τα δύο δε γίνεται!) μιλώντας με αποτυχημένους αποστρατευμένους εκσυγχρονιστές ή και αριβίστες του τέως πασοκ και κύριους υπεύθυνους για τη λαίλαπα που ζούμε! Μέλη της οποίας επιπλέον, σε κλαδικές εκλογές ψηφίζουν, ακόμη και τώρα ναι!, την πασκ!!! Κατά τ' άλλα εχθρεύονται το πασοκ! Αλλά μη ματαιοπονούν, η πλειονότητα τους έχει πάρει χαμπάρι!
    Όσο για εκείνους που θεωρούν τις απεργίες 3τοκοσμικές όπως ο "εμπνευσμένος" Καστανάς, θέλω να τους πώ να προτείνουν ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο αντίδρασης που θ' αναχαιτίσει τη συντελούμενη κοινωνική καταστροφή! Στην υλοποίηση των οποίων όμως θα είναι μπροστάρηδες και όχι ως συνήθως απόντες!
    Ας αφήσουν λοιπόν τη φτηνή κριτική και τις διαπιστώσεις, τύπου Καστανά και ας αναλάβουν δράση! Δράση παντού! Δε μας αρέσει το σωματείο; Ας βγούμε μπροστά ν’ τ’ αλλάξουμε. Να καταθέσουμε προτάσεις, να τις παλέψουμε να γίνουν πλειοψηφικές! Ν’ ασκήσουμε κριτική αλλά να δεχτούμε και την κριτική των άλλων! Να συμμετέχουμε τέλος πάντων! Ποιος τ’ απαγόρευσε; Ποιος σας στέρησε τη δυνατότητα; Ποιος σας φίμωσε; Γιατί κάποιοι κρύβονται δια της απουσίας τους; Εκτός αν θέλετε να τα καταργήσουμε τα σωματεία όπως το θέλουν και το έχουν πει τα πιο επίσημα χείλη των διαφόρων ελίτ! Όμως αν είναι έτσι να βγείτε και να το ομολογήσετε ευθέως! Θέλουμε να καταργήσουμε τα σωματεία, ώστε τ’ αφεντικά να παίζουν μπάλα μόνοι τους!
    Κύριοι η απεργία είναι ο πιο έντιμος, ηθικός και αποτελεσματικός τρόπος αντίδρασης αρκεί να είναι καθολική! Όλα τα υπόλοιπα είναι απλώς φληναφήματα και προφάσεις εν αμαρτίαις!
    Όσο για κάποιους που ισχυρίζονται ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται από ισχνές μειοψηφίες και πώς δεν εκφράζουν τάχα την πλειοψηφία, να τους πώς ότι στη ζωή οι αποφάσεις λαμβάνονται πάντοτε από τους παρόντες και ουδέποτε από τους απόντες και αδρανείς! Αν οι απόντες θεωρούν ότι έχουν θέσεις πλειοψηφικές δεν έχουν παρά να παρουσιαστούν και να τις καταστήσουν πανεύκολα πλειοψηφικές στις ΓΣ των ΕΛΜΕ, ελεύθερα και ανεμπόδιστα. Αν κατέχουν την πλειοψηφία, αν είναι οι περισσότεροι όπως νομίζουν τι έχουν να φοβηθούν; Τους ελάχιστους επαναστατημένους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η απεργία από κοινωνικούς λειτουργούς με όμηρο την κοινωνία και μάλιστα τα παιδιά, εμένα ρε φίλε δεν μου αρέσει, τη θεωρώ αμοραλισμό. Ούτε στις ΕΛΜΕ θέλω να πάω, ούτε με τη δική σου Ελλάδα να συγχρωτιστώ και να αντιδικήσω. Τη δουλειά μου θέλω να κάνω για την οποία πληρώνομαι και θα την κάνω. Δυστυχώς για το σταλινισμό σου υπάρχουν και άλλες απόψεις στην κοινωνία που δεν διώκονται. Στο μέλλον θα δούμε.

      Διαγραφή
    2. Μη φρικάρεις ρε φίλε! Θες να δουλέψεις, δούλεψε.

      Μη φοβάσαι, η ΟΛΜΕ δεν επιστρατεύει απεργοσπάστες!

      Διαγραφή
    3. Δυστυχώς φίλε μου αλλά δεν έχεις πάρει μυρουδιά τι είναι απεργία, διεκδίκηση και που αποσκοπεί. Η δική σου απάθεια και των ελάχιστων ευτυχώς ομοϊδεατών σου αποτελεί τον ύψιστο πολιτικό και κυρίως κοινωνικό αμοραλισμό. Σου προτείνω να βγεις λίγο από το μικρόκοσμο του blog σου να δούμε την απήχηση των ιδεών σου! Θα πικραθείς! Καλύτερα λοιπόν μείνε στο παραμύθι σου, κάνε πρόβα μπροστά στον καθρέφτη σου και προσπάθησε να ζυμωθείς μαζί του, να το πιστέψεις! Μάλλον αυτό κάνεις συνέχεια!
      Σε ενημερώνω επίσης ότι όσο καλά και να κάνεις τη δουλειά σου σε λίγο, όσο συνεχίζεται το σπιράλ του θανάτου, δε θα πληρώνεσαι! Δε θα πάρεις, όχι μόνον εσύ, ούτε σύνταξη, ούτε επιδόματα, ούτε εφάπαξ! Ψαξτο και αν είσαι ειλικρινής θα το παραδεχτείς! Βέβαια μπορεί, λέω μπορεί, να έχεις καβάτζες ή άκρες και να μη σε διαφέρει.. Το σίγουρο πάντως είναι ότι έχεις ιδέες αρεστές στο σύστημα, που κάλλιστα μπορεί να σε αξιοποιήσει! Δε θασαι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος! Άλλωστε, όπως και τώρα θαναι άξιος ο μισθός σου!
      Όσο για τα συμπεράσματα περί του δικού μου σταλινισμού από που απορρέουν; Εκτός από οφσάιντ σε βρίσκω και ν’ αυθαιρετείς! Μάλλον καταλήγεις εκεί επειδή έχεις τη διορατικότητα και το αλάθητο του Πάπα! Εδώ όμως σε διαβεβαιώ ότι έπεσες έξω!

      Διαγραφή
  8. Παραθέτω ένα κείμενο προς όσους σκέφτονται να μην απεργήσουν, τους οποίους δεν αποκαλώ απεργοσπάστες, όχι για λόγους κοσμιότητας που λέει ο απίθανος κ. Καστανάς, αλλά επειδή τους νοιώθω συναδέλφους ανεξαρτήτως των ιδεών και των ενεργειών τους, με τις οποίες ενδεχομένως να διαφωνώ σφόδρα!
    Λες: δεν μπορώ να απεργήσω γιατί δε μου φτάνει ο μισθός μου. Γι’ αυτό ακριβώς πρέπει να απεργήσεις, γιατί δε σου φτάνει ο μισθός σου! Γιατί μέσα σε 3 χρόνια έχεις χάσει το 40% των αποδοχών σου. Και το επόμενο διάστημα θα χάσεις, με σειρά μέτρων, περισσότερα!
    Λες: δεν μπορώ να απεργήσω, έχω παιδιά και οικογένεια. Για τα παιδιά σου πρέπει να απεργήσεις, δεν έχουν κανένα μέλλον και το ξέρεις. Παραδέξου το και κάνε κάτι γι’ αυτό. Από σένα περιμένουν και το αξίζουν.
    Λες: δε θα απεργήσω, γιατί ό.τι και να κάνουμε δεν καταφέρνουμε τίποτα. Λες ψέματα και το ξέρεις, γιατί όταν είσαι μέσα στην τάξη, συμβουλεύεις τους μαθητές σου που απογοητεύονται να συνεχίσουν να προσπαθούν και τους λες ότι μόνο όποιος δεν προσπαθεί δεν καταφέρνει ποτέ και τίποτα. Γιατί τους διδάσκεις για τον Κολοκοτρώνη και τον Καραϊσκάκη, για τη Γαλλική Επανάσταση, γιατί κάθε χρόνο οργανώνεις γιορτές για την εξέγερση των φοιτητών στο Πολυτεχνείο και για το ηρωικό “ΌΧΙ” του ελληνικού λαού στο ναζισμό.
    Λες: δεν απεργώ παρά μόνο αν απεργήσουν και όλοι οι άλλοι. Μα και οι άλλοι το ίδιο λένε για σένα, γιατί σε αυτό το “όλοι οι άλλοι” είσαι μέσα κι εσύ.
    Μέσα στο καλοκαίρι, μια εκπαιδευτικός με σοβαρά προβλήματα καρδιάς, πέθανε μια μέρα μετά, αφού της ανακοινώθηκε ότι, παρά τα προβλήματα υγείας της, δεν εξαιρείται από τη διαθεσιμότητα. Ένας άλλος εκπαιδευτικός αυτοκτόνησε λόγω οικονομικών προβλημάτων. Μια συνάδελφος σε διαθεσιμότητα έκανε απόπειρα. Λίγες μέρες πριν, άλλη συνάδελφος πήδηξε από το μπαλκόνι και σκοτώθηκε.
    Κι αν “ένας θάνατος είναι τραγωδία, ενώ 1000 θάνατοι είναι απλά στατιστική”, ξανασκέψου αυτούς τους ανθρώπους και τις οικογένειες τους, όταν είσαι έτοιμος να μπεις στην τάξη ως απεργοσπάστης. Σκέψου ότι σου έχουν πετσοκόψει το μισθό, σου έχουν κόψει τα δώρα, σου έχουν αυξήσει το ωράριο, ότι πριν λίγο καιρό επίσημα κυβερνητικά χείλη σε είπαν “κοπρόσκυλο” και “γαϊδούρι”, σκέψου πως ένιωσες όταν πήρες στα χέρια σου το χαρτί της επιστράτευσης και θυμήσου τους στίχους του ποιητή που διδάσκεις: «Κι αν δεν μπορείς να κάμεις την ζωή σου όπως την θέλεις, τούτο προσπάθησε τουλάχιστον όσο μπορείς: μην την εξευτελίζεις»…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρε φίλε πιο κιτσ και πιο αριστερό στερεότυπο τελειώνεις. Δεν τσιμπάει κανένας με τέτοια, πόσο μάλλον εδωμέσα. Την απεργία στην επιστράτευση πρώτοι εσείς του ΣΥΡΙΖΑ την κάνατε γαργάρα. Ετσι θα το μαζέψετε και τώρα μόλις νομίσετε ότι σας αρκούν τα κέρδη, ή μόλις αλλάξει η ατζέντα. Ανέβασα το σχόλιο ως ένα μνημείο τριτοκοσμικής Ελλάδας. Νάσαι καλά συνάδελφε.

      Διαγραφή
    2. Αγαπάμε Καστανά γιατί είναι πολιτισμένος εκ του πρώτου κόσμου με γούστο και φινέτσα. Οι αντιδρώντες στις μεταρρυθμίσεις του είναι τριτοκοσμικοί ημιάγριοι και κιτσάτοι.

      Κι ας έμεινε χωρίς κόμμα, τον αγαπάμε ακόμα.

      Διαγραφή
    3. Δεν είναι δικό μου Καστανά! Του ποιητή που διδάσκεται στα σχολεία είναι το τέλος του προηγούμενου σημειώματος. Απλά το επικαλούμαι επειδή αφενός μεν το πιστεύω και αφετέρου δε επειδή είναι η αλήθεια, που εσύ παραβλέπεις.
      Βέβαια για τα υπόλοιπα δε λες τίποτα. Τι να πεις όμως;
      Επιπλέον συνεχίζεις τα φάουλ! Χωρίς να ξέρεις βάζεις ταμπέλες. Όποιος διαφωνεί με τις αρλούμπες σου πρέπει καλά και σώνει να είναι συριζαίος; Αμ δε! Κάνει μπαμ ότι έχεις πρόβλημα μ' αυτούς! Να δω τι θα λες όμως μεθαύριο, που θάσαστε οι πρώτοι, που θα συμμαχήσετε όταν μυριστείτε εξουσία! Αν βέβαια υπάρχετε μέχρι τότε!
      Τέλος σε προτρέπω ν' ανεβάζεις που και που κανα σχόλιο σαν το δικό μου, ώστε να σπάει λίγο η μονοτονία του ακατάσχετου νεοσυντηρητισμού, τον οποίο ακραιφνώς πρεσβεύεις! Πιστεύω να μου επιτρέψεις να σε χαρακτηρίσω κι εγώ! Όχι φυσικά με στερεότυπα σαν τα δικά σου (ξέρεις τα γνωστά: σταλινισμός, λαϊκισμός και αντιευρωπαϊσμός), αλλά κάπως πιό περιγραφικά! Έτσι για να μην υπάρχουν χαρακτηρισμοί μόνο απ’ την πλευρά σου, επειδή παίζεις εντός έδρας!
      Εύχομαι νάσαι καλά και εσύ, να θεριεύεις από υγεία ζώντας μέσα στο παραμύθι σου!

      Διαγραφή
  9. Οι άνθρωποι είναι τόσο χαζοί που και στο "γράμμα τους σε γονείς και μαθητές" επι της ουσίας καλούν σε συμπαράσταση στον αγώνα να "σαρώσουν" την κυβέρνηση. Τόσο τους κόβει.
    Μπάμπης
    Κρίμα για τον Μπουρίτσα, να εκφράσω κι εγώ την λύπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δε διαφωνώ με μετατάξεις/μεταθέσεις υπεράριθμων (με φειδώ και λογική πάντα) αλλά εδώ συζητάμε ότι μπορεί να κάνει στο παιδί μου Ιστορία θεολόγος ή μαθηματικά Βιολόγος. Συζητάμε για φοβισμένα παιδιά που από την Α λυκείου θα έχουν το άγχος να γίνουν αρεστά στον κάθε καθηγητή. Συζητάμε για ένα σχολείο που όσο πηγαίνει θα γερνάει και σύντομα οι καθηγητές θα είναι τουλάχιστον 40! Η μαθητική κοινότητα έχει παραπάνω από ένα πολύ σοβαρούς λόγους να είναι απέναντι στο "νέο" λύκειο, μην τη λοιδορείτε ότι άγεται και φέρεται από "αγανακτισμένους γονείς". Τις διαθέσεις της κυβέρνησης τις είδαμε με τα τεχνικά λύκεια όπου υποτίθεται φοιτούν "πολίτες Β κατηγορίας" (άρα περίμεναν λιγότερες αντιδράσεις) τα απαξίωσαν και οδήγησαν τα παιδιά στα ιδιωτικά. Δε θα κάτσουμε λοιπόν κ. Καστανά με σταυρωμένα χέρια όπως λέτε ώστε σε 2-3 χρόνια το σχολείο να είναι κλινικά νεκρό και να αναγκαστούμε να πληρώσουμε ιδιωτικά. Σε αυτή την απεργιακή κινητοποίηση πρέπει να σταθούμε δίπλα στους δασκάλους / καθηγητές γιατί (ίσως για πρώτη φορά) έχουμε κοινά συμφέροντα και κοινούς στόχους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απλά δεν γνωρίζετε φίλε μου τι συμβαίνει στο σχολείο και πιστεύετε την καταστροφολογία της ΟΛΜΕ/ Κανείς βιολόγος δεν κάνει μαθηματικά. Τρία χρόνια έχει να διορίσει και ακόμα υπάρχουν υπεράριθμοι με πολύ λιγότερους αναπληρωτές. Φαντάσου τι απόθεμα προσωπικού υπήρχε που υπολειτουργούσε. Ο νέος νόμος έχει προβλήματα αλλά είναι στα χαρτιά τουλάχιστον καλύτερος από τον υπάρχοντα. Η μαθητεία ήταν αίτημα των ανθρώπων της ΤΕ και είναι προς τη θετική κατεύθυνση. ¨Ολα αυτά βέβαια μένει αν αποδειχθούν στην πράξη. Καμιά απεργία και καμιά διάλυση δεν θα σου αλλάξει τίποτα προς το καλύτερο. Κανείς ούτε η ΟΛΜΕ ούτε η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρονται για την ουσία της εκπαίδευσης. Τα ιδιωτικά δε τα πληρώνεις μέσω φροντιστηρίων χρόνια τώρα χάρις στο σύστημα που η ΟΛΜΕ υπερασπίζεται. Οι 8 ώρες μαθηματικά στη Γ Λυκείου και οι 6 φυσική αν οι δάσκαλοι θέλουν και μπορούν περιορίζουν το φροντιστήριο. Αλλά θέλουν; Μπορούν;

      Διαγραφή
    2. Κύριε Καστανά δε θα παρακολουθούμε αβοήθητοι τα παιδιά μας να πηγαίνουν σε ένα διαλυμένο σχολείο. Πρώτοι εμείς θα είμαστε απέναντι στους καθηγητές που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι θα επιτρέψουμε στον κ. Αρβανιτόπουλο να δίνει δεύτερες αναθέσεις σε άσχετες ειδικότητες (επαναλαμβάνω: Ιστορία σε θεολόγο;) να φτιάχνει τμήματα άνω των 25 και να εξοντώνει τους δασκάλους και καθηγητές μας. Η τελευταία αυταπάτη ότι πιάνουν τόπο οι φόροι μας είναι να γυρίζουν τα παιδιά ευχαριστημένα από τη δουλειά των τελευταίων Δασκάλων που έχουν μεράκι για τη δουλειά τους. Πόσοι από αυτούς θα υπάρχουν αύριο; Εσείς γιατί παίρνετε όρκο ότι όλα γίνονται προς τη σωστή κατεύθυνση όταν όλοι είδαμε τι έγινε στην ΤΕ που πετσόκοψαν τις ειδικότητες-φιλέτα; Γιατί εμπιστεύεστε περισσότερο τη συγκεκριμένη κυβέρνηση από τους συναδέλφους σας (ποσώς με απασχολεί τι λέει η ΟΛΜΕ);

      Διαγραφή
    3. Αν είσαι πράγματι γονέας και δεν είσαι απλά Συριζαίος που μπήκες για κλάκα και σαρέσει να πληρώνεις φροντιστήρια και υπερασπίζεσαι ένα τριτοκοσμικό σχολείο που μόνο δημόσιο και δωρεάν δεν είναι τι να πω ρε φίλε. Καλά μας κάνει τότε το πολιτικό σύστημα και μας εξοντώνει. Το αξίζουμε. Αν οι δάσκαλοι και το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα απέδιδαν το 50% των δυνατοτήτων τους τα φροντιστήρια δεν θα υπήρχαν παρά μόνο για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Αλλά έχεις τόση άγνοια για το τι παίζει εκεί μέσα και δέχεσαι αμάσητη την προπαγάνδα του κάθε εγκάθετου.

      Διαγραφή
    4. Μα είναι σοβαρό επιχείρημα τώρα αυτό; Επειδή διαφωνώ με την -αποδεδειγμένα αντιλαϊκή και αναποτελεσματική- πολιτική της κυβέρνησης είμαι Συριζαίος και υπερασπίζομαι τις στρεβλώσεις που προϋπήρχαν; Τις στρεβλώσεις που δημιούργησαν οι συνδικαλιστικές ηγεσίες του ΠΑΣΟΚ το οποίο στηρίζετε έμπρακτα; Και πιστεύετε ότι θα τις αντιμετωπίσει ο Αρβανιτόπουλος με το νομοθετικό έκτρωμα που ετοίμασε στο πόδι μη λαμβάνοντας υπόψιν τις προτάσεις/μελέτες των προκατόχων του; Ε, λοιπόν φίλε μου έχετε φάει πολύ προπαγάνδα!

      Διαγραφή
    5. Δεν ξέρω αν είστε Συριζαίος αλλά σίγουρα δεν έχετε επαρκή γνώση των όσων συνέβαιναν μέχρι τώρα. Το έκτρωμα που έζησαν ή ζουν τα παιδιά σας στο σχολείο είναι έργο ολόκληρου του πολιτικού συστήματος και ιδιαίτερα του ΠΑΣΟΚ με την πίεση βεβαίως σύσσωμης της Αριστεράς η οποία τους εγκαλούσε γιατί δεν τον έκαναν ακόμα χειρότερο. Σήμερα η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ θες από την πίεση της τρόικα, θες από ντροπή, θες γιατί δεν γίνεται αλλιώς κάτι πάνε να διορθώσουν. Η Αριστερά ζητάει όμως να μην αλλάξει τίποτα. Της αρκεί το παλιό, το έκτρωμα που είναι και δημιούργημά της. Αυτή είναι η προπαγάνδα φίλε μου.

      Διαγραφή
  11. Έχει δοκιμαστεί ποτε στην Ελλάδα "σχολείο με καταστατικό" - ελευθερη μετάφραση του "charter school"? Στην ουσία είναι ενα δημόσιο αυτοδιοικούμενο σχολείο με μεγάλη συμμετοχη των γονέων στις αποφάσεις και την εκτέλεση, κάτι σαν "συνεταιρισμός" με την αρχική του έννοια. Εννοείται οτι υπαρχουν εξετάσεις και επιλογή δασκάλων, έτσι ωστε δασκαλοι και παιδια πηγαινουν επειδη ενδιαφερονται. Νομίζετε οτι είναι ποτε δυνατό κάτι τέτοιο να πετύχει? Η έστω να δοκιμαστεί?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Την εποχή που δέναμε τα σκυλιά με τα λουκάνικα, γίνονταν κάθε χρόνο 5000 διορισμοί μόνιμων δασκάλων και καθηγητών και 10.000 αναπληρωτών. Bέβαια εκπαίδευση της προκοπής (κυρίως στη ΜΕ) δεν είχαμε. Οι βασικές αιτίες ήταν η μικρή διάρκεια της εκπαιδευτικής περιόδου και η παντελής έλλειψη αξιολόγησης. Τα τρία τελευταία χρόνια, δεν γίνονται καθόλου μόνιμοι διορισμοί, οι αναπληρωτές είναι γύρω στους 2000, κενά δεν υπάρχουν, ενώ οι συνταξιοδοτήσεις είναι πολύ περισσότερες. Το ωράριο αυξήθηκε μόνο κατά δύο ώρες και μόλις φέτος. Τα προβλήματα ποιότητας φυσικά και παραμένουν.
    Γι αυτό το τεράστιο κόλπο εις βάρος του ελληνικού λαού αξίζει ένα βραβείο ευρεσιτεχνίας στην ελληνική δημόσια διοίκηση. Αυτό το παλιό κόλπο υπερασπίζεται σήμερα ο συνδικαλισμός και η δήθεν εναλλακτική Αριστερά. Όλα τα άλλα είναι προφάσεις και οι δάσκαλοι το ξέρουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καταλαβαίνω ότι τέλειωσε για πολλούς το Πάρτυ αλλά έτσι είναι παιδιά τελείωσαν τα χρήματα. Μόλις αναλάβει ο Τσίπρας και βρει τα φράγκα το πάρτυ θα ανάψει και πάλι. 1400 Ε ο πρώτος μισθός 16 ώρες για όλους και διορισμοί αβέρτα, να υπάρχει κόσμος και να ψάχνουμε καρέκλες να κάτσουμε. Γιατί το 2010 αυτά ήταν τα αιτήματα των σημερινών απεργών. Δυστυχώς επτωχεύσαμε. Αλλά πάντα υπάρχει ο Μεσσίας που όλοι περιμένουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή