ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Marsalis - Davis

Marsalis - Davis
Δυο ακόμα γίγαντες στην εποχή των γιγάντων.

Παρατηρητήριο

ΔΗΜΑΡ, 58, ΠΟΤΆΜΙ, ΕΚΛΟΓΕΣ ΝΦ. Πόσες ακόμα ήττες θέλετε για να πιστέψετε ότι το ΚΚΕ ΕΣ. τέλειωσε για πάντα. Με αγάπη πάντα .

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Πολλοί φίλοι νόμιζαν πως μαζική ψηφοφορία σήμαινε πως θα έρχονταν ορδές πασόκων να παραδώσουν το κόμμα τους στον Καμίνη ή στο Θεοδωράκη ή και στους δύο. Γιαυτό και βιάστηκαν να πανηγυρίσουν. Αν ήταν παιδιά να το διαλύσουν το κομμα το έκαναν και μόνοι τους. Δεν είχαν ανάγκη μοίρα εναλλακτικών αλεξιπτωτιστών. Σοφά ποιούντες παρέδωσαν τα κλειδιά σε πολιτικούς. Αυτούς που είχαν. Για να συνεχισει το κόμμα να υπάρχει. Τώρα όποιος βρίσκει μπανάλ τη Φώφη ή το Νίκο δεν μπλέκει με το ΠΑΣΟΚ κάνει δικό του μαγαζί. Δημαρ Ποτάμι κλπ επιτυχημένα σχήματα.

Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου 2013

Πρώτη ελληνική πρωτοβουλία πολιτών για την αλλαγή της Ευρωπαϊκής πολιτικής από το ΔΙΚΤΥΟ.


Συγκεντρώνουμε ένα εκατομμύριο υπογραφές στην Ευρώπη για να μη μετρά το έλλειμμα στην παιδεία.

Η  πρωτοβουλία για διαμόρφωση ευρωπαϊκής πολιτικής, με τίτλο «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΖΕΙ! ΜΗΝ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΙΣ ΣΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ!», που ξεκίνησε από έλληνες πολίτες – μέλη «του ΔΙΚΤΥΟΥ για την μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη» www.todiktio.eu , έγινε επίσημα αποδεκτή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις 6 Αυγούστου.

«Το Δίκτυο» ανέλαβε την πρωτοβουλία αυτή με στόχο να δοθεί προτεραιότητα στην παιδεία τόσο από την Ευρώπη όσο και από κάθε χώρα, ιδιαίτερα στην εποχή της κρίσης που επιτείνει τις ανισότητες στο εσωτερικό των  κοινωνιών αλλά και μεταξύ των χωρών. Για να γίνει  η πολιτική αυτή συγκεκριμένη το ΔΙΚΤΥΟ προτείνει  να εξαιρείται από το δημοσιονομικό έλλειμμα το ποσοστό των δαπανών για την εκπαίδευση κάθε εθνικού  προϋπολογισμού,  που υπολείπεται του μέσου όρου  των χωρών της ευρωζώνης τα τελευταία 5 χρόνια ,  με την συγκέντρωση των αναγκαίων 1.000.000 υπογραφών Ευρωπαίων πολιτών !
Για την Ελλάδα αυτό σημαίνει δυνατότητα αύξησης των δαπανών για την παιδεία κατά 1,5% του ΑΕΠ περίπου, που αντιστοιχεί σε αύξηση  50% περίπου του σημερινού προϋπολογισμού για την παιδεία. 
Τα αναγκαία ποσά θα πρέπει να προέρχονται από την αλλαγή κατανομής των κονδυλίων των ευρωπαϊκών πλαισίων στήριξης, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ακόμη και από ειδικό τύπο δανείων και θα συνδέονται με συγκεκριμένους στόχους (δείκτες) εκπαιδευτικής πολιτικής.
Η πρόταση δεν αφορά γενικώς και αορίστως την εξαίρεση των δαπανών για την παιδεία από τον προϋπολογισμό, όπως αβίαστα και άκριτα έχει προταθεί από κάποιους.  Δεν είναι ευχολόγιο αλλά  κινείται στο πλαίσιο υπαρκτών κοινοτικών δυνατοτήτων, με  συγκεκριμένο ποσοστό εξαίρεσης και συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα.  Για το λόγο αυτό άλλωστε έγινε δεκτή η πρόταση, από την απαιτητική ως προς τον έλεγχο αρμόδια υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.  Επειδή είναι στοχευμένη και τεκμηριωμένη και μέσα στα θεσμικά πλαίσια που ισχύουν.  



Η Ομάδα της Πρωτοβουλίας σε συνεννόηση με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε., ολοκληρώνει την επεξεργασία όλων των τεχνικών λεπτομερειών του εγχειρήματος,  και θα ανακοινώσει επίσημα τις επόμενες μέρες , το ειδικό site με όλα τα τεχνικά στοιχεία και την αναγκαία τεκμηρίωση, καθώς και την ημερομηνία  εκκίνησης της καμπάνιας για τη συλλογή των υπογραφών στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες της Ευρώπης.




ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
« Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΖΕΙ! ΜΗΝ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΙΣ ΣΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ!»
                         
Η Ελλάδα μπορεί να προτείνει αντί  να ακολουθεί

Η αποδοχή της πρότασης αποτελεί μια ελληνική επιτυχία, που προωθεί  νέους δρόμους στην  εφαρμογή ευρωπαϊκών πολιτικών, και στην συγκεκριμένη περίπτωση στηρίζει οικονομικά την παιδεία χρησιμοποιώντας  υπαρκτούς αλλά αναξιοποίητους ευρωπαϊκούς θεσμούς συμμετοχικής δημοκρατίας. .
1.      Είναι η πρώτη αποδοχή ελληνικής πρότασης και συγκεκριμένα από μια  ομάδα ελλήνων πολιτών, μελών του ελληνικού think tank "ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ", www.todiktio.eu η οποία μετά από επεξεργασία ευρωπαϊκών και ελληνικών  δεδομένων , διαμόρφωσε  την συγκεκριμένη πρόταση, και σε συνεργασία με άλλους ευρωπαίους πολίτες υπέβαλε το σχετικό αίτημα τον Ιούνιο του 2013, στο πλαίσιο της «Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Πολιτών» (European Citizen's Initiative).
2.      Εντάσσεται στις πρώτες 17  πρωτοβουλίες που έχουν εγκριθεί και βρίσκονται σε εξέλιξη στο πλαίσιο της «Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Πολιτών»,  την  οποία προβλέπει η νέα συνθήκη της Λισαβόνας και δίνει στους πολίτες το δικαίωμα να εισηγούνται άμεσα συγκεκριμένες πολιτικές στη Ε.Ε. εφόσον συγκεντρώσουν  τις προβλεπόμενες υπογραφές.
3.      Αναγνωρίζει την τεράστια σημασία της παιδείας στην αναπτυξιακή προοπτική όλων των χωρών της Ε.Ε και αναζητεί τρόπους ενίσχυσης των χωρών που διαθέτουν για την παιδεία ποσοστά του εθνικού ΑΕΠ, κάτω του μέσου όρου των χωρών της Ευρωζώνης.
4.      Αποδεικνύει ότι στην ΕΕ λειτουργούν θεσμοί που μπορούν να αξιοποιούνται σε όφελος της  δημοκρατίας και της ανάπτυξης  στην ΕΕ και σε κάθε χώρα ξεχωριστά, αρκεί να χρησιμοποιείται η αναγκαία γνώση και να υπάρχει επιμελής προετοιμασία.
5.      Ανοίγει ένας δρόμος ώστε,  παρά τη δραματική οικονομική συγκυρία η Ελλάδα να μπορεί να διαθέτει μέχρι και περίπου 1,5% του ΑΕΠ επιπλέον του προβλεπόμενου,  χωρίς αυτό να συνυπολογίζεται στους περιορισμούς για την διατήρηση  του ελλείμματος κάτω του 3%. 

Ποιοι είναι οι στόχοι της πρωτοβουλίας;
1.Η καταπολέμηση της ανισότητας με την παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση και την κατάρτιση για όλους τους νέους της Ευρώπης. (αίροντας επιπτώσεις  που απορρέουν από την οικονομική κατάσταση μιας χώρας)
2.Η διασφάλιση των αναγκαίων υποδομών και μέσων για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην Ευρώπη εν μέσω κρίσης. (με την δυνατότητα διάθεσης αυξημένων πόρων)
3. Η ενίσχυση και προασπιση της αναπτυξης και των δημοκρατικών θεσμών και εξασφαλιση της απασχολησης των νεων γενεων μεσω της επένδυσης στην εκπαίδευση (μέσω της αναγνώρισης του αποτελέσματος μιας διαδικασίας συλλογής υπογραφών)
4. Η υποστηριξη των ευρωπαικων πολιτικων που περιλαμβανονται στο Πρόγραμμα: "Ορίζοντας 2020"


Τι ακριβώς είναι ο θεσμός «Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών»;
Η Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών είναι το πρώτο εργαλείο συμμετοχικής δημοκρατίας, που θεσμοθετήθηκε το Φεβρουάριο του 2011 στο πλαίσιο της  Συνθήκης της Λισσαβόνας, τότε που  δόθηκε για πρώτη φορά δικαίωμα στους Ευρωπαϊους πολίτες να προτείνουν με θεσμικά επίσημο τρόπο μία νομοθετική πρωτοβουλία. Είναι μια υπέρ-εθνική πρωτοβουλία πολιτών με στόχο θεσμικές αλλαγές, με την άμεση συμμετοχή τους στην διαμόρφωση των πολιτικών της ΕΕ.  Με την συγκέντρωση 1 εκατομμυρίου υπογραφών μπορούν να ζητήσουν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποβάλλει νομοθετική πρόταση για το θέμα που εκείνοι κρίνουν ως σημαντικό για τη βελτίωση της ζωής των Ευρωπαίων πολιτών και τη διασφάλιση ενός καλύτερου μέλλοντος για τη νέα γενιά.
Σημείο εκκίνησης της διαδικασίας είναι η υποβολή σχετικής πρότασης από «επιτροπή πολιτών» (7 πολίτες από επτά διαφορετικές χώρες της Ε.Ε.) Στην συγκεκριμένη πρωτοβουλία,  που ξεκίνησε το ελληνικό think-tank « το ΔΙΚΤΥΟ για την μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη» πριν από έξη μήνες , συμμετέχουν μέχρι στιγμής πολίτες από: Ελλάδα, Κύπρο, Γαλλία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Πορτογαλία και Βουλγαρία.
Η κάθε πρόταση αξιολογείται από την  αρμόδια επιτροπή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (όπως έγινε στην συγκεκριμένη περίπτωση) και γίνεται αποδεκτή εφόσον πληροί πολύ συγκεκριμένους κανόνες  και υπό την προϋπόθεση ότι κινείται μέσα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ακολουθεί η συλλογή των προβλεπόμενων υπογραφών
Πως γίνεται συλλογή των υπογραφών;
Η επιτυχία μιας «πρωτοβουλίας» απαιτεί την συλλογή  ενός εκατομμυρίου υπογραφών συνολικά,  από τουλάχιστον 7 κράτη μέλη, μέσα σε ένα χρόνο από την επίσημη καταχώρηση αποδοχής της πρότασης 
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πριν από λίγες ημέρες, αποδέχτηκε και ενέταξε στις επίσημες σελίδες της την συγκεκριμένη πρωτοβουλία.  (http://ec.europa.eu/citizens-initiative/public/initiatives/ongoing)
* Χρήσιμο υλικό και στατιστικά στοιχεία για την πρωτοβουλία υπάρχουν στην σελίδα του «το  ΔΙΚΤΥΟ για την μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη» , http://todiktio.eu/index.php?option=com_k2&view=item&id=172,  το οποίο υποστηρίζει την παραπάνω πρωτοβουλία.  

2 σχόλια:

  1. Μπορεί να μου το εξηγήσει κάποιος γιατι δεν καταλαβαίνω; Στην πρωτη πρόταση διαβάζουμε τον τίτλο: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΞΙΖΕΙ! ΜΗΝ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΙΣ ΣΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ!» ενώ πιο κάτω γράφει "Η πρόταση δεν αφορά γενικώς και αορίστως την εξαίρεση των δαπανών για την παιδεία από τον προϋπολογισμό, όπως αβίαστα και άκριτα έχει προταθεί από κάποιους" που ουσιαστικά αυτοαναιρείται. Ο μόνος τρόπος που μπορώ να φανταστώ για να γίνει κάτι τετοιο είναι με άμεση χρηματοδότηση απο την ΕΕ της παιδείας μέχρι το κοινότικό μέσο όρο, αλλά τότε, γιατί να μην διατυπωθεί ρητά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προτάσεις οι οποίες δεν έχουν εμβαπτισθεί στις βασικές αρχές της οικονομικής σκέψης και θεωρίας πριν διατυπωθούν είναι καταδικασμένες στην γραφικότητα και την περιθωριοποίηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή