5 στα όρθια (18-10-2013)


 1. Απολαμβάνω τη λαγνεία της βίας που εκδηλώνουν κάποιοι προχωρημένης ηλικίας κυριούληδες. Αναλυτές, αρθρογράφοι, καθηγητές, που στην αγωνιώδη προσπάθειά τους να κολλήσουν στο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζονται ως βίαιοι τύποι. Τough guys, που θεωρούν ότι υπάρχει καλή και κακή βία, δίκαιη και άδικη. Δίκαιη όταν την ασκούν οι αριστεροί προκειμένου να υπερασπιστούν τα λαϊκά συμφέροντα, άδικη όταν την ασκούν οι χαυγίτες για να προωθήσουν τη δική τους απεχθή ιδεολογία. Τώρα, αν οι βίαιοι πολίτες είναι οπαδοί μιας ιδεολογίας ή ενός κόμματος, αν είναι μια μερίδα κατοίκων που υπερασπίζονται τα συμφέροντα της γειτονιάς τους, αν είναι 5 φοιτητές που χτίζουν την πόρτα του πρύτανη στο όνομα του φοιτητικού κινήματος είναι μια άλλη ιστορία. Δικαιώνονται αρκεί να δηλώσουν ότι ασκούν τη βία στο όνομα του λαού. Κάπως έτσι γίνονται και οι χούντες. Κάποιοι «φωτισμένοι» αξιωματικοί ασκούν ένοπλη βία στο όνομα του λαού και παίρνουν την εξουσία. Και για να στηρίξουν τις ανοησίες τους θυμούνται την Γαλλική Επανάσταση, την αντίσταση στο Ναζισμό και άλλα ιστορικά γεγονότα για να δικαιολογήσουν τις καταλήψεις, τα γιαούρτια, τις Κερατέες, αλλά και τις «ομορφιές» που έγιναν στα μεταλλεία χρυσού. Πρόκειται περί διασκεδαστικών πλην όμως και επικίνδυνων μεσήλικων και βάλε. Γιατί τους διαβάζουν κάποιοι αφελείς και ενδεχομένως να νομίζουν ότι ο εμφύλιος πόλεμος είναι μια κάποια λύσις στο πρόβλημα της κρίσης. Δυστυχώς άντρες μου, η βία δεν είναι λύση ούτε στα προβλήματα στύσης. Γι αυτά εξάλλου υπάρχει και το Viagra.

2. Ο Φώτης δεν μας τίμησε με την αγάπη του. Εντάξει, έχει τη δική του διακριτή πρόταση για τη συγκρότηση του 3ου πόλου με τους δικούς του διακριτούς Πασόκους. Αυτούς που αποσχίστηκαν από το ΠΑΣΟΚ του Βενιζέλου, μόνο που και αυτοί ξέχασαν να κάνουν την αυτοκριτική τους. Προτίμησαν τη στεγνή αυτοκάθαρση δηλώνοντας από νωρίς το μίσος τους για το Βαγγέλη. Περί ορέξεως ουδείς λόγος, ο καθένας έχει τους Πασόκους που του ταιριάζουν. Αλλά και να μην μπορεί να συζητήσει με το ΠΑΣΟΚ  επειδή αυτό συμμετέχει στην κυβέρνηση, μου φαίνεται τραβηγμένο. Μέχρι χτες ήταν στην κυβέρνηση, συνεργαζότανε μια χαρά στο 4-2-1-κανένα και ακόμα έχει αφήσει δικούς του στον κρατικό μηχανισμό να προωθούν τη νεοφιλελεύθερη, κατά πως λέει, κυβερνητική πολιτική. Έχει τους λόγους του να μη θέλει τη μεγάλη κεντροαριστερά. Αλλά πρέπει να βρει κάτι πιο πειστικό για να πείσει και τους δικούς του να μην τη θέλουν. Ας πει εκείνο για  τις «μεταρρυθμίσεις με αριστερό πρόσημο», ή το άλλο «για την ενότητα της Αριστεράς». Διαφορετικά θα έχει πρόβλημα. Ήδη έχει. Κάποια στιγμή και οι πιτσιρικάδες ενηλικιώνονται. Πολιτικά.

3. Κάποιοι κατηγορούν το κείμενο των 58 ότι δεν κάνει κριτική στην κυβέρνηση. Σε κανένα δεν κάνει ανοικτή κριτική, απλά κοιτάει μπροστά αλλά όταν στην Ελλάδα κοιτάς μπροστά είναι πρόβλημα. Από τη στιγμή όμως που μιλάει για άλλο κράτος και άλλο παραγωγικό μοντέλο κάνει ουσιαστική κριτική τόσο στη Δεξιά όσο και στην Αριστερά. Γιατί αυτά είναι τα επίδικα. Τόσο η Δεξιά όσο και η Αριστερά πασχίζουν να διασώσουν αυτό το κράτος, φτωχότερο μεν αλλά το ίδιο. Σπάταλο, αναποτελεσματικό, κυρίαρχο οικονομικό παράγοντα και συνεπώς διαπλεκόμενο. Δημόσιο, που να εξυπηρετεί αποκλειστικά τους εργαζόμενους σ αυτό και τους εθνικούς προμηθευτές του και όχι τους πολίτες. Γι αυτό και η κατηγορία που προσάπτουν στους «58» είναι ο δήθεν νεοφιλελευθερισμός. Γιατί τόσο οι δεξιοί όσο και οι αριστεροί επαγγελματίες αγωνιούν μήπως ανοίξουν οι αγορές, γίνουν οι επενδύσεις, μετατεθεί το κέντρο της οικονομίας στον ιδιωτικό τομέα και χαθούν προνόμια και εξουσίες. Αγωνιούν μήπως το δικό τους κρατικοδίαιτο πολιτικό  σύστημα  μπει σε δεύτερη μοίρα.

4. Η βασική κατηγορία κατά του εγχειρήματος είναι η στήριξη που του παρέχει ο Βενιζέλος. Αυτονόητα ερωτήματα. Πως αντέχετε να σας στηρίζει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης; Αλήθεια πως αντέχετε να έχετε κυβέρνηση, να έχετε κράτος, να μην ψάχνετε για καύσιμα και γάλατα, νάχετε ανοικτές τράπεζες και σχολεία; Αν δεν είσαι ακραίος Συριζαίος ή καθυστερημένος προφανώς και καταλαβαίνεις ότι αυτή η κυβέρνηση με όλες τις τραγικές αδυναμίες της διατηρεί τη χώρα στην Ευρώπη, εξυπηρετεί τα δάνεια, τρέχει το μνημόνιο, κάνει κάποιες δειλές μεταρρυθμίσεις και τέλος πάντων αποτρέπει την κατάρρευση, δίνοντας μια κάποια προοπτική. Ούτε η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ θέλει να πέσει. Οικογένειες έχουν οι άνθρωποι και δεν θέλουν να τρέχουν εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Συνεπώς καλά κάνει ο Βενιζέλος και στηρίζει την κυβέρνηση. Θα θέλαμε να την στήριζε και η «Αριστερά της Ευθύνης», αλλά αυτή φαντασιώνεται κάποια εξαδέλφη της από την ίδια βουλή. Οι «58» δεν θέλουν να πέσει η κυβέρνηση, όπως εξάλλου και το μεγαλύτερο μέρος των Ελλήνων πολιτών. Οι εκλογές στη φάση αυτή θα έβαζαν τη χώρα σε χοντρές περιπέτειες, ειδικά αν προκαλούνταν από έλλειψη στήριξης, δηλαδή ατύχημα, άσε που δεν θα έδιναν και καμιά άλλη λύση. Οι «58» προφανώς και έχουν τις απόψεις τους για την κυβερνητική πολιτική. Τις έχουν διατυπώσει ατομικά με την αρθρογραφία τους και  θα τις διατυπώσουν και συλλογικά. Έχουμε δρόμο.

5. Η άλλη ένσταση σχετικά  με το Βενιζέλο είναι το παλιό και σκάρτο υλικό που εκπροσωπεί και με το οποίο είναι αδύνατο να φτιάξεις κάτι νέο κλπ. Σε μια κατεστραμμένη χώρα, όπου οι η εκλογική επιρροή των ναζιστών είχε φτάσει και στο 15%, όπου η Αριστερά είναι στο μεγαλύτερό της μέρος παλαιοκομμουνιστική (και όχι νέο), όπου η βία λανσάρεται ως η μόνη λύση, το πρόβλημα είναι ο Βενιζέλος του 5%; Αν σταθώ σ’ αυτό, τότε κάθομαι και στο σπίτι μου και χαζεύω την καταστροφή από την οθόνη. Πολιτική θέλω να κάνω και αναζητώ συμμαχίες. Από τη στιγμή που το ΠΑΣΟΚ αποδέχεται το πλαίσιο των «58», το στηρίζει και δεν προβάλει απαιτήσεις καπελώματος είμαι υποχρεωμένος να το πάρω μαζί μου, αν θέλω να υπάρξω ως νέο εγχείρημα και να μη χαθώ στα «λοιπά κόμματα». Και φροντίζω να διαμορφώσω τους όρους ώστε το παλιό να μην καταπιεί το καινούργιο αλλά να το υπηρετήσει. Αν έτσι γίνεται χρήσιμο και βοηθά στον κοινό σκοπό γιατί να μην το προσεταιριστώ;  Σάμπως έχουμε πολλούς διαθέσιμους και ακτινοβόλους νέους να στηριχτούμε;  Το δύσκολο θα είναι να βρούμε άκρη στις επιμέρους θέσεις, όταν θ αρχίσει η συζήτηση του προγράμματος. Αλλά αυτές οι δυσκολίες θα υπήρχαν και με τη ΔΗΜΑΡ. Κι αν θέλετε, ο βασικότερος λόγος που ο Φώτης στέκεται μακριά από την Πρωτοβουλία είναι οι Θέσεις και όχι η πρωτοκαθεδρία. Φυσικά, απομένει στη ζωή να μας αποδείξει αν ο Βενιζέλος είναι μέρος του προβλήματος ή μέρος της λύσης. Μέχρι τότε όσοι πολίτες ενδιαφέρονται για την υπόθεση της Κεντροαριστεράς  ας σπεύσουν να πυκνώσουν τις γραμμές της  μήπως και είναι τελικά αυτοί που θα καθορίσουν τις τύχες της και όχι τα «παλιά φθαρμένα υλικά». Με το να κάθονται και να μυρίζουν τον ένα ή τον άλλο δεν πάμε πουθενά.


By Leo

Σχόλια

  1. Γιατί ν’ αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία
    κ’ η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που εγίναν).
    Γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κ’ η πλατέες,
    κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;

    Γιατί ενύχτωσε κ’ οι νεοφιλελεύθεροι δεν ήλθαν.
    Και μερικοί έφθασαν απ’ τα σύνορα,
    και είπανε πως νεοφιλελεύθεροι πια δεν υπάρχουν.

    __

    Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς νεοφιλελεύθερους.
    Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σήμερα είμαι στις μαύρες μου. Όσο τις αποφάσεις των κομματικών οργάνων τις παίρνουν κάποιοι έμμεσα ή άμεσα κρατικοδίαιτοι, δεν υπάρχει ελπίδα. Κακά τα ψέμματα, όσο αναγκαίο είναι να μην αποκλειστεί το ΠΑΣΟΚ απο την προσπάθεια άλλο τόσο δεν πρέπει η ΔΗΜΑΡ (το σοβαρό τμήμα της τουλάχιστον) να αυτοαποκλείεται. Κι ακόμη, ο Μπουτάρης έχει κάποια δίκηα όταν λέει ότι λείπει το δια ταύτα.
    Μπάμπης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραία, η κυβέρνηση χρησιμοποιεί τις Σκουριές για να κάνει την προπαγάνδα της σε απληροφόρητους περί πολιτικής βίας, ο Ιστολόγος τι κόλημμα έχει; Διαφωνεί με το διαχωρισμό του Κατρούγκαλου (τον οποίο ειρωνεύεται άκομψα) ότι το όριο στο τι συνιστά πολιτική βία τον θέτει η κοινωνία ή πιστεύει στην τυφλή υπακοή στο νόμο; Υπενθυμίζω ότι η ανυπακοή σε αντικοινωνικές κυβερνητικές πολιτικές είναι ξεκάθαρα φιλελεύθερη θέση (προσοχή, εδώ δε δικαιώνω ακρότητες όπως γιαούρτωμα καθηγητών).

    Ο αγώνας των κατοίκων στις Σκουριές όμως είναι μαζικότατος και συμμετέχουν ολόκληρα χωριά για στοιχειώδη δικαιώματά τους (να μην πίνουν νερό με αρσενικό!). Ακόμα και αν δε συμφωνεί κάποιος μαζί τους οφείλει να τους αναγνωρίσει το δικαίωμα της διαμαρτυρίας χωρίς να εμπλέκεται η αντιτρομοκρατική και να ασκούνται διώξεις σε 70άχρονες γιαγάδες για "αντίσταση κατά της αρχής". Για να μη μιλήσω για πολιτικά υποκινούμενες διώξεις κατοίκων, που προφυλακίστηκαν καθ' υπόδειξη υπαλλήλων της εταιρίας (και αφέθηκαν ελεύθεροι στη συνέχεια χωρίς καν τον ορισμό εγγύησης). Για να μη μιλήσω για την καταδίκη της Ελλάδας για τη σύμβαση παραχώρησης στο Μπόμπολα.

    Αλλά η (εκτός ορίων) βία των Ελίτ και της Εξουσίας δεν ενοχλεί τον Ιστολόγο, παρά μόνο η "βία" των μαζικών κινημάτων. Ο οποίος μάλιστα δηλώνει και Αριστερός! Θα σας παρακαλούσα λοιπόν κ. Καστανά να σταματήσετε να λοιδωρείτε κάθε τρεις και λίγο τις Σκουριές. Και να σταματήσετε να δηλώνετε και "κεντροαριστερός"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα με λένε Καστανά. Εσάς που σας αρέσει η βία στις Σκουριές πως σας λένε ακριβώς; Για να μιλάμε ανοικτά χωρίς μάσκες. ¨οσο για τη βία την εξουσίας. Ασκείστε λοιπόν βία στην εξουσία, όχι στους εργάτες των ορυχείων στα παιδιά τους και στις γυναίκες τους. Μετά συζητάμε.

      Διαγραφή
    2. Μάλιστα, θα δηλώνει ό,τι του πείτε εσείς που μοιράζετε και τα γνωστά τεκμήρια αριστεροσύνης.
      Δε μας είπατε, υπάρχουν και οικογένειες μεταλλωρύχων στις Σκουριές, τα παιδιά των οποίων δέχονται νταηλίκια. Πώς το βρίσκετε, δημοκρατικότατο έτσι;
      Ας μιλήσουν οι ειδικοί για το θέμα των Σκουριών.

      Αντώνης Φ

      Διαγραφή
    3. Εντάξει το σχόλιο είναι του τύπου "ναι αλλά για τη Μαρφίν δε λέτε τίποτα" όπου διάφοροι γραφικοί τη χρεώνουν στο ... ΣΥΡΙΖΑ. Και για ποιο λόγο κύριε Καστανά να χρεώσουμε 3 εγκληματίες σε ένα μαζικότατο κίνημα; Η μόνη βία που έχει στοιχειοθετηθεί μέχρι στιγμής κατά κατοίκων είναι του τύπου "άσεμνη χειρονομία στην αστυνομία" (που ψέκαζε χημικά) και "αντίσταση κατά της αρχής" απέναντι σε ΜΑΤ που εισέβαλαν στο χωριό σαν στρατός κατοχής χτυπώντας αδιακρίτως. Καταδικάστε μια φορά ακόμα τη βία των 70χρονων γιαγιάδων κάνοντας γαργάρα την παράνομη παραχώρηση Δημόσιας γης (πλέον και με τη βούλα Ευρωπαϊκού δικαστηρίου) και τις αδιανόητες κρατικές αυθαιρεσίες.

      Επίσης αν ενοχλείστε από ψευδώνυμα σχόλια μην τα επιτρέπετε στο blog.

      Διαγραφή
    4. Το να κοροιδεύεις με ψευδώνυμο είναι το πρόβλημα αν δεν το κατάλαβες. Γιαυτό μην κάνεις τον κόπο να μας επισκεφτείς ξανά. Όσο για τις απόψεις σου περί βίας και νόμου ουδόλως με ενδιαφέρουν.

      Διαγραφή
    5. Όντως "η ανυπακοή σε αντικοινωνικές κυβερνητικές πολιτικές είναι ξεκάθαρα φιλελεύθερη θέση" αλλά με αποδοχή των συνεπειών (π.χ. http://goo.gl/YWZrLx).

      Διαγραφή
  4. Αγαπητέ συνμπλόγκερ Leo, κόψτε τα ναρκωτικά, τέτοιες εποχές δεν μπορείς να ζείτε με παραισθήσεις γιατί προέχει η επιβίωση.

    Αλλά για πείτε μου, αποκαλείτε την αριστερά γενικά "παλαιοκομμουνιστική". Αν έστω για μία στιγμή υποθέσουμε-για πλάκα- πως υπήρξε κάτι τέτοιο- θα ήθελα να μου πείτε πότε μας προέκυψε ο παλαιοελληνικός κομμουνισμός, πότε αυτός κυβέρνησε και γιατί δεν έγιναν επενδύσεις από τον ιδιωτικό τομέα εκείνη την περίοδο;
    Αν δεν μπορείτε να απαντήσετε, ή αν μας φέρετε για παράδειγμα την GoodYear, την Βιοχάλκο ,την Caltzestruzzi, μετέπειτα Lafarge και πρώην ΑΓΕΤ Ηρακλής κλπ δεν πειράζει, θα ψάξω να βρω ποιος κυβερνούσε εκείνες την περιόδους.

    Άλλωστε υπάρχει ανοχή από όλους προς τους ανιστόρητους και πολιτικά μύωπες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΘ δεν ξέρω ποιος μπλόγκερ είσαι εμείς εδώ έχουμε όνομα. Ο παλιοκομμουνισμός κυβέρνησε φίλε μου τη χώρα έστω και ως δεξιά ή ως ΠΑΣΟΚ. Κράτος και πάλι κράτος δεξιό υπό τις ιαχές και την πίεση της Αριστεράς και του λαού έδιωξαν τις επενδύσεις από την Ελλάδα. Το γράφω εξάλλου. Αριστερά και Δεξιά στη χώρα αυτή είχαν και έχουν τους ίδιους ακριβώς στόχους. Αυτά που τώρα τραβάμε είναι τα αποτελέσματα της πτώσης της τελευταίας Σοβιετικής δημοκρατίας. Σε 20 χρόνια θα συνέλθουμε. ΌΠως και η Ρωσία. Γιαυτό χρειάζεται μια άλλη πολιτική ένα άλλο σχήμα, μια άλλη φωνή. Δύσκολο αλλά θα το παλέψουμε/

      Διαγραφή
    2. Σας δημοσίευσα το σχόλιο για να δείξω το ήθος σας. Κοροιδεύετε για ναρκωτικά χωρίς όνομα. Γενναίο αυτό δε λέω.

      Διαγραφή
    3. Χρύσιππος Αθ. Μπάρκας18 Οκτωβρίου 2013 στις 9:28 μ.μ.

      Κύριε Καστανά μην φοβάσθε τους ανώνυμους. Τας ιδέας και τας απόψεις τους να φοβάσθε. Οφείλετε να καταρρίψητε αυτας δια της πειθούς και της πυγμής των ιδεών σας.
      Περιμένω μεθ' αγωνίας την εμφάνισίν σας εις την τηλεόρασιν.

      Διαγραφή
  5. Η θεωρία του κ.Κατρούγκαλου που αναγνωρίζει ως μοναδικό νομιμοποιητικό παράγοντα την κοινωνία, γενικώς και αορίστως, μπάζει από παντού και οδηγεί στην περιβόητη ρήση του Α.Παπανδρέου πως ο λαός είναι ανώτερος από τους θεσμούς. Λαίκισμός με τη σέσουλα δηλαδή για να κολακεύσουμε αυτιά. Ποια κοινωνία εννοεί για παράδειγμα ο κ.Κατρουγκαλος όταν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στην τοπική και την εθνική κοινωνία. Μπορεί ας πούμε να νομοθετεί η Κερατέα αλλά όχι το κοινοβούλιο; Μπορεί να νομοθετεί το Κωσταλέξι και όχι ο Ποινικός Κώδικας ; Μπορεί να νομοθετεί η κοινωνία του αμερικάνικου Νότου και όχι η εκλεγμένη κυβέρνηση του Κένεντυ ; Μπορεί να νομοθετεί μια κοινωνική ομάδα, ας πούμε μια επαγγελματική συντεχνία (φοιτητών, ταξιτζήδων, δικηγόρων κτλ) και όχι η "γενική βούληση" που υπογραμμίζει από τα τέλη του 18ου ο Ρουσώ. Φοβάμαι πως ο κ.Κατρουγκαλος τα έχει μπερδεμένα στο μυαλό του και μπερδεμένα δυστυχώς τα λέει στους φοιτητές του.
    Επιπλέον, για να αφήσουμε για λίγο τη θεωρητική συζήτηση και να προσγειωθούμε στην ελληνική πραγματικότητα, αυτό που λέγεται σεβασμός στο νόμο και μάλιστα στη νομοθετική παραγωγή μιας βουλής μόλις πριν από λίγο χρόνο εκλεγμένης πώς το αντιλαμβανόμαστε ως πολίτες ; Γιατί αν εκείνο που αποδεχόμαστε είναι πρώτα να ανατραπεί ο "κακός και άδικος" νόμος και μετά βλέπουμε τότε πάμε σούμπιτοι για τη ζούγκλα.

    Δημόπουλος Ευθύμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ατολμο το κειμενο των 58. Κουβεντα για το τι εφταιξε, το οποιο τελικα καθοριζει τις λυσεις... Καμια αναφορα στους νεους!! Απευθυνεται σε ολους εκτος απο τους νεους!! Με λιγες λεξεις; ειναι χαρτης ωραιος και χρωματιστος αλλα χωρις πυξιδα. Καλη επιτυχια και καλο Σαββατοκυριακο (και στη Καλαματα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάκη: Το κείμενο ήταν αδύνατο να κάνει κριτική για το τι έφταιξε. Θα μεγάλωνε πολύ. Αυτά φαντάζομαι ότι θα βγουν στο δρόμο αν και από την αρθρογραφία είναι γνωστά. Η παρατήρηση για την παράλειψη των νέων είναι ΣΩΣΤΗ, πολύ ΣΩΣΤΗ. ΚΑλό ΣΚ πάντα.

      Διαγραφή
    2. Το πρόβλημά μου Μάκη είναι πως αύριο το πρωί που ο Λέων θα βγεί στο Μέγα, εγώ έχω θέμα: Να είμαι όπως κάθε πρωί στην θάλασσα για το κολύμπι μου, το τσίπουρο και το μανιάτικο λαλάγγι ή να κάτσω στην tv; Εσύ τι θα έκανες;
      Μπάμπης

      Διαγραφή
    3. Λεω και ξερο ψωμι, Δαγκωτο, μπροστα στο γυαλι. Φτιαχνεις πλακατ που θα λεει "Οι Φυσικοι στην Εξουσια" και το ανεμιζεις με περηφανια.

      Το δικο μου πλακατ λεει "Leo for President". Το εχω ηδη φτιαχμενο.

      Διαγραφή
  7. Επίσης να υπογραμμίσω και ένα άλλο φάλτσο του κ. Κατρούγκαλου έτσι όπως τουλάχιστον το άκουσα στην εκπομπή του Πρετεντέρη και το οποίο επικαλείται ένας σχολιαστής του μπλογκ. Πρόκειται για το επιχείρημα σύμφωνα με το οποίο επαφίεται στην κοινωνία να καθορίσει τι θεωρεί πολιτική βία και τι όχι. Ο κ.Κατρούγκαλος επικαλέστηκε το επιχείρημα ότι η απεργία για μεγάλο διάστημα το 19ο αιώνα ήταν παράνομη, μέχρι που την επέβαλε ο αγώνας της εργατικής τάξης. Άρα σωστά έκαναν και δεν υπάκουσαν σε ένα άδικο νόμο οι εξεγερμένοι και απεργοί εργάτες ανά την Ευρώπη. Άρα κατά προέκταση σωστά πράττουν όσοι, με την κάλυψη μαζών ή όχι, παίρνουν στα χέρια τους την επιβολή του δικαίου είτε στις Σκουριές είτε στην Κερατέα. Μισή αλήθεια. Η νομοθεσία για μεγάλο διάστημα του 19ου αιώνα παράγεται από κοινοβούλια που δεν εκπροσωπούν τη γενική βούληση αφού ένα μεγάλο, το μεγαλύτερο μέρος των λαίκών στρωμάτων και το σύνολο των γυναικών δεν έχει δικαίωμα ψηφοφορίας. Δεν υφίσταται δηλαδή το δικαίωμα της καθολικής ψηφοφορίας δικαίωμα κατακτημένο ήδη πάνω από έναν αιώνα στη χώρα μας για τους άνδρες και λιγότερο για τις γυναίκες. Οπότε στις συνθήκες της εποχής η αντίδραση της εργατικής τάξης από τη στιγμή που φιμώνεται εκλογικά ήταν επόμενο να ψάξει άλλους δρόμους διαμαρτυρίας. Είναι λάθος όμως να παραβάλουμε το 19ο αιώνα με το σύγχρονο κόσμο.
    . Επιπλέον κανείς δεν αρνείται το δικαίωμα των κατοίκων στις Σκουριές να αντιδράσουν αλλά υπάρχουν και άλλοι τρόποι εκτός από τις βενζίνες και τα ντουφέκια. Ας επιδιώξουν έναν ανοιχτό διάλογο σε εθνική εμβέλεια με επιστημονικά στοιχεία. Ας φέρουν φακέλους επιστημονικά τεκμηριωμένους στη δικαιοσύνη. Ας ζητήσουν παράσταση στο εθνικό κοινοβούλιο κτλ, κτλ.

    Δημόπουλος Ευθύμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είχα θέσει κάποιες ερωτήσεις σε χθεσινό σας σχόλιο, δώσατε ορισμένες απαντήσεις, αλλού το αποφύγατε. Τέλος πάντων. Οι ενστάσεις μου είναι καταγεγραμμένες και παραμένουν.

    Εδώ θα ήθελα να σχολιάσω απλώς την πρώτη σας παράγραφο και ειδικά για την κατάληξή σας. Για κάποιους που ισχυρίζονται ότι ευαγγελίζονται τον πολιτικό πολιτισμό, την ευπρέπεια και την ευήθεια, καταδικάζουν τον φανατισμό και διακονούν τον ορθολογισμό, τα χυδαία υπονοούμενα για μέσες ηλικίες, βιάγκρα και στύσεις προάγουν τις θέσεις σας. Θα σας άρεσε να ερμήνευε κανείς τις απόψεις της Σώτης με γνώμονα την κλιμακτήριο, του Χειμωνά με εργαλείο την υστερία, του Μπέζου με την προβληματική του ναρκισσισμού, του Πανταζόπουλου με την ψυχαναγκαστική διαταραχή, του Βούλγαρη με κριτήριο την ανδρόπαυση;

    Κ.Ο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. KO τελικά είστε Συριζαίικο τρολ και το ύφος σας με είχε παραπλανήσει στην αρχή. Δεν κάνω καμιά αναφορά σε ονόματα, αλλά σε ηλικίες και νοοτροπίες. Μπροστά στο δικό μου χιούμορ το κάλεσμα στη βία διαφόρων μεσήλικων, κάλεσμα προς τη νεολαία προφανώς, είναι απλό πταίσμα. Εσείς βρίζετε επώνυμα ενώ για τον εαυτό σας κρατάτε ανωνυμία. Ομοφιλόφυλο δεν ανακαλύψατε ακόμα στους 58; Να μην σας ξαναδούμε στα μέρη μας. Μας λερώνετε τη σελίδα των σχολίων. Αλλά εκεί στο ΣΥΡΙΖΑ όλοι ίδιοι είστε τελικά/ Μακρυά

      Διαγραφή
  9. Ο Κατρουγκαλος για να παρει το πτυχίο της Νομικής εξετάστηκε προφανώς στο ΚΑΝΟΝΙΚΟ Συνταγματικο Δίκαιο. Ακομη περισσοτερο, ως καθηγητής, αυτο το Δικαιο διδάσκει. Ξέρει λοιπόν πολυ καλά ποιο πολίτευμα και ποιους θεσμούς διαθετει η ελληνική Πολιτεία.
    Ομως τώρα αποφάσισε φαίνεται να διαπρεψει ως πολιτικος άνδρας και υποστηρίζει δημόσια αυτές τις συνταγματικά αδιανοητες σαχλαμαρες, κλεινοντας το μάτι προς τον λαϊκισμό, μήπως και καταφέρει να επωφεληθεί. Ο καθενας και η σοβαρότητα του!

    3. Η αξία και το νόημα της κινησης των 58 βρίσκεται σκριβως στο οτι κοιταζει μπροστά και όχι στα περασμένα. Αυτά τα είπαμε, τα αναλύσουμε, τα χρεωσαμε και τα θρηνήσαμε αρκουντως. Τωρα πρεπει να δούμε τι θα κάνουμε απο εδώ και μπρος.

    Αλικη

    ΥΓ: Προς tough guys: Με μετρο την τεστοστερονη -μην κανετε καμία ζημιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίγο ρατσιστικό δεν λέω όχι - αλλά τέτοια ώρα και με το απαραίτητο νέκταρ - δεν είναι τυχαία τα ονόματα Αλίκη μου. Σκέψου εκτός απο Κατρούγκαλο: Μαμούκαλο, Ατσούμπαλο, Σαρδανάπαλο - αν σκεφτείς θα βρείς κι άλλα.
      Μπάμπης

      Διαγραφή
  10. Λεό, θέλω από μέρες να γράψω αλλά ας όψονται τα δίδυμα. Με πρόλαβαν λοιπόν άλλοι κι εσύ σήμερα τα είπες σχεδόν όλα στο 5 στα όρθια. Προσωπικά, δε διστάζω να πω ότι θαυμάζω όλους αυτούς που στην τωρινή συγκυρία δε ντρέπονται να συνεργαστούν και με το - εν μέρει δικαίως εν μέρει αδίκως χαρακτηριζόμενο - "επάρατο" ΠΑΣΟΚ για την κάλυψη του κενού ανάμεσα στη Σκύλλα και τη Χάρυβδη. Με τον ίδιο τρόπο είχα παραδεχθεί τον Θανάση Χειμωνά που κατέβηκε υποψήφιος με το ΠΑΣΟΚ το 2012 παραδιδόμενος στη γενική χλεύη (ίσως βέβαια φταίει απλά το γεγονός ότι προέρχομαι κι εγώ απο σοσιαλδημοκρατική -λέγε με ΠΑΣΟΚ- οικογένεια).
    Αφού λοιπόν τα πιο πολλά εχουν ειπωθει, μόνο 1-2 προβληματισμοί:
    1) Καλές και αγαθές κυριολεκτικά οι προσωπικότητες. Καλοί και εμείς που είμαστε πρόθυμοι να στηρίξουμε με όλες μας τις δυναμεις. Η δουλειά όμως θέλει βασικά πολιτικούς. Ποιοί θα είναι αυτοί; Η Διαμαντοπούλου πχ. θα είναι μέσα; Ο Μόσιαλος; Ξέρουμε ή θα φανεί στην πορειά;
    2) Πώς θα κοινωνηθεί το μήνυμα στην κοινωνία που μέχρι πρότινος έδινε 15% στην ΧΑ, ώστε να μην είναι ένα θεωρητικό μανιφέστο μιας ελιτίστικης δράκας σε γλώσσα "γιαμαμότο"; Συ είπας άλλωστε ότι "το πρόβλημα της Ελλάδας είναι ο λαός της". Ίσχυει πράγματι ότι η ανταπόκριση στη δημοσιοποίηση του μανιφέστου είναι μεγάλη; Τα blogs που διαβάζουμε βούηξαν, πόσοι τα διαβάζουν όμως;
    3) Πόσο πειστική είναι η καθολική απόρριψη του ΣΥΡΙΖΑ του 27% (βλ. και Ξυδάκη στην Καθημερινή, κάργα Συριζαίος βέβαια); Αντιπαθούμε σφόδρα τον ΣΥΡΙΖΑ και τον αρχηγό του, ο λαϊκισμός του εν μέσω κρίσης ήταν και είναι ασυγχώρητος, δεν παύει όμως να εκφράζει ένα σημαντικό ποσοστό των ψηφοφόρων. Μήπως πρέπει να αμβλυνθεί λίγο η απόλυτη οξύτητα στο λόγο της Κεντροαριστεράς; Εγώ δέχομαι με βαριά καρδιά ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πολύ αργά μεταλλάσσεται.

    Σε κάθε περίπτωση, το εγχείρημα είναι πολύ δύσκολο. Έπρεπε όμως να γίνει, συνεπώς "..χαρουμένοι ανεβαίνουμε τη γελαστή ανηφόρα" που λέει κι ο Αγγελάκας ("να προσέχουμε το φασίστα που κρύβουμε μέσα μας")

    Καλό ΣΚ,

    Αντώνης Φ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Λεωνίδα πριν υπερασπιστώ τον καθηγητή Κατρούγκαλο, τον οποίο δεν γνωρίζω, ας πω ότι απεχθάνομαι τη βία (όχι μόνο τώρα που είμαι κυριούλης προχωρημένης ηλικίας). Κάθε ξυλοδαρμός, προπηλακισμός, εντοιχισμός καθηγητών (δεν σου θυμίζει Ένγκαρ Άλαν Πόε;), γιουχάισμα, ακόμα και ειρωνεία μου προκαλούν απέχθεια. Ουδείς δικαιώνεται δηλώνοντας ότι ασκεί βία για «καλό σκοπό».
    Ακούγοντας όμως τον καθηγητή (live και σε επανάληψη προς εμπέδωσιν) κατάλαβα άλλα απ’ όσα του προσήψαν αρχικά οι συνομιλητές του και αργότερα αρθρογράφοι. Δεν μου δόθηκε η εντύπωση ενός ανθρώπου που οψίμως αγάπησε τη βία , όπως φερ’ ειπείν ο Κερκ Ντάγκλας και ο Μπαρτ Λάνκαστερ. Οι οποίοι δεν το έκαναν φλερτάροντας τον Σύριζα. Ληστεία έκαναν οι άνθρωποι.
    Ο Κατρούγκαλος είπε το αυτονόητο ότι δεν ταυτίζονται όλες οι μορφές βίας ούτε έχουν την ίδια βαρύτητα. Ο ποινικός κώδικας συμφωνεί μαζί του όταν διαφοροποιεί εκφράσεις βίας. Καταδικαστέος κάθε φόνος αλλά είναι το ίδιο η πράξη του Κρητικού γέροντα που εξετέλεσε τον δολοφόνο του γιού του, η δολοφονία μετά ληστείας και η δολοφονία ενός μικρού παιδιού από τον βιαστή του;
    Φυσικά διαφοροποιούνται οι τρεις περιπτώσεις και ηθικά και νομικά. Τώρα που έγραψα τα παραπάνω θα χαρακτηρισθώ ως υπερασπιστής της αυτοδικίας;
    Λέγοντας ότι οι τρεις περιπτώσεις διαφέρουν θα μου προσάψουν το ότι προτρέπω σε αυτοδικία;
    Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για πράξεις πολύ διαφορετικής βαρύτητας.
    Ας υποθέσουμε ότι σε ένα πάνελ συζητούν για το λυντσάρισμα δημοσιογράφου στην Αίγυπτο ή για βομβιστική επίθεση. Ένας τον παρισταμένων (που θέλει να κάνει και καλή εντύπωση στο κόμμα του) βρίσκει την αφορμή να επιτεθεί στον πολιτικό του αντίπαλο:
    -Γιατί καταδικάζετε επιλεκτικά τη βία;
    -Γιατί δεν καταδικάσατε το γιαούρτωμα του …. ;
    -Υπάρχει καλή και κακή βία;
    Πόσο είναι σοβαρή μια τέτοια ερώτηση; Πόσο είναι σοβαρό οτιδήποτε απορρέει από σκοπιμότητα;
    Η θέση του καθηγητή ότι η κοινωνία είναι ο κριτής (αν αποδίδω καλά) είναι επιστημονική θέση και ως τέτοια κρίνεται. Σημαίνει η παραπάνω θέση ότι π.χ. δικαιολογείται ο ξυλοδαρμός ενός μετανάστη αν οι γείτονές του το εγκρίνουν;
    Θέλω , ας πούμε, να μειώσω τον καθηγητή και όσα λέει. Τι κάνω;
    Του προσάπτω ότι υπερασπίζεται τέτοιες απαράδεκτες καταστάσεις, ότι είναι αναξιόπιστος, ότι καταστρέφει τα Πανεπιστήμια και την κοινωνία και ότι άλλο θέλω.
    Και εν πάση περιπτώσει όταν διαφωνούμε με κάποιον τον αφήνουμε να μιλήσει (οι παριστάμενοι στη συζήτηση θύμιζαν κάτι χειρότερο από καφενείο), αντικρούουμε όσα λέει και όχι όσα εμείς του βάζουμε στο στόμα.
    Αυτά φυσικά δεν τα αναμένει κάποιος από άτομα ευρισκόμενα σε διατεταγμένη υπηρεσία.

    Γιάννης Κυριακόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κύριε Κυριακοπουλε, θα μου επιτρέψετε ενα συντομο σχόλιο: Ο Ποινικος Κώδικας ασφαλώς διαφοροποιεί τις μορφες βίας. Θετει επίσης και κριτήρια που διαφοροποιούν την ποινικη μεταχείριση αναλόγως των ιδιαίτερων συνθηκών.

    Ομως ο Ποινικος Κώδικας ειναι νόμος, που εχει θεσπισθει απο το Κοινοβούλιο και εφαρμόζεται απο τα Δικαστήρια -οπως ορίζει το Σύνταγμα.

    Η "καινοτομία" Κατρουγκαλου βρισκεται στην αποψη που υποστήριξε οτι οι παραπάνω θεσμοι -Κοινοβουλιο και Δικαστήρια- μπορούν να υποκατασταθουν απο την "κοινωνία", δηλαδη απο μεγαλυτερες η μικρότερες κοινωνικές ομάδες πολιτών, όταν εκείνες κρίνουν οτι αδικούνται.

    Καμια επιστημονική βαση δεν εχει η αποψη του, εφόσον αναφερεται σε θεσμούς μιας αστικής Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας.

    Αλικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυρία Αλίκη εγώ δεν κατάλαβα το ίδιο ακούγοντας τον καθηγητή, όσο τον άφησαν να μιλήσει. Αλίμονο αν μια ομάδα, είτε μικρή είτε μεγάλη, επιχειρήσει να υποκαταστήσει θεσμούς. Αν όμως πρόσεξα καλά τα λόγια του ομιλούντος δεν είπε κάτι τέτοιο.
      Μίλησε για βία (τοις πράγμασι) η οποία μπορεί να δικαιολογηθεί ή καθίσταται επιβεβλημένη. Το παράδειγμα με τον σύζυγο που ασκεί βία για λόγους αυτοάμυνας και προστασίας της συζύγου του είναι χαρακτηριστικό.
      Η φράση του:
      «Να θυμίσω ότι το ίδιο το Σύνταγμά μας επιβάλλει ή επιτρέπει τη βία όταν επιχειρείται η κατάλυση του Πολιτεύματος.» δεν δικαιολογεί τη βία. Πρόκειται πάλι για αυτονόητη και επιβεβλημένη αυτοάμυνα. Αυτοάμυνα ενός λαού ή τμήματος αυτού.
      Η θέση του:
      «Το Σύνταγμά μας επιβάλλει ανυπακοή σε νόμους που δεν είναι σύμφωνοι προς το Σύνταγμα διότι στο άρθρο 120 παρ.2 το Σύνταγμα λέει ότι είμαστε υποχρεωμένοι να τηρούμε το Σύνταγμα και τους νόμους που είναι σύμφωνοι με αυτό.» είναι επιστημονική θέση και ως τέτοια θα κριθεί. Μπορεί να διαπιστώνετε λογικό σφάλμα του τύπου:
      «Η υποχρέωσή μου να υπακούω το Σύνταγμα δεν σημαίνει ότι μου επιβάλλει ανυπακοή σε νόμους που εγώ θεωρώ αντισυνταγματικούς.»
      Θα μπορούσατε να πείτε ότι ο καθένας , επικαλούμενος αντισυνταγματικότητα νόμων που δεν του αρέσουν, κάνει ότι θέλει. Θα το καταλάβαινα και θα με ενδιέφερε μια αντιπαράθεση σε τέτοια σημεία σε κάποια συζήτηση. Αντιπαράθεση όμως που δεν έγινε.
      Ο εκνευρισμός των παρισταμένων δεν απέρρεε από διαφωνία τους με τις θέσεις του καθηγητή. Ούτε διότι έκριναν ότι ο ομιλών δικαιολογούσε τη βία ή προέτρεπε σ’ αυτήν. Πιστεύετε ότι οι πολιτικοί τουλάχιστον από την ομήγυρη ενδιαφέρονταν για την πάταξη της βίας ή ότι τους δόθηκε ευκαιρία να προσάψουν σε τμήμα της Αριστεράς υπόθαλψη βίας άρα αναξιοπιστία;
      Δεν γνωρίζω την πολιτεία του καθηγητή Κατρούγκαλου στο Πανεπιστήμιο ούτε τις σχέσεις του με την εκεί κοινότητα ούτε οτιδήποτε. Κρίνω με βάση αυτά που άκουσα. Η δε κατηγορία "διαλύσατε το Πανεπιστήμιο" ήχησε στα αυτιά μου ως προπηλακισμός και είμαι αντίθετος με κάθε μορφής προπηλακισμό.

      Διαγραφή
    2. Κύριε Κυριακοπουλε, την συνταγματικοτητα των νομων την κρίνουν τα Δικαστήρια. Ετσι ορίζει το Σύνταγμα. Δεν χρειάζεται καμια ειδικη αντιπαράθεσης επ αυτού. Και ειναι αδιανόητο το οτι ένας καθηγητής του Συντσγματικου Δικαιου ανοίγει μια τέτοια συζήτηση.

      Δεν φταίνε οι διακοπές που, οπως λέτε, του έγιναν, λόγω των ευλογων ερωτημάτων που προκαλεσε η τοποθέτηση του. Υπήρξε σαφεστατος και απαράδεκτος!

      Αλικη

      Διαγραφή
  13. Leo,
    θέτεις τα ζητήματα -όπως πάντα- σταράτα, καίρια, ευθύβολα. Το εγχείρημα χρειάζεται περισσότερο λόγο σαν τον δικό σου και λιγότερο ελιτίστικο ή
    ψευδο-τεχνοκρατικό. Απαιτεί ακόμη σαφή πρόταση, σχέδιο, συγκλίσεις και.. ναι κατά το δυνατόν άφθαρτα και νέα πρόσωπα. Θα συμφωνήσω ακόμη με το σχόλιο του Αντώνη Φ.: δεν πρέπει να γίνει εμμονή η προσπάθεια αποστασιοποίησης ή περιχαράκωσης από τον ΣΥΡΙΖΑ (σήμερα) ή από τη ΝΔ (ενδεχομένως αύριο). Αυτά είναι ετεροκαθορισμοί και δεν προσφέρουν τίποτα, ούτε στρατηγικά, ούτε πολιτικά.
    Καλή δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Στο κείμενό σας Νο 3 αναφέρετε ότι σας κατηγορούν για «νεοφιλελεύθερους» γιατί όπως λέτε «... τόσο οι δεξιοί όσο και οι αριστεροί επαγγελματίες αγωνιούν μήπως ανοίξουν οι αγορές, γίνουν οι επενδύσεις, μετατεθεί το κέντρο της οικονομίας στον ιδιωτικό τομέα και χαθούν προνόμια και εξουσίες. επειδή θέλετε λιγότερο κράτος, άνοιγμα των αγορών» αυτά ακριβώς υποστηρίζουν οι νεοφιλελεύθεροι της Σχολής του Σικάγο και του καθηγητή Μίλτον Φρίντμαν. Λιγότερο κράτος και περισσότερη ιδιωτική πρωτοβουλία γιατί δεν θέλετε να σας αποκαλούν νεοφιλελεύθερους, είναι κακό ...αν όχι γιατί δεν θέλετε αυτό τον τίτλο. Μάλλον έχετε μπερδέψει κάπως τους ορισμούς, ίσως θα πρέπει να συμβουλευτείτε ένα καλό λεξικό οικονομικών όρων για να ξεχωρίσετε το φιλελευθερισμό, από το νεοφιλελευθερισμό, μονεταρισμός, κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το πρόβλημα της Ελλάδας είναι ο λαός της.

Κίμων Χατζημπίρος: Σχόλια για τις αξίες της αξίας

Οι καταλήψεις , ο δήμαρχος και ο άλλος άνθρωπος