Νόμος και Ηθική


της Λήδας Παπαστεφανάκη

«Ισχυρίζεσθε ότι το νόμιμο είναι ή μπορεί να είναι ανήθικο;Τότε πρέπει να αλλάξουμε όλη τη νομοθεσία μας, να την κάνουμε ηθική»! είχε απαντήσει έκπληκτος ο πρώην υπουργός εμπορικής ναυτιλίας της ΝΔ Β. Βουλγαράκης τον Σεπτέμβριο του 2008, σε ερώτηση που του είχε απευθύνει η δημοσιογράφος Μαρία Χούκλη σε εκπομπή στη ΝΕΤ με αφορμή τη φοροδιαφυγή του υπουργού μέσω νομίμων offshore εταιρειών. Η απάντηση αυτή του Β. Βουλγαράκη ξεσήκωσε τότε πλήθος αντιδράσεων τόσο από την Αριστερά όσο και από το Κέντρο και η κυβέρνηση Καραμανλή δέχτηκε σφοδρή κριτική. Χτες πάλι, Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου του σωτηρίου έτους 2013, εν μέσω κρίσης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Σύριζα Νίκος Βούτσης δήλωσε, σε εκπομπή του MEGA, ότι το «πόθεν έσχες»ορισμένων βουλευτών του Σύριζα είναι «και ηθικό και νόμιμο πολιτικά».
Με τα στοιχειώδη που γνωρίζω και κατανοώ, η ρήση του Ν. Βούτση σημαίνει ότι επιστρέφουμε, δια της επίσημης φωνής του κόμματος του Σύριζα, στη διατυπωθείσα άλλοτε από τον φοροδιαφυγόντα υπουργό της Νέας Δημοκρατίας σκέψη σχετικά με το ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό. Αλλά αν είναι έτσι τα πράγματα, τότε μένει να απαντηθούν ορισμένες καίριες ερωτήσεις σχετικά με το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης: Αποδέχεται το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης πώς ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό; Αποδέχεται δηλαδή ότι το υπάρχον νομικό καθεστώς είναι δίκαιο και επομένως και ηθικό; Γιατί αν αποδέχεται το  υπάρχον νομικό πλαίσιο ως δίκαιο και ηθικό,τότε μήπως δεν θα έπρεπε να αμφισβητεί το κείμενο νομικό πλαίσιο σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις, όπως συνηθίζει να κάνει (μέσω ποικίλων διατυπώσεων και μορφών αντίδρασης); Επιπλέον, μήπως θα όφειλε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να διατυπώσει ρητά την άποψη του περί της ταύτισης του Νόμου με την Ηθική; Ή θεωρεί το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι άλλοτε ταυτίζεται ο Νόμος με την Ηθική και άλλοτε δεν ταυτίζεται; Και ποια είναι τα κριτήρια για την ταύτιση ή τη διαφοροποίηση; Ποιοι και πως θέτουν τα κριτήρια για την ταύτιση ή τη διαφοροποίηση του Νόμου με την Ηθική; Οι απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά θα βοηθούσαν να γνωρίσουν και οι (αριστεροί, κεντροαριστεροί, κεντρώοι) πολίτες – ψηφοφόροι ποιες ακριβώς είναι οι θέσεις του κόμματος που επιδιώκει να κυβερνήσει τη χώρα. Και να παύσουν, ενδεχομένως, να θεωρούν οι δημοκρατικοί πολίτες ότι το πλεονέκτημα της Αριστεράς του Σύριζα βρίσκεται στο ηθικό πλεονέκτημα, στη συνέπεια λόγων και έργων, στη στάση ζωής.

Λήδα Παπαστεφανάκη
21.12.2013

Σχόλια

  1. Εγω, σαν δημοκρατικος/φιλελευθερος πολιτης, δεν βλεπω κανενα ηθικο πλεονεκτημα στα εργα και σταση ζωης της Αριστερας του Συριζα. Το κυριοτερο χαρακτηριστικο του Συριζα, ο λαικισμος, ειναι ανηθικο μειονεκτημα που φερνει η/και διατηρει πολυ ορατες καταστροφες (στις ζωες των αλλων).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πιο χαρακτηριστικό νομίζω παράδειγμα είναι ότι και η πορνεία είναι νόμιμη χωρίς να είναι και ηθική - ιδιαίτερα για τους εκμεταλευτές.
    Μπάμπης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το πρόβλημα της Ελλάδας είναι ο λαός της.

Κίμων Χατζημπίρος: Σχόλια για τις αξίες της αξίας

Οι καταλήψεις , ο δήμαρχος και ο άλλος άνθρωπος