ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Μ' αυτούς θα προχωρήσουμε

Μ' αυτούς θα προχωρήσουμε

Παρατηρητήριο

Lives matter.
Σήμερα το απόγευμα μόλις πρωτοακούστηκε η φρικτή είδηση από τη Βαρκελώνη, άρχισε το ίδιο πολύ κουραστικό, πολύ πληκτικό, πολύ εξοργιστικό γαϊτανάκι υπερεκτίμησης-απαξίωσης, απαξίωσης-υπερεκτίμησης της ανθρώπινης ζωής.
Ανάλογα με τα παραμορφωτικά γυαλιά που φοράμε, ανάλογα με τον ιδεολογικό στόκο των εγκεφάλων μας, ανάλογα με τη διαθλαστική ικανότητα των θρησκευτικών μας πεποιθήσεων οι ζωές "ζυγίζουν" λιγότερο ή περισσότερο.
Και προσπερνάμε αδιάφορα την πιθανότητα κάθε παιδάκι που πεθαίνει στην Ινδία να είναι ένας ακόμη Ραμανουτζάν.
Κάθε παιδάκι που σκοτώθηκε σήμερα στη Βαρκελώνη να ήταν ένας ακόμη Pablo Picasso.
Στο τέλος της ημέρας, του μήνα, του χρόνου στον απολογισμό μας θα μας λείπουν πέντε, δέκα, πενήντα, χίλιες ανθρώπινες ζωές. Όλες ισοβαρείς και ισότιμες.
Όταν θα μάθουμε να μετράμε το ίδιο κάθε ανθρώπινη ζωή, τότε θα έχουμε ανέβει στο επόμενο σκαλοπάτι της εξέλιξης του ανθρώπινου είδους.
Σάκης Παπαθεοδώρου

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Χτες ήταν οι καταλήψεις, σήμερα το «άσυλο» της βίας, αύριο η διάλυση των μεταπτυχιακών. Οι θλιβεροί φαιοί ή κόκκινοι κομισάριοι μισούν τους άριστους γιατί τους φοβούνται και πασχίζουν να τους σταματήσουν. Γιατί είναι αυτοί που θα χτίσουν την επόμενη ελεύθερη, δημοκρατική και δημιουργική Ελλάδα. Είναι αυτοί που θα τους αποστρατεύσουν, θα τους στείλουν επιτέλους στη λήθη της ιστορίας. Είναι αυτοί που με την αξιοσύνη τους θα αλλάξουν το παράδειγμα στην έρμη τούτη χώρα. Μην ανησυχείτε. Δεν έρχεται κανένα άλλο κόμμα, πράσινο, κόκκινο ή γαλάζιο. Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε.

Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε

Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου 2014

Aς πούμε τα πράγματα με τ΄ όνομά τους


του Μπάμπη Κάρβελη

Στο εμπεριστατωμένο τετράτομο λεξικό του Ι. Σταματάκου (έκδοση 1971) ο όρος λαϊκισμός δεν υπάρχει. Αντίθετα, υπάρχει στο πιο πρόσφατο Τεγόπουλου – Φυτράκη , που σημαίνει ότι είναι ένα σχετικά νεώτερο φαινόμενο. Εμφανίζεται στην τέχνη (χαρακτηριστικό παράδειγμα το τραγούδι του Διονυσίου – αγαπημένο του Αντρέα Παπανδρέου - Ο λαός τραγούδι θέλει, φτάνουν τα προβλήματα, χόρεψε το τσιφτετέλι, κι όλα πια βλαστήμα τα!) κι εκεί λες δεν βαριέσαι. Εμφανίζεται όμως και στην πολιτική ως “η κολακεία των αδυναμιών και ελαττωμάτων του λαού και η υιοθέτηση θέσεων και τάσεων που τον ευχαριστούν και απαντούν στο συναίσθημά του χωρίς να τον ωφελούν ή/και που να τον βλάπτουν μακροπρόθεσμα”. Κατά τη γνώμη μου απαράδεκτο φαινόμενο καθώς τελικά ευνοεί όχι τον λαό αλλά τους έχοντες και κατέχοντες. 

Εξηγούμαι:

Διαμαρτυρόμαστε γιατί χάνουμε κάποια “κεκτημένα” (συντάξεις, εφ΄ άπαξ κλπ). Ας συνειδητοποιήσουμε ότι για όσα διατηρούμε, στην ουσία στέλνουμε τον λογαριασμό στους νέους. Τελευταία σκέψη η επιμήκυνση του κρατικού χρέους – που εμείς δημιουργήσαμε – σε βάθος 50 χρόνων, όχι στα παιδιά μας, στα δισέγγονα μας το στέλνουμε. Όταν βλέπω λοιπόν κόμματα, δημοσιογράφους κλπ να υπερασπίζονται την πρόωρη σύνταξη ή εφημερίδες να συμβουλεύουν για το πώς μπορεί κάποιος να βγεί στη σύνταξη στα 58 (!) μου τη δίνει.

Σχεδόν οι πάντες υποστηρίζουν την απαγόρευση πλειστηριασμών για την πρώτη κατοικία. Συμφωνώ απολύτως γι αυτόν που έχασε τη δουλειά του ή που μειώθηκε ο μισθός του και με δυσκολία τα βγάζει πέρα. Τι σχέση έχει όμως αυτό με την υπεράσπιση αυτού που έχει καθαρό εισόδημα 30000 ευρώ - περίπου 50000 αρχικό – και μεγάλη περιουσία; Γιατί πρέπει να τον βοηθούμε να “κρύβεται” πίσω απο τους πραγματικά αδύναμους; Οι τράπεζες να θυμίσω δεν ανακυκλώνουν κεφάλαια του Κωστόπουλου ή του Σάλλα. Αν δεν πάρουν πίσω τα δάνεια που έδωσαν, υπάρχει περίπτωση να δώσουν δάνειο σε κάποιον νέο για να φτιάξει το δικό του σπίτι ή να ανοίξει επιχείρηση; Προφανώς όχι. Γι αυτό λέω ότι έτσι πάλι τους έχοντες υπερασπίζονται οι λαϊκιστές.

Φόρος ακινήτων, δίκαιος ή άδικος; Θα μπορούσε κανείς να πεί πως όλοι οι φόροι είναι άδικοι – αλλά το κράτος για να δουλέψει χρειάζεται έσοδα. Μια φορά υπήρξε το “μάννα εξ ουρανού” σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη και τότε υπήρξε ο Μωϋσής που “καθάρισε”, έκτοτε ας το πάρουμε είδηση, το τσάμπα πέθανε. Αν λοιπόν κανείς βγάλει στην πάντα κάποια παλιόσπιτα, σε κάποια ορεινά χωριά, ακατοίκητα κλπ που πρέπει να εξαιρεθούν – θα έλεγα πως όσο πιο πλούσιος είσαι τόσο μεγαλύτερο σπίτι έχεις, άρα πλήρωσε κύριε περισσότερα. Ή σαν τον αγρότη που άκουγα κάποια μέρα στην τηλεόραση να διαμαρτύρεται για το πώς θα μπορούσε να πληρώσει το “χαράτσι” για τα 100 στρέμματά του (2 ευρώ το στρέμμα τον χρόνο). Μας δουλεύεις κύριε;

Να καταργηθεί λέει ο φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης. Με συγχωρείτε αλλά εγώ που είμαι φτωχός παίρνω πίσω μέσω του επιδόματος αυτόν τον φόρο (μην αργείς κύριε Στουρνάρα, κύριε Θεοχάρη) – γιατί να πληρώσω τα ίδια με τούς έχοντες; Και τα 25 ευρώ για την περίθαλψη σε νοσοκομείο προφανώς έπρεπε να τα πληρώνει όποιος έχει τη δυνατότητα – για να μπορεί το νοσοκομείο να περιθάλπει δωρεάν τους φτωχούς, τούς άνεργους και τους μονίμως πάσχοντες. Η αποθέωση του λαϊκισμού: Άκουγα σήμερα το πρωί στον σκάϊ αυτούς που μέχρι χθές καταδικάζανε σαν χαράτσι το 25ευρω, σήμερα να το υπερασπίζονται και να καταγγέλουν την αύξηση στα τσιγάρα.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι περνάμε δύσκολες ώρες πληρώνοντας την φτιαχτή ευδαιμονία του παρελθόντος. Πράγματι το ΑΕΠ έχει μειωθεί 25%, το οικογενειακό εισόδημα ακόμη περισσότερο (στο πετσί μου το έχω νοιώσει), η ανεργία είναι απελπιστικά υψηλή ιδιαίτερα στους νέους. Όμως με το να βαφτίζουμε χαράτσι κάθε μέτρο και να υπερασπιζόμαστε κάθε διεκδίκηση, με το να πιστεύουμε τις υποσχέσεις του κάθε λαϊκιστή τα πράγματα καλύτερα δεν γίνονται – μόνο χειρότερα.


7 σχόλια:

  1. Φόρος ακινήτων δίκαιος ή άδικος;;;
    Εσύ να το κρίνεις>>>είμαι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού εδώ κα 15 χρόνια,μου έδωσε η μάνα μου διαμέρισμα 95 τμ με 2.600 ε τιμή ζώνης,το έχω ξενοίκιαστοεπί 4 έτη στα αζήτητα,δεν είναι συνδεδεμένο με την ΔΕΗ και την ΕΥΑΘ ,χωρίς εισόδημα μου ζητάνε 800 ευρώ....γεια πές μου είναι δίκαιος ή άδικος ο φόρος;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε καμια χωρα του κοσμου δεν μπορεις να διατηρεις κλειστο ακινητο χωρις να πληρωνεις για αυτο φορους .Η το εκμεταλευεσε ή το πουλάς.

      Διαγραφή
    2. αστεία πράγματα...δεν υπάρχει ενοικιαστής ή δε αγορά ανύπαρκτη!!! διαμέρισμα 300000 δεν πουλιέται 120000.

      Διαγραφή
    3. κατά πρώτο στην αγγλία που ζώ δεν υπάρχει φόρος για ξενοίκιαστο σπίτι,και ειδικότερα δεν υπάρχει φόρος αντίστοιχος με τα ρωμέϊκα,εδώ είναι ο κεφαλικός φόρος για 18 και άνω.
      είναι ξενοίκιαστο γιατί δεν υπάρχει αγορά...πολύ μεγάλη γαρ η προσφορά το ίδιο και για πούλημα ένα διαμέρισμα 300000 ε δεν το πουλάς 120000 ε "το η το εκμεταλεύσαι ή το πουλάς" ως αντιλαμβάνεσαι δεν ισχύει.

      Διαγραφή
  2. Η αναλυση του Μπαμπη μας λεει οτι χρειαζεται μια ΕΑΔΕ (Εθνικη ΑΝΤΙΛΑΙΚΙΣΤΙΚΗ Δημοκρατικη Ενοτητα). Ολα τα αλλα ειναι δευτερευοντα. Δασκαλε ειμαι μαζι σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σωστοτατος ο αρθρογράφος!

    Αλικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αναδημοσίευση:
    Ο λαικϊσμός ως υποστήριξη των εχόντων: Aς πούμε τα πράγματα με τ΄ όνομά τους
    (και κάποια αποσπάσματα “αισιοδοξίας”) - του Μπάμπη Κάρβελη
    (συν αποσπάσματα “αισιοδοξίας” του Φ. Γεωργελέ)
    http://aftercrisisblog.blogspot.gr/2014/01/blog-post_17.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή