ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Charles Mingus

Charles Mingus

Παρατηρητήριο

Παρακολουθώ με ενδιαφέρον διάφορές αριστεροπερίεργες μούρες με οικολογικές, μεταναστευτικές και άλλες πολιτικά ορθές γνώσεις και ευαισθησίες. Οι περισσότερες παρεπιδημούσαν στη ΔΗΜΑΡ ως think tank του αριστερού Φώτη τρομάρα τους και μας κουνούσαν δάχτυλο σε κάθε ευκαιρία. Άνοιγαν την Αμυγδαλέζα, φρικάρανε με το Φαρμακονήσι σκίζανε καλτσόν και καλτσοδέτες αν πέταγες κανένα χαρτί στο δρόμο και λοιπά. Φυσικά ήταν λάβρες κατά της κυβέρνησης των Σαμαροβενιζέλων.
Τώρα επί ΣΥΡΙΖΑ είναι χαμένες κάπου αρακτές και δε λένε κουβέντα για την ξεφτίλα της Μόρια, για το Σαρωνικό, τη Μάνδρα και λοιπά. Για όλα φταίνε οι Αμερικάνοι, ο καπιταλισμός, η περιστροφή της γης και γενικώς.
Αυτές οι μούρες μόλις πέσει ο ΣΥΡΙΖΑ θα βγούν πάλι στους δρόμους και θα ανακαλύψουν και πάλι τον ακτιβισμό. Για μια άλλη αριστερά με λογικούς του ΣΥΡΙΖΑ και παράλογους του Κ. Αλλαγής και άγαμους θυτες και ξέρω γω. Τις ξέρω χρόνια τις μούρες αυτές και τις παρακολουθώ γιατί είναι η εμμονή μου, η αρρώστια μου. Θάχουμε γλέντια.
Ούτε οικολόγοι είναι ούτε ευαίσθητοι με τους μετανάστες ή το τρίτο φύλλο κλπ. Απλά ο καθένας έχει ένα επάγγελμα, παίκτες μου. Σπουδάζεται και αυτό. "Αριστεροπρασινοκάπως Ευαισθησία" λέγεται. Σε ΙΕΚ. Κρατικό που λέει και η φίλη μου η Άννα.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Σε μια χώρα όπου η πολιτική γίνεται σε πρωινάδικα ανθρώπων που παριστάνουν τους δημοσιογράφους, είναι φυσιολογικό η υψηλή διπλωματία να ασκείται στην τηλεόραση από τύπους που παριστάνουν τους πολιτικούς. Μια ντεμέκ ευρωπαίκή χώρα με μια ντεμέκ πολιτική ηγεσία.
ΥΓ Και ζορισμένους σουλτάνους ξαλαφρωνουμε και μπρίκια κολλάμε και βεντουζες κόβουμε

Τρίτη, 13 Μαΐου 2014

Η ΕΡΤ, το βασίλειο της ρεμούλας επανέρχεται ως ΝΕΡΙΤ;



Ενα ρεπορτάζ του Έθνους ρίχνει ένα κάποιο φως στη υπόθεση ΝΕΡΙΤ και Προκοπάκη. Η ΝΕΡΙΤ, οπως και η ΕΡΤ, συνεχίζει να ειναι το βασίλειο του βυσματος και της ρεμούλας. Οσο η δημόσια συζήτηση συνεχίζεται για το αν υπαρχει πολιτικός έλεγχος πανω σε αυτήν, τα μικροσυμφεροντα κάτω απο το ραντάρ κάνουν τη δουλειά τους. Το μόνιμο προβλημα του ελληνικού δημοσίου, να καυγαδιζουμε για τα δήθεν μεγάλα, και να μην μπορούμε να φτιάξουμε τα καθημερινά.

Ο κ. Προκοπάκης λέει πως θα έβαζε την υπογραφή του σε 14 από τις 20 εγκεκριμένες παραγωγές. Στις υπόλοιπες βλέπει πρόβλημα. «Δεν μιλάω για σκάνδαλα. Λέω πως ως μάνατζερ απαιτούσα καθαρές διαδικασίες. Δεν μπορεί η επιτροπή αξιολόγησης να απορρίπτει εκπομπές και ξαφνικά αυτές να εμφανίζονται στο επόμενο βήμα της διαδικασίας. Συνέβη για τρεις παραγωγές. Μια πήρε και την τελική έγκριση. Υπάρχει εκπομπή που έχει επίσης εγκριθεί, η οποία δεν αναφέρεται πουθενά στα πρακτικά των επιτροπών αξιολόγησης ή προγράμματος. Εμφανίστηκε ξαφνικά...
Οταν δεν προχωράς, ενώ έχεις το δικαίωμα, σε απευθείας αναθέσεις και βγαίνεις σε διαγωνισμό, υποχρεούσαι να ακολουθείς τον διαγωνισμό. Τα έχω καταθέσει όλα με υπόμνημα στο Εποπτικό Συμβούλιο. Αναφέρω και για διαρροές μέσα από τις επιτροπές. Ενημερώθηκα εκ των υστέρων πως μέλος επιτροπής αξιολόγησης έστελνε SMS σε ανθρώπους που διεκδικούσαν εκπομπές. Επίσης, οι προτάσεις που αναμένεται να αξιολογηθούν για το πρόγραμμα του Οκτωβρίου, δηλαδή σίριαλ κλπ., έχουν ανοιχτεί και το ξέρει η πιάτσα, ενώ δεν έπρεπε να πειραχτούν μέχρι να συγκροτηθούν οι επιτροπές».
Χειμαρρώδης και παραστατικός, ο Ρεθυμνιώτης πρώην καθηγητής του Columbia και σύμβουλος επιχειρήσεων, υποστηρίζει πως την Τρίτη, όταν γύρισε όλα τα γραφεία για να χαιρετήσει το προσωπικό... τρελάθηκε. «Ανοίγω ένα γραφείο και βλέπω θρονιασμένο πρώην γενικό διευθυντή της ΕΡΤ με δυο γραμματείς και έναν βοηθό. Ανθρωπο που ήταν υποψήφιος για διευθυντής και δεν επελέγη. Δεν προτάθηκε καν από τον ανεξάρτητο σύμβουλο.
Είχε υποβάλει τα χαρτιά του και στο ΑΣΕΠ για υπάλληλος και δεν πέρασε. Υπάρχουν καμιά 50αριά συνάδελφοί του με περισσότερα προσόντα... Παρακάτω είδα κι άλλον πρώην γενικό διευθυντή της ΕΡΤ που είχε υποβάλει υποψηφιότητα για γενικός διευθυντής και την απέσυρε.
Σε ερώτηση της EBU μια μέρα μετά την αποπομπή μου αν υπάρχει κίνδυνος επανεμφάνισης της παλιάς παθογένειας, απάντησα πως όντως υπάρχει. Η κακοδαιμονία της ΕΡΤ δεν ήταν στους ανθρώπους της δουλειάς, αλλά στη διοίκηση. Oταν απαγορεύτηκαν οι προσλήψεις διοικητικών, έπαιρναν ανθρώπους ως δημοσιογράφους, σκηνοθέτες για να κάνουν τους γραμματείς.
Εκείνους που ξέρουν καλά αυτή την τεχνική της διοίκησης, τους είδα στο κτίριο την επομένη της αποπομπής μου.
Η ΝΕΡΙΤ, αν έχει απόκλιση 10% από τον στόχο του Μεσοπρόθεσμου, αντιμετωπίζει "ξαφνικό θάνατο". Για να τα βγάλει πέρα έχει προϋπολογισμό που ήδη ξεπερνά 8,5% τον στόχο. Μια μικρή απόκλιση είναι κρίσιμη. Αν βρεθούν δηλαδή 40 "βύσματα" να πληρώνονται χωρίς να παράγουν, ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας κινδυνεύει».
Ο κ. Προκοπάκης δεν βλέπει πολιτικό δάκτυλο πίσω από την απομάκρυνσή του και θεωρεί βάση του προβλήματος τις κακές σχέσεις με το Εποπτικό Συμβούλιο. «Μερίδα του Εποπτικού Συμβουλίου επιχειρούσε να παρέμβει στη Διοίκηση. Αυτό δείχνει και το σκεπτικό της αποπομπής. Διαβεβαιώ πως στο τυπικό τουλάχιστον κομμάτι δεν υπήρχε δυσλειτουργία».
Σπεύδει να ξεκαθαρίσει πως δεν δέχτηκε πολιτικές πιέσεις ή παρεμβάσεις στο έργο του. Υπήρξαν όμως, καθώς λέει, ανεπίσημες επιθυμίες ή ευχές, που αγνοήθηκαν. «Βρίσκομαι με στέλεχος κόμματος και φέρνει η γραμματέας του ένα χαρτί διπλωμένο για μένα. Εκείνος το ανοίγει και σχολιάζει: ο τάδε που έχει πρόβλημα με το παιδί του. Το κλείνει και το αφήνει. Eμεινε έτσι κλειστό όταν έφυγα. Σε συνάντηση με άλλο στέλεχος, μου λέει "έχω τη λίστα του τάδε κόμματος, τι να την κάνω;". Του απάντησα "κράτησέ την".
Oσα περιγράφει διευκρινίζει πως αφορούν ανθρώπους από δυο κόμματα. Προσπάθειες για... σπρωξίματα είχε αντιληφθεί, όπως υποστηρίζει, και στη διαδικασία επιλογής διευθυντών.
Οι «αντίπαλοί» του, του καταλογίζουν πως στο σύντομο διάστημα που βρέθηκε στη θέση του προέδρου κατάφερε να ανοίξει κόντρες με πολλές πλευρές ενώ του χρεώνουν και την αδυναμία της ΝΕΡΙΤ να στελεχωθεί μέσα από διαγωνισμούς για τους οποίους υπάρχει εξώδικο και έχει παρέμβει εισαγγελέας. «Τον εισαγγελέα τον κάλεσα εγώ επειδή υπήρχαν καταγγελίες για αγορασμένα πτυχία γλωσσομάθειας και την ίδια μέρα ζήτησα αρωγή από το ΑΣΕΠ. Για τον διαγωνισμό των δημοσιογράφων και καλλιτεχνών, λέει πως «ήταν σίγουρο ότι θα έπαιρνε άπειρο χρόνο και θα είχε χιλιάδες ενστάσεις. Οι προδιαγραφές είναι απαίτηση του Εποπτικού Συμβουλίου και συγκρουστήκαμε γι' αυτό. Η προκήρυξη έχει πολλές αγκυλώσεις». Παρά το ότι υπήρχαν οδηγίες από την κυβέρνηση να παγώσουν οι διαδικασίες προσλήψεων εν όψει εκλογών εκείνος δεν έβλεπε νομικό κώλυμα και εισηγήθηκε στο Εποπτικό να προχωρήσει η διαδικασία.

Ζήτημα Δημοκρατίας

Δηλώνει απολύτως βέβαιος πως κάποιοι δεν ήθελαν να βγει στον αέρα η ΝΕΡΙΤ. «Hμουν ξεκάθαρος ότι είναι ζήτημα Δημοκρατίας να βγει ο ανεξάρτητος φορέας στον αέρα την προεκλογική περίοδο και να έχουν ομαλοποιηθεί τα πάντα με την EBU. Δεν μπορούσαν να γίνουν εκλογές με γραμματεία υπουργείου. Οκτώ μήνες φτύσαμε αίμα γι' αυτό. Η διαπραγμάτευση με την EBU τελείωσε τα μεσάνυχτα της 30ης Απριλίου. Αν δεν κατέληγε, δεν θα είχαμε Γιουροβίζιον, που ακούγεται αστείο, αλλά θα έλεγε όλη η Ευρώπη πως η Ελλάδα δεν μπορεί ή δεν θέλει να αποκαταστήσει τον δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα. Επίσης κινδύνευαν τα δικαιώματα του Μουντιάλ για τα οποία έχουν ήδη πληρωθεί 11 εκατ. ».
Τον ρωτάμε αν θεωρεί πως έχει ευθύνες για το αδιέξοδο. «Ποιο αδιέξοδο; Κανάλι βγήκε. Δεν υπάρχει αδιέξοδο. Θα... αυτοκτονούσα αν η αποπομπή μου γινόταν το Σάββατο. Αλλά τη Δευτέρα το πράγμα είναι αλλιώς. Το στοίχημα κερδήθηκε, αντίθετα από τη βούληση και του Εποπτικού Συμβουλίου. Το λέω καθαρά. Ελπίζω ο κ. Μακρυδημήτρης να μπορέσει να κάνει αυτά που δεν έκανα εγώ»...
Η συνέχεια στο ΕΘΝΟΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου