ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Παρατηρητήριο

Βγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάΒγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάχανα, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;να, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;ρκτο.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Οι ευρωπαϊκές αρχές αποφάσισαν να ασχοληθούν ξανά με το μεταναστευτικό όταν άρχισαν οι τσαμπουκάδες της Ιταλικής κυβέρνησης και η κρίση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας. Από τις αποφάσεις που πήραν-δεν πήραν είναι φανερό ότι δεν έχουν λύση, αλλά έχουν λεφτά για πέταμα. Είπαν και κάτι υπαινικτικά και για τη δράση των ΜΚΟ στη Μεσόγειο και έδωσαν και του δικού μας παράταση στην αύξηση του ΦΠΑ. Απλά δεν υπάρχει καμιά λύση εκεί που δήθεν ψάχνουν. Πρόκειται περί εποικισμού της Ευρώπης από κατοίκους της Αφρικής και της Ασίας. Ζούμε μια φάση μετακίνησης λαών που θα ενταθεί λόγω υπερπληθυσμού, διάβρωσης των παραλίων και ερημοποίησης που προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Αυτά συνδυάζονται με την πολιτική αστάθεια, την οικονομική καχεξία, τη βία αλλά και τη διακίνηση της πληροφορίας και την ευκολία των μετακινήσεων. Η Ευρώπη είναι πολύ πλούσια για το μέγεθος του πληθυσμού της και λογικά φαντάζει ως η γη της επαγγελίας. Κάποια στιγμή θα κλείσει σαν στρείδι αλλά αυτό θα σημάνει βία, ανείπωτη βία. Στα πλαίσια της κατάρρευσης της μεταπολεμικής ηθικής που έρχεται.

Πέμπτη, 12 Φεβρουαρίου 2015

Πρώτοι στα μαθήματα πρώτοι στον αγώνα, για να σωθούν τα πειραματικά




Πραγματικά πριν καλά αναλάβει ο νέος Υπουργός φρόντισε να εξαγγείλει όχι μια δημιουργία αλλά μια κατάργηση αυτή των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων. Αλήθεια τι μένος; Αλλά για το ΣΥΡΙΖΑ έχει τεράστια συμβολική σημασία. Μη φαντάζεστε ότι τα ΠΠΣ είναι κάτι φοβερό. Απλά καλά δημόσια σχολεία που εργάζονται αξιοπρεπώς. Αλλά έχουν μαθητές επιλεγμένους με στοιχειώδεις εξετάσεις και καθηγητές αξιολογημένους, όλους με μεταπτυχιακούς τίτλους, διεθνείς δημοσιεύσεις και καλά βιογραφικά. Την αφρόκρεμα των συναδέλφων. Αυτό είναι που θέλουν να χαλάσουν. Ένα σχολείο που δείχνει πως πρέπει να είναι η δημόσια εκπαίδευση στην Ευρώπη του 2015. Θέλουν να κλαδέψουν το άλλο παράδειγμα. Αυτό που οδηγεί στην πραγματική μόρφωση. Δεν είναι  αυτό Αριστερά. 
Στο τέλος θα φωνάξω το παλιό σύνθημα της ΚΝΕ: "Πρώτοι στα μαθήματα πρώτοι στον αγώνα". 

Επιστολή στο protothema.gr του διευθυντή Γυμνασίου της Ευαγγελικής Σχολής 
Πριν καν την αλλαγή της κυβέρνησης άνοιξε ο διάλογος για την διατήρηση ή την κατάργηση των πρότυπων πειραματικών σχολείων.

του Νίκου Λινάρδου

Πρόκειται για γυμνάσια και λύκεια αριστείας, όπου η εισαγωγή των μαθητών στην πρώτη Γυμνασίου και στην Πρώτη Λυκείου γίνεται με εξετάσεις και όχι με κλήρωση. Μετά από τρία χρόνια επιτυχούς λειτουργίας τους τα πρότυπα σχολεία αμφισβητούνται με επιχειρήματα ότι ενισχύουν τον ελιτισμό και ότι η ανταγωνιστική τους λειτουργία επιβαρύνει τον ψυχισμό των μαθητών. Στο πλαίσιο του διαλόγου που έχει ανοίξει φιλοξενούμε σήμερα το άρθρο του κ. Νίκου Λινάρδου διευθυντή του Γυμνασίου της Ευαγγελικής Σχολής.

«Τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία συμπληρώνουν στο τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς τρία έτη ζωής. Η ίδρυσή τους (Ν. 3966/2011) έτυχε θερμής υποδοχής από μερίδα του Τύπου, ο οποίος διαφήμισε με διθυραμβικούς τόνους την «αναβίωση των σχολείων αριστείας». Η αθρόα προσέλευση υποψηφίων στις εισαγωγικές εξετάσεις και η αυξητική πορεία των αιτήσεων εγγραφής προβλήθηκαν επίσης ως αδιάψευστο τεκμήριο των προσδοκιών και του ενδιαφέροντος της ελληνικής κοινωνίας. Από την άλλη πλευρά, δεν είναι λίγοι αυτοί που υπογράμμισαν την παιδαγωγική αντίφαση που συνιστά η προσπάθεια συγκερασμού του «πρότυπου» με τον «πειραματικό» χαρακτήρα των σχολείων, ενώ αντιρρήσεις διατυπώθηκαν και για τον τρόπο εισαγωγής στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια από όσους θεώρησαν ότι η εξεταστική δοκιμασία ενθαρρύνει τον ελιτισμό.

Η συζήτηση για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία  αναζωπυρώθηκε πρόσφατα και εκκινεί από το εξής βασικό ερώτημα: Η χώρα μας και η εκπαίδευσή μας χρειάζονται πρότυπα σχολεία;  Όσοι βιώνουν τη σχολική καθημερινότητα στα Π.Π.Σ. και έχουν άμεση γνώση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, θα απαντήσουν ασφαλώς θετικά. Τα Π.Π.Σ. απευθύνονται σε όλα τα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας. Η σύνθεση του μαθητικού δυναμικού τους δεν επιβεβαιώνει τις περί «ελιτισμού» αιτιάσεις, αλλά αντιθέτως παρέχει επαρκείς ενδείξεις κοινωνικής κινητικότητας. Οι υποψήφιοι προσέρχονται στις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια, για να διεκδικήσουν την ένταξή τους σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον ευγενούς άμιλλας, με όπλα τις δεξιότητες, την ευφυία και την επιμέλειά τους, και όχι το εισόδημα των οικογενειών τους. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον οικοδομείται με την πάροδο του χρόνου μία παράδοση εκπαιδευτικής  αριστείας, η οποία δεν ωφελεί μόνο τους ίδιους τους διδασκομένους, αλλά συντελεί γενικότερα στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Βέβαια, η ίδρυση και λειτουργία των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων δεν απαλλάσσει την πολιτεία από την αυτονόητη υποχρέωση να παράσχει ποιοτική δημόσια εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά της πατρίδας μας. Η δε κατάφαση στην εκπαιδευτική αριστεία δεν μπορεί να είναι μόνο θεωρητική, αλλά πρέπει να συνοδεύεται από την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν σήμερα τα Π.Π.Σ., όπως είναι η υποχρηματοδότηση και η υποστελέχωση, το άχθος της γραφειοκρατίας, το νεφελώδες εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών.

Η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα κληθεί σύντομα να λάβει σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων. Οφείλει να προσεγγίσει το θέμα με τη δέουσα προσοχή και νηφαλιότητα. Η εκπαίδευση στην Ελλάδα ταλανίστηκε στο παρελθόν και συνεχίζει να ταλαιπωρείται  από αποφάσεις που στερούνταν τεκμηρίωσης. Αποφάσεις που μαρτυρούσαν το άγχος των εκάστοτε ιθυνόντων να παρουσιάσουν «μεταρρυθμιστικό» έργο. Το μέλλον των Π.Π.Σ. δεν πρέπει να καθοριστεί ούτε από υπεργενικευτικούς αφορισμούς ούτε από ιδεοληψίες ποικίλων αποχρώσεων, αλλά από την προσεκτική και συνεκτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού τους έργου, που θα λαμβάνει υπόψιν τις απόψεις των ίδιων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία: διευθυντών, εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.


3 σχόλια:

  1. Είναι άλλο πράγμα η ουσιαστική ισότητα, ο αντι-ελιτισμός και η λαϊκότητα στην πράξη, άλλο (εντελώς διαφορετικό, επικίνδυνα παραπλανητικό) η ψευδοριζοσπαστική εξύμνηση της εγωϊστικής μαλθακότητας και η δήθεν αντιαυταρχική, αλλά στην πραγματικότητα σκληρά θετικιστική εκδίωξη των αξιολογικών κρίσεων από τα πράγματα της εκπαίδευσης.
    Και ακριβώς, αυτός ο δήθεν εξισωτισμός (που υποκύπτει σε πειρασμούς να κατεβάσει το επίπεδο της δημόσιας παιδείας στο «επίπεδο των κατώτερων τάξεων») είναι αυτός που προάγει τον σκληρό ελιτισμό και τη διάσπαση της κοινωνίας σε προνομιούχους παραλήπτες υψηλής εκπαίδευσης και σε παρίες.
    Είναι εντελώς φανερό: οι γόνοι των κοινωνικών «ρετιρέ» («δεξιοί» ή «αριστεροί» - και δεν χρειάζεται να κάνει κανείς έρευνες για να διαπιστώσει σε τι έκταση η υπαρκτή Αριστερά είναι γεμάτη γόνους), θα βρούν εύκολα τον τρόπο να αγοράσουν την εκπαίδευση υψηλού επιπέδου.
    Αλίμονο όμως στους μη γόνους, όταν οι κυβερνώντες τους την στερούν εκ των προτέρων επιλέγοντας ιδεολογικά, δηλαδή όντας δέσμιοι της ψευδούς συνείδησης τους.

    «Κατά της αριστείας» στην εκπαίδευση: Ο αντιλαϊκός ελιτισμός ενός δήθεν εξισωτισμού
    http://aftercrisisblog.blogspot.gr/p/blog-page_15.html

    ...Η προσπάθεια μιας ορισμένης αριστεράς να «εκδημοκρατισθεί», υποτίθεται, η εκπαίδευση, ούτε βελτίωσε την κατανόηση της σύγχρονης κοινωνίας απο το λαό, ούτε αναβάθμισε την ποιότητα του λαϊκού πολιτισμού, ούτε μείωσε το χάσμα ανάμεσα στον πλούτο και τη φτώχεια, το οποίο παραμένει τόσο ευρύ όσο δεν ήταν ποτέ άλλοτε. Αντίθετα έχει συμβάλει στην παρακμή της κριτικής σκέψης και τη διάβρωση των πνευματικών προτύπων...
    (Christopher Lasch - Η Κουλτούρα του ναρκισσισμού)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι σαφές ότι πρόκειται για μια απροσχημάτιστη αντι-μεταρρύθμιση με ξεκάθαρα ιδεοληπτικό περιεχόμενο. Είναι η θλιβερότερη δυνατή εικόνα και προοπτική...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ενα εγκλημα στη εκπαιδευση, αυτο με τα προτυπα πειραματικα.

    «Τι απαντάει ο κ. Αριστείδης Μπαλτάς για την Αριστεία

    Σε ρετσινιά μπορεί να μετατραπεί για ένα μαθητή η αριστεία του. Αυτό ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς και, μιλώντας χθες στην «Κ», εξήγησε ότι εννοούσε πως η απονομή αριστείας –μέσω της επιτυχίας σε εξετάσεις εισαγωγής σε ένα σχολείο– σε ένα μαθητή σε τόσο μικρή ηλικία, όπως τα 12 ή 13 του, μπορεί να μετατραπεί σε βαρύ φορτίο (σε πολλαπλά επίπεδα) στο οποίο ο αριστεύσας θα νιώθει ότι πρέπει να ανταποκρίνεται σε κάθε κρίσιμες εξετάσεις στη μετέπειτα ζωή του. Αντίστοιχη είναι η μεταφορική ερμηνεία της «ρετσινιάς» για κάθε μαθητή που απέτυχε στις εξετάσεις εισαγωγής στα πρότυπα πειραματικά. «Τα σχολεία αυτά πρέπει να πειραματίζονται επί της κοινωνικής ύλης που συνιστούν τα σχολεία», ανέφερε, κάνοντας τους επικριτές του να μιλούν για επιστροφή στα πειραματικά όπως οργανώθηκαν μεταπολιτευτικά –επί ΠΑΣΟΚ– με αποτέλεσμα ο θεσμός να υποβαθμιστεί τελικά σε σχολείο της γειτονιάς και όχι αριστείας.»
    http://www.kathimerini.gr/803165/article/epikairothta/ellada/katarghsh-olwn-twn-8esmwn-aristeias»

    1. Αν το οικογενειακο εισοδημα δημιουργει προβλημα στην προσβαση στα πρότυπα πειραματικά, ας δημιουργηθουν δημοσια δωρεαν φροντιτηρια για αυτους που επιθυμουν να δωσουν εξετασεις.

    2.» Αντίστοιχη είναι η μεταφορική ερμηνεία της «ρετσινιάς» για κάθε μαθητή που απέτυχε στις εξετάσεις εισαγωγής στα πρότυπα πειραματικά.»

    Λαθος κ.Υπουργε , διοτι συμμετειχα απροετοιμαστος στις εισαγωγικες του Βαρβακειου και ελαβα 16 ενω τα 3 τμηματα συμπληρωθηκαν μεχρι το 17 και θα γινοταν κληρωση για μας του 16.Πηγα σε ενα πολυ καλο Δημοσιο Σχολειο και με κανονικη προσπαθεια ελαμβανα απο 14, 7 εως 15,1 και δεν ειχα κανενα προβλημα. Ο απουσιολογος μας που πηρε 17 ειχε προβλημα αλλα μικρο.

    3. «η απονομή αριστείας –μέσω της επιτυχίας σε εξετάσεις εισαγωγής σε ένα σχολείο– σε ένα μαθητή σε τόσο μικρή ηλικία, .., μπορεί να μετατραπεί σε βαρύ φορτίο (σε πολλαπλά επίπεδα) στο οποίο ο αριστεύσας θα νιώθει ότι πρέπει να ανταποκρίνεται σε κάθε κρίσιμες εξετάσεις στη μετέπειτα ζωή του.»

    Αναλογως του χαρακτηρα του αποφοιτου προτυπου σχολειου κ. Υπουργε. Στο ΕΜΠ υπηρχαν πολλοι αποφοιτου Βαρβακειου, Πειραματικου, Ιωνιδιου,.. Παρεπιπτοντως ο. Δ.Παπαδημουλης και ο Ν.Βουτσης ηταν αποφοιτοι των 2 πρωτων αντιστοιχως. Ρωτηστε τους.

    4. Μπορειτε -πως στην Σοβιετικη Ενωση- να θεσετε ταξικο συντελεστη με τον οποιο θα πολλαπλασιαζεται ο συνολικος βαθμος των εξετασεων, αναλογα με τον ταξικο χαρακτηρισμο της οικογενειας του υποψηφιου ως εξης :

    Μεγαλοαστος x0.70
    Μεσοαστος x0,95
    Μικροαστος x1.0
    Προλεταριος x1.15

    Ομως με τον τροπο αυτο θα θιγονται τα τεκνα της Ευπορης Μεσηλικης "Αριστερας" κια θα αναγκαζονται να σπουδαζουν στην Αγγλια οπως τα τεκνα της Δαμανακη, του Βαρουφακη,....

    Αφώτιστος Φιλέλλην
    ΥΓ Κριμα και καποτε-πολυ παλια – τον εκτιμουσα. Η ιδεοληψια μπορει να καταστρεψει την ευφυια και την κοινη λογικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή