ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Ηiggs Boson

Ηiggs Boson

Παρατηρητήριο

Σχετικά με την αποστροφή Κυριάκου Μητσοτάκη περί ανισότητας:

Η μοναδική μορφή ισότητας που έχει νόημα για εμάς τους φιλελεύθερους,είναι η ισότητα ενώπιον του Νόμου (ισονομία)!
Κάθε άλλη μορφή,ειναι είτε ανέφικτη,είτε επιτυγχάνεται μέσω καταναγκασμού,άρα συντρίβει τον ανθρωπο,τα δικαιώματα και τη μοναδικοτητά του. Ο εξισωτισμος,υπήρξε ιστορικά πάντοτε βίαιος και αυθαίρετος,συνέτριψε τα άτομα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους στο όνομα ενός συλλογικού οράματος,το οποίο κάποιοι άλλοι σχεδίασαν και τους επέβαλλαν. Οδήγησε σε κοινωνίες στάσιμες,ομοιόμορφα βαρετές,πληκτικά ομοειδείς,οικονομικα αδιέξοδες,αισθητικά βάρβαρες,ηθικά αποτρόπαιες.
Ειναι τελείως διαφορετικό το να ζητάς ενα ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα για τον καθένα απο το να ζητάς ίδιο εισόδημα για ολους.
Αυτή ειναι η ειδοποιός διαφορά φιλελευθερισμού-σοσιαλισμού και το τεκμήριο ηθικής υπεροχής της ελευθερίας.

Βαγγέλης Πάλμος

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ουδέν κακον αμιγές καλού. Η καταστροφή του Σαρωνικού έχει και ένα θετικό. Άρχισε το ξήλωμα της " πολιτικής αριστερής οικολογιας" απο τη λίστα των κοινωνικών μας στερεοτύπων. Μεγαλη πρόοδος παίκτες. Ένας απίθανος φερετζές ιδιοτέλειας, αριστερισμού και άεργου επαγγέλματος. Καιρός ήταν.

Παρασκευή, 20 Φεβρουαρίου 2015

Ο βουλευτής του ΠΟΤΑΜΙΟΥ, Γ. Μαυρωτάς ερωτά τον Υπουργό για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία


Προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: «Άμεση απόσυρση της εξαγγελίας για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία»
Κατά τη διάρκεια των προγραμματικών του δηλώσεων ο Πρωθυπουργός είπε ότι οι όποιες αλλαγές στην Παιδεία θα γίνουν σε μακροπρόθεσμη βάση μετά από γόνιμο διάλογο με τους ενδιαφερόμενους φορείς. Παρ’ όλα αυτά στις προγραμματικές του δηλώσεις ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Μπαλτάς χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τους ενδιαφερόμενους φορείς, προανήγγειλε μεταξύ άλλων την κατάργηση των εξετάσεων για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Κι είπε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι αυτό δεν θα γίνει από φέτος (στη μέση της χρονιάς) καθότι κάποιες οικογένειες έχουν μπει στη διαδικασία και δεν θέλετε «να βάλετε πάγο στη στρεβλή αυτή φιλοδοξία τους». Παρόλα αυτά ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Κουράκης δήλωσε την Τετάρτη 18/2 ότι η εισαγωγή θα γίνει από φέτος με κλήρωση και όχι με εξετάσεις.
Το Ποτάμι πιστεύει ότι ο θεσμός των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων είναι από τους λίγους θεσμούς για τα οποία μπορεί να καμαρώνει η δημόσια εκπαίδευση από το 2011 που επανασυστάθηκε ο θεσμός (Νόμος 3966/2011). Μάλιστα δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά ανεξάρτητα οικογενειακού εισοδήματος να συμμετέχουν σε ένα πολύ καλό και σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον και για το λόγο αυτό το Ποτάμι πιστεύει ότι ο θεσμός των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων πρέπει να επεκταθεί κι όχι να συρρικνωθεί.
Το συγκριτικό πλεονέκτημα αυτών των σχολείων προκύπτει από τις διαδικασίες αξιολόγησης των διδασκόντων, τις καινοτόμες πρακτικές μάθησης και βέβαια το επίπεδο των μαθητών. Το μυστικό είναι η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που ενθαρρύνει την επιμέλεια, καλλιεργεί την άμιλλα κι επιβραβεύει την προσπάθεια. Επειδή το καλό επίπεδο ενός σχολείου το κάνουν οι μαθητές του, οι εξετάσεις εξασφαλίζουν ένα ελάχιστο αποδεκτό επίπεδο έτσι ώστε να ανεβαίνει ο μέσος όρος της τάξης. Η κατάργηση των εξετάσεων ουσιαστικά σημαίνει και την κατάργηση της έννοιας του Πρότυπου. Αυτό έγινε φανερό το 1985 οπότε και καταργήθηκαν οι εξετάσεις με αποτέλεσμα να εκφυλιστεί ο θεσμός.
Ο κ. Μπαλτάς έχει εκφράσει την απαξίωσή του απέναντι στο θεσμό των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και μάλιστα με βαριές εκφράσεις («ρετσινιά της αριστείας», «στρεβλή φιλοδοξία», «εγχείρημα σχεδόν χιτλερικό»). Τίθεται λοιπόν το ερώτημα αν θα μετατρέψει τις προσωπικές του ιδεολογικές αντιλήψεις σε κυρίαρχη πολιτική για την Παιδεία στη χώρα μας.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο Υπουργός:
1) Σκοπεύει ο κ. Υπουργός να αποσύρει την εσπευσμένη εξαγγελία που έχει δημιουργήσει αρκετή αναστάτωση (αντιδράσεις οικογενειών, παραιτήσεις μελών Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων);
2) Σκοπεύει ο κ. Υπουργός να ξεκινήσει έναν διάλογο με τους ενδιαφερόμενους φορείς (συμπεριλαμβανομένης και της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων) προκειμένου να συζητηθεί το θέμα των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων λαμβάνοντας υπόψη τη γνώμη επιστημονικών φορέων κι αντλώντας παραδείγματα από τη διεθνή εμπειρία;
3) Υπάρχει κάποια έκθεση αξιολόγησης από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ή άλλο σχετικό όργανο για τα τρία χρόνια λειτουργίας του θεσμού των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων με τον Ν. 3966/2011 πάνω στην οποία να βασίζεται η εσπευσμένη ανάγκη αλλαγής/ κατάργησης του θεσμού ή ήταν απλώς εισήγηση συνδικαλιστικών φορέων;
4) Βρισκόμαστε στη μέση της σχολικής χρονιάς με αρκετές χιλιάδες οικογένειες να προετοιμάζονται για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Σκοπεύετε οι όποιες αποφάσεις σας για κατάργηση των εξετάσεων να έχουν ισχύ από φέτος, ρίχνοντας στον κάλαθο των αχρήστων την έως τώρα προσπάθεια των παιδιών και των οικογενειών τους;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΩΤΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

1 σχόλιο: