Όταν το «Αιέν Αριστεύειν» κόπηκε με «Μπαλτά» και παίχτηκε στον κλήρο


της Άννας Ελευθεριάδου από την Athens Voice
Έχω μια 12χρονη πιτσιρίκα που εδώ και ένα χρόνο έχει βάλει στόχο να δώσει εξετάσεις για να εισαχθεί στο Πειραματικό Γυμνάσιο. Μια πιτσιρίκα που κανείς δεν ρώτησε αν αντέχει να την εμπαίζουν «θα δώσεις, δεν θα δώσεις», σαν να πρόκειται για άψυχο παιχνίδι.
Ως επιστήμονας που κυνήγησα και κυνηγώ την «Αριστεία» σε όλη μου τη ζωή, αισθάνομαι απολύτως ηλίθια ακούγοντας τον κύριο Μπαλτά να με αποκαλεί «στρεβλά φιλόδοξη». Σαν γονιός, δε, μένω παντελώς έκθετη καθώς αδυνατώ να δώσω στο παιδί μου απαντήσεις. Τι το κακό έχει η άμιλλα, γιατί η ικανότητα και τα χαρίσματα είναι μεμπτά και γιατί εντέλει ο κόπος να διακριθείς και να κυνηγήσεις το τέλειο, το ιδανικό, το πλήρες, το απόλυτο, δεν πρέπει να επιβραβεύεται.
Περίμενα από έναν απόφοιτο του Βαρβάκειου, όπως ο κύριος Μπαλτάς, να έχει εντελώς άλλη προσέγγιση. Περίμενα από μια κυβέρνηση με αριστερό πρόσημο να στηρίξει ό,τι βρήκε ήδη σωστό, ό,τι φέρει αριστερό πρόσημο. Ήτοι να ενσωματώσει προγραμματικά αλλαγές σε κράτος και θεσμούς, προάγοντας πρωτίστως κοινωνική δικαιοσύνη. Περίμενα να στηρίξει τους κοινωνικά αδύναμους. Τα παιδιά, επί παραδείγματι, της μικροαστικής οικογένειας που δεν διαθέτουν χρήματα για ιδιωτικά σχολεία κι επιπλέον τα παιδιά όπως το δικό μου που ζουν στην ελληνική επαρχία όπου δεν υπάρχουν καν ιδιωτικά σχολεία! Περίμενα δηλαδή να προβεί σε ενίσχυση και διεύρυνση των Πρότυπων σχολείων κι όχι σε κατάργηση και απαξίωση. Και μάλιστα αρχίζοντας να ξηλώνει τα Πρότυπα της Επαρχίας, ενώ κρατά των Αθηνών…
Αριστερό είναι να δημιουργήσει «Κύτταρα Αριστείας» στα μεσαία και κατώτερα κοινωνικά στρώματα όλης της Ελλάδας, κι όχι να αφήνει την καλή εκπαίδευση μόνο για τους λίγους που έχουν φράγκα και γνωριμίες στο Κέντρο. Στα έδρανα της Βουλής ανακυκλώνονται οι απόφοιτοι Κολεγίων και Ιδιωτικών Σχολείων. Ηθικό χρέος μια αριστερής κυβέρνησης είναι να φέρει έναν αέρα ίσων ευκαιριών, να έχει τους άριστους μπροστάρηδες κι όχι ουραγούς της κοινωνίας.
Στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία έχουν στηθεί σχεδόν 400 όμιλοι δημιουργικότητας με ένα απίστευτα ευρύ φάσμα αντικειμένων. Από Προγραμματισμό Η.Υ. μέχρι Ρητορική κι από Θέατρο μέχρι Δημιουργική Γραφή. Οι μαθητές εισάγονται με αδιάβλητο σύστημα εξετάσεων και οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί επιλέγονται πολύ σχολαστικά βάση προσόντων. Η κοινωνία ενθουσιάστηκε με το θεσμό και τα παιδιά που ενδιαφέρθηκαν να συμμετέχουν ήταν ανέλπιστα πολλά.
Το ξέρει αυτό ο κύριος Μπαλτάς; Πρόλαβε και μελέτησε όλους τους παράγοντες, είδε τι δουλειά έγινε σε αυτά τα 2,5 χρόνια, μίλησε με γονείς, με εκπαιδευτικούς που υπηρετούν εκεί; Επισκέφθηκε έστω ένα από αυτά; Ποιους επιστημονικούς φορείς συμβουλεύθηκε; Ενημερώθηκε για το τι καθεστώς διέπει το θεσμό των Πρότυπων Σχολείων στο εξωτερικό, σε κοινωνίες που ευημερούν και προοδεύουν; Πώς έκρινε τα Πειραματικά άχρηστα; Μήπως απλά του υπαγόρευσαν οι θεριακλήδες συνδικαλιστές τη μη αναγκαιότητα αξιολόγησης σε κανένα επίπεδο; Μήπως η απαξιωτική στάση είναι απλά και μόνο ιδεοληψία; Και γιατί την ιδεοληψία του κάθε κυρίου Μπαλτά θα την αφήσουμε να ακυρώνει βήματα προόδου; Και οι προεκλογικές υποσχέσεις ότι για το κάθε τι θα συνεργαστούν και θα λάβουν υπόψη όλους τους εμπλεκόμενους πού πήγαν, περίπατο;
Το «Φτάσε εκεί που δεν μπορείς» περίμενα να ’χει παντιέρα η Αριστερά της Ευθύνης, αλλά δυστυχώς βλέπω το «Κάτσε εκεί στα αυγά σου» κατά τη λαϊκή ρήση… 

Σχόλια

  1. Μέχρι πριν λίγο πίστευα πως ανάμεσα στους "ανύπαρκτους" Υπουργούς Παιδείας ο χειρότερος ήταν ο κος Μπαμπινιώτης, ο οποίος όταν ανέλαβε την τιμητική θέση που του δόθηκε από τον Πρωθυπουργό Παπαδήμο, προσπάθησε να κάνει μόνο δύο πράγματα:
    α. να ακυρώσει το τμήμα του νόμου Διαμαντοπούλου που αφορούσε στα "αδέρφια" του τους Πρυτάνεις
    β. να αλλάξει το νόμο για τις απολύσεις των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία (είναι πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρίας, κοινώς Αρσάκεια Σχολεία και φροντίζει τα συμφέροντά τους).
    Δυστυχώς, έρχεται ένας κομπλεξικός Αριστερός Υπουργός και με βγάζει ψεύτη. Γιατί δε μπορεί, μόνο ένας κομπλεξικός θα προσπαθούσε με το που ανέλαβε εξουσία να καταργήσει ότι καλύτερο υπάρχει στη δημόσια εκπαίδευση.
    Και αναρρωτιέμαι...
    Κύριε (το κύριε μην το πάρετε τοις μετρητοις) Υπουργέ, πριν αναλάβετε δεν είχατε σκεφτεί τίποτε άλλο για την αναμόρφωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος;
    Μόνο τα Πρότυπα και Πειραματικά σας έκαναν "κλικ";
    Δηλαδή η παραπαιδεία, το μαύρο χρήμα των εκπαιδευτικών, η υπερβολική ύλη, το bullying, τα ναρκωτικά στα σχολεία και πολλά άλλα, δεν σας απασχόλησαν καθόλου;

    Εκτός κι αν (πιπέρι στο στόμα μου) εξαργυρώνετε κομματικές επιταγές των γνωστών συνδικαλιστών της ΟΛΜΕ (αυτών καλέ με τις τιράντες).

    Και για να σοβαρευτώ κύριε Υπουργέ (είπαμε μην το παίρνετε σοβαρά το κύριε) κάτι τέτοιες ιδέες, σαν τις δικές σας, περί αριστείας είναι που γέμισαν τη Βουλή με μετρίους σαν και του λόγου σας.

    Άντε και στην ποινικοποίηση της Αριστείας. Μη γεμίσουμε και Άριστους και ικανούς που μπορεί κάποτε να μας κυβερνήσουν σωστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κίμων Χατζημπίρος: Ύστατος πόρος: Η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση είναι μια πρόταση για το μέλλον.

Βάσω Κιντή: Παραιτούμαι από μέλος της ΚΕ και αποχωρώ από το κόμμα της Δημοκρατικής Αριστεράς

Κίμων Χατζημπίρος: Ατελέσφορη Οικολογία