ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

των νιάτων μας την εκδικήτρα ορμή την ξεφλούδησαν οι έσχατοι

Παρατηρητήριο

Ούτε μια σοβαρή αριστερά δεν μπορούμε να ’χουμε. Τους πρότεινε ο άλλος να βγάλουν ψεύτικα λεφτά σαν τη Μonopoly να κάνουν αυτοί πως μας πληρώνουν και μεις πως τους πληρώνουμε κι αυτοί ενθουσιάστηκαν και του ζήτησαν να γίνει υπουργός των Οικονομικών. Ουάου yes, το κινηματικό χρήμα… Και συ περίμενες αυτό το νηπιαγωγείο να σε σώσει και να σε οδηγήσει ξανά στη γη της επαγγελίας. Να διαπραγματευτεί με τη Μέρκελ και τον Σόιμπλε και να τους τουμπάρει. Πόσο αφελής μπορείς να είσαι; Αλλά και πόσο επικίνδυνος;

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Κακώς αναστατώνεστε με την υπόθεση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές. Βρισκόμαστε στη μακρά και επώδυνη φάση της αποκομμουνιστικοποίησης και ο θόρυβος λογικά θα είναι ισχυρός. Φανταστείτε να εφαρμοστεί η αξιολόγηση των ΔΥ, να πωληθούν όλες οι ΔΕΚΟ, να γίνουν ιδιωτικά πανεπιστήμια κλπ. Μεγάλο μέρος της κοινωνίας θα αντισταθεί μέχρις εσχάτων. Η Ελλάδα κοιλοπονάει την ελευθερία της.

Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2015

Γεράσιμος Πετράτος:«ΟΧΙ στο Πελατειακό Κράτος της Διαφθοράς. Αξιοκρατία, Διαφάνεια, Ισονομία ΤΩΡΑ».


Μεγάλη χαρά και περηφάνια που η Καθημερινή πήρε συνέντευξη από το φίλο και συμφοιτητή μου, Φυσικό επιστήμονα Γεράσιμο Πετράτο, που ζει και εργάζεται στις ΗΠΑ.  
Ο δρ Γεράσιμος Πετράτος είναι καθηγητής Πυρηνικής Φυσικής στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο Κεντ του Οχάιο, των ΗΠΑ. Εχει διατελέσει διευθυντής του Τμήματος Φυσικής και του Κέντρου Πυρηνικών Ερευνών του Πανεπιστημίου.
Πότε νιώσατε τελευταία φορά υπερήφανος ως Ελληνας;

Στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

Σε τι σας έκανε καλύτερο η διεθνής εμπειρία σας;

Να μπορώ να βλέπω τον κόσμο όπως είναι, γκρίζο, όχι άσπρο ή μαύρο. Να στηρίζομαι σε πραγματικά δεδομένα και όχι σε εικασίες. Να μιλάω λίγο και όταν χρειάζεται, και να ακούω όλες τις απόψεις.

Τι πιο πολύτιμο σας έδωσε η ελληνική παιδεία;

Να μάθω να διαβάζω, να γράφω και να λύνω προβλήματα αριθμητικής, γιατί είχα την τύχη να έχω δάσκαλο στο δημοτικό τον Κώστα Βελίκα. Παρά τα προβλήματά της, η ελληνική παιδεία μού έδωσε τα εφόδια για μια ερευνητική υποτροφία για μεταπτυχιακά στις ΗΠΑ.

Πού υπερέχουμε και σε τι υστερούμε ως Ελληνες;

Ως άτομα δεν διαφέρουμε από τους άλλους, έχουμε το ίδιο DNA. Ως κοινωνική ομάδα υπερέχουμε στα κακά και υστερούμε στα καλά, σύμφωνα πάντα με τις μελέτες διεθνών οργανισμών. Φταίνε οι προπονητές που εμείς οι ίδιοι προσλαμβάνουμε.
Πώς θα γίνει πιο ανταγωνιστικό το ελληνικό πανεπιστήμιο;

Οταν ξεφύγει από υπουργούς, ακόμη και καλούς, όπως ήταν η Αννα Διαμαντοπούλου, και γίνει ουσιαστικά ανεξάρτητο. Οταν οι καθηγητές του αποφασίσουν να το υπερασπιστούν αποφασιστικά σαν άσυλο παραγωγής και μετάδοσης γνώσης και όχι μπαχαλάκηδων. Οταν αποκτήσει αδέλφια πανεπιστήμια, μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά.
Τι θα κάνατε για να δώσετε ώθηση στην ελληνική καινοτομία; 
Θα έφτιαχνα τις αναγκαίες βάσεις για την ανάπτυξή της: αξιοκρατία, διαφάνεια, ισονομία και αποδαιμονοποίηση του επιχειρείν. Επίσης, θα έλεγα στους νέους ότι ο στόχος να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι είναι πολύ χαμηλός.

Η έννοια της αριστείας πού εκφράζεται στην Ελλάδα;

Στον χειρουργό που επαναπατρίστηκε και σώζει ζωές - που δεν παίρνει φακελάκια και δεν δίνει μίζες. Στον καθηγητή της Πληροφορικής που κάνει το τμήμα του καλύτερο από άλλα αντίστοιχα τμήματα του εξωτερικού. 
Τι ουσιαστικό μπορούν να δώσουν στη χώρα οι διακεκριμένοι του εξωτερικού;

Προσφέρουν καθημερινά σαν απόστολοι της Ελλάδας στο εξωτερικό. Εάν επαναπατριστούν, μπορούν να δώσουν τεχνογνωσία, εξειδίκευση, εμπειρία, επαγγελματισμό και αριστεία.

Τι θα συμβουλεύατε έναν συνάδελφό σας που παραμένει και βιώνει την ελληνική πραγματικότητα;
Να διώξει πρώτα τους μπαχαλάκηδες από τα πανεπιστήμια - ναι, μπορεί! Μετά να απλώσει στο Σύνταγμα ένα πανό 100 μέτρα που να γράφει «ΟΧΙ στο Πελατειακό Κράτος της Διαφθοράς. Αξιοκρατία, Διαφάνεια, Ισονομία ΤΩΡΑ». Να γίνει ο ίδιος ένας ηγέτης για τον αγανακτισμένο Ελληνα.

Βγήκε κάτι θετικό από την κρίση - και ποιο είναι;

Τίποτα απολύτως. Η Ελλάδα παραμένει ένα πελατειακό κράτος διαφθοράς, συμφερόντων και συντεχνιών. Δεν έχει γίνει ούτε μία ουσιαστική μεταρρύθμιση - κι αν τυχόν ψηφίστηκε, δεν εφαρμόστηκε ή καταργήθηκε σύντομα με κάποια τροπολογία του μεσονυκτίου. 
Με τι προϋποθέσεις θα γυρίζατε στην πατρίδα;

Αν μου πρότειναν να στήσω από την αρχή το πρώτο μη κερδοσκοπικό, μη κρατικό πανεπιστήμιο.

Ποια ελληνική συνήθειά σας κρατήσατε;

Να τρώω ελληνικά, δηλαδή ένα καρβέλι χωριάτικο ψωμί στην καθισιά μου, βουτηγμένο στο αγουρόλαδο ντοματοσαλάτας με φέτα.
Ο Ελληνας ήρωάς σας.

Ο δάσκαλός μου Κώστας Βελίκας και ο γιατρός που έχει σώσει πολλές χιλιάδες ζωές. 
Παιχνίδι με τις λέξεις
Τι πιο μικρό ελληνικό αγάπησα: Tα βότσαλα του Μύρτου.
Το πρόσωπο που νοσταλγώ: Ολους όσους αφήνω πίσω.

Η πιο ελληνική μου λέξη: Θάλασσα.

Τι παίρνω μαζί μου φεύγοντας από την Ελλάδα: Πολλές φωτογραφίες. 
Σταθμοί στη ζωή του
1955: Γεννήθηκε στην Αθήνα.
1980: Πτυχίο Φυσικής από το Καποδιστριακό. Πηγαίνει για μεταπτυχιακές σπουδές (PhD, 1988) στο The American University της Ουάσιγκτον.
1994: Αναπληρωτής καθηγητής στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο Κεντ του Οχάιο έπειτα από δώδεκα χρόνια διαμονής και ερευνών στον Γραμμικό Επιταχυντή του Στάνφορντ.
2008: Εκλέγεται Εταίρος (Fellow) της Ενωσης Φυσικών Επιστημών των ΗΠΑ για τις έρευνές του στη δομή των νουκλεονίων και ελαφρών πυρήνων. 
2014: Βραβεύεται για τέταρτη φορά ως Διακεκριμένος Δάσκαλος - Μέντορας Καθηγητής από το Σύλλογο Φοιτητών Φυσικής στο Πανεπιστήμιο του Κεντ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου