ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Παρατηρητήριο

Βγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάΒγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάχανα, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;να, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;ρκτο.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Οι ευρωπαϊκές αρχές αποφάσισαν να ασχοληθούν ξανά με το μεταναστευτικό όταν άρχισαν οι τσαμπουκάδες της Ιταλικής κυβέρνησης και η κρίση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας. Από τις αποφάσεις που πήραν-δεν πήραν είναι φανερό ότι δεν έχουν λύση, αλλά έχουν λεφτά για πέταμα. Είπαν και κάτι υπαινικτικά και για τη δράση των ΜΚΟ στη Μεσόγειο και έδωσαν και του δικού μας παράταση στην αύξηση του ΦΠΑ. Απλά δεν υπάρχει καμιά λύση εκεί που δήθεν ψάχνουν. Πρόκειται περί εποικισμού της Ευρώπης από κατοίκους της Αφρικής και της Ασίας. Ζούμε μια φάση μετακίνησης λαών που θα ενταθεί λόγω υπερπληθυσμού, διάβρωσης των παραλίων και ερημοποίησης που προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Αυτά συνδυάζονται με την πολιτική αστάθεια, την οικονομική καχεξία, τη βία αλλά και τη διακίνηση της πληροφορίας και την ευκολία των μετακινήσεων. Η Ευρώπη είναι πολύ πλούσια για το μέγεθος του πληθυσμού της και λογικά φαντάζει ως η γη της επαγγελίας. Κάποια στιγμή θα κλείσει σαν στρείδι αλλά αυτό θα σημάνει βία, ανείπωτη βία. Στα πλαίσια της κατάρρευσης της μεταπολεμικής ηθικής που έρχεται.

Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2015

Υπουργικό «μπρα ντε φερ» στην Παιδεία


του Γιώργου Μαυρωτά

Εκεί στο Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων υπάρχει ένα θέμα με το αν συνεννοούνται ο Υπουργός κ. Μπαλτάς με τον Αναπληρωτή Υπουργό του κ. Κουράκη.

Στην αρχή ο κ. Υπουργός, στην περίφημη ομιλία του περί «ρετσινιά της αριστείας» κατά τις προγραμματικές δηλώσεις στην Βουλή είπε ότι δεν θα γίνουν φέτος αλλαγές για «να μην βάλει πάγο στις έστω στρεβλές φιλοδοξίες γονέων και μαθητών». Μετά από δύο εβδομάδες ο κ. Αναπληρωτής Υπουργός εξήγγειλε ότι από φέτος (στη μέση της χρονιάς δηλαδή) θα χωριστούν τα Πρότυπα από τα Πειραματικά και θα καταργηθούν οι εξετάσεις στα δεύτερα. Διέψευσε δηλαδή απροκάλυπτα τον ίδιο τον Υπουργό.

Στη συνέχεια προέκυψε ένα ζήτημα με τον διαγωνισμό πρόσληψης του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς. Στα τέλη Φεβρουαρίου ο Υπουργός Παιδείας διέψευσε τον αναπληρωτή του, όταν ο τελευταίος μίλησε για κατάργηση των εξετάσεων στο ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς, λέγοντας ότι δεν υπάρχουν τέτοιες σκέψεις στο Υπουργείο (εδώ).

Μετά ήρθε η διαφωνία τους στο θέμα της επιλογής των διευθυντών των σχολείων. Ο κ. Κουράκης ήθελε να γίνεται η επιλογή έπειτα από ψηφοφορία από τον σύλλογο διδασκόντων ενώ ο κ. Μπαλτάς δεν συμφωνούσε κι εξέφρασε δυσφορία (εδώ).

Το τελευταίο επεισόδιο ήταν η επιλογή των 13 περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης. Ο κ. Μπαλτάς επιμένει ότι δεν υπάρχουν κομματικά κριτήρια σε τέτοιου τύπου διαδικασίες και ότι οι επιλογές θα γίνουν αξιοκρατικά. Ο κ. Κουράκης αντίθετα υποστηρίζει ότι οι θέσεις αυτές είναι πολιτικές και τα πρόσωπα θα πρέπει να είναι κοντά στην Κυβέρνηση, δηλαδή κομματικές επιλογές (εδώ).

Είναι φανερό ότι οι θέσεις του κ. Κουράκη είναι πιο κοντά στα αιτήματα των συνδικαλιστών και, προς το παρόν τουλάχιστον, οι αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας είναι σαν να υπαγορεύονται από τους τελευταίους. Αυτοί άλλωστε είναι και η δύναμη του ΣΥΡΙΖΑ στον εκπαιδευτικό κόσμο και γι αυτό ο κ. Κουράκης, που έχει ισχυρά κομματικά ερείσματα, νιώθει παντοδύναμος. Αντίθετα ο κ. Μπαλτάς είναι ένας αριστερός Ακαδημαϊκός, εξωκοινοβουλευτικός, με συγκεκριμένες ιδέες και προθέσεις αλλά χωρίς προσβάσεις στα κομματικά «μαγειρεία». Μάλιστα, από την πρώτη στιγμή μίλησε για αξιοκρατία και καταπολέμηση των πελατειακών σχέσεων κάνοντας κάποιους να στραβομουτσουνιάσουν.

Έτσι λοιπόν η Παιδεία μας είναι στα χέρια ανθρώπων που είτε είναι πολύ πρόθυμοι να ικανοποιήσουν την πελατειακή τους βάση (τους συνδικαλιστές της εκπαίδευσης), είτε έχουν ιδεοληψίες που απέχουν από την ευρωπαϊκή και τη διεθνή πρακτική. Όποιος από τους δύο και να επικρατεί στο υπουργικό αυτό «μπρα ντε φερ» τα αποτελέσματα για την Παιδεία – όπως δυστυχώς φαίνεται από τα πρώτα δείγματα – θα είναι όπισθεν ολοταχώς…

*O Γιώργος Μαυρωτάς είναι βουλευτής Υπολοίπου Αττικής και υπέυθυνος του Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης
25 Μαρτίου 2015


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου