ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

των νιάτων μας την εκδικήτρα ορμή την ξεφλούδησαν οι έσχατοι

Παρατηρητήριο

Ούτε μια σοβαρή αριστερά δεν μπορούμε να ’χουμε. Τους πρότεινε ο άλλος να βγάλουν ψεύτικα λεφτά σαν τη Μonopoly να κάνουν αυτοί πως μας πληρώνουν και μεις πως τους πληρώνουμε κι αυτοί ενθουσιάστηκαν και του ζήτησαν να γίνει υπουργός των Οικονομικών. Ουάου yes, το κινηματικό χρήμα… Και συ περίμενες αυτό το νηπιαγωγείο να σε σώσει και να σε οδηγήσει ξανά στη γη της επαγγελίας. Να διαπραγματευτεί με τη Μέρκελ και τον Σόιμπλε και να τους τουμπάρει. Πόσο αφελής μπορείς να είσαι; Αλλά και πόσο επικίνδυνος;

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Κακώς αναστατώνεστε με την υπόθεση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές. Βρισκόμαστε στη μακρά και επώδυνη φάση της αποκομμουνιστικοποίησης και ο θόρυβος λογικά θα είναι ισχυρός. Φανταστείτε να εφαρμοστεί η αξιολόγηση των ΔΥ, να πωληθούν όλες οι ΔΕΚΟ, να γίνουν ιδιωτικά πανεπιστήμια κλπ. Μεγάλο μέρος της κοινωνίας θα αντισταθεί μέχρις εσχάτων. Η Ελλάδα κοιλοπονάει την ελευθερία της.

Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015

Τρία ψέματα και μία αλήθεια για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία


του Ν. Σ. Μαυρογιάννη από το alfavita

Αν τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ) επιλέγουν τους μαθητές τους με κλήρωση,  τότε προκύπτει τυχαίο δείγμα μαθητών το οποίο είναι κατάλληλο για δοκιμές και πειραματισμούς.
  
Ψέμα! Οι μαθητές που προσέρχονται στην κλήρωση ήδη δεν είναι τυχαίο δείγμα. Σημαντικές κατηγορίες μαθητών για διάφορους λόγους δεν μετέχουν στην κλήρωση. Οι σπουδές σε ένα ΠΠΣ απαιτούν μεταξύ άλλων και αποχωρισμό του σχολείου της γειτονιάς κάτι που δεν είναι από όλους επιθυμητός. Συνήθως στην κλήρωση προσέρχονται μαθητές που προέρχονται από περιβάλλοντα με κάποιο είδος φιλοδοξίας για σπουδές. Αυτή η φιλοδοξία όπως γνωρίζουν όσοι έχουν διαβάσει έστω και ένα βιβλίο κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης  δεν διαχέεται το ίδιο στην κοινωνία και στατιστικά μιλώντας την συμμερίζονται περισσότερο οικογένειες μορφωμένων. Το δείγμα των μαθητών που προκύπτει από κλήρωση μεταξύ όσων προσέρχονται σε ένα ΠΠΣ αντιπροσωπεύει τον μαθητικό πληθυσμό της χώρας όσο αντιπροσωπεύει τον πληθυσμό της χώρας ένα δείγμα που προκύπτει από κλήρωση που διενεργείται στο κυριακάτικο εκκλησίασμα μίας ενορίας. 

Αν οι μαθητές επιλέγονται με εξετάσεις όποιος πειραματισμός και να γίνει δεν έχει αξία αφού δε μπορεί να γενικευθεί για το σύνολο των μαθητών.

Ψέμα! Το ότι το δείγμα δεν είναι τυχαίο, δηλαδή είναι ένα «δείγμα ευκολίας», δεν μειώνει την δυνατότητα επιτυχούς διάδοσης εκπαιδευτικών μεθόδων που «δούλεψαν». Εξ άλλου η διασύνδεση των ΠΠΣ με τα άλλα σχολεία της χώρας και τα πανεπιστήμια επιτρέπει μία μέθοδος να επαναξιολογηθεί. Η «θεοποίηση» του τυχαίου δείγματος είναι προσχηματική. Η ιστορία των κοινωνικών και άλλων επιστημών είναι γεμάτη από σημαντικά αποτελέσματα  που αρχικά προέκυψαν από  δείγματα ευκολίας. Λ.χ. του  Πιαζέ σε παιδιά σχολείων της Γενεύης με πολύ μικρά δείγματα, του Φρόυντ  σε ασθενείς του στην Βιέννη. Επιπλέον πολλά ευρήματα που σχετίζονται με την τέχνη του διδάσκειν στηρίζονται σε μελέτες περιπτώσεων (case studies).

Με τις εξετάσεις και την αριστεία των ΠΠΣ συντάσσεται ένα μικρό αντιδραστικό μέρος της κοινωνίας.     

Ψέμα! Από έρευνα του ραδιοσταθμού «Στο κόκκινο 105.5» προκύπτει ότι μόνο το 27%  των πολιτών συντάσσεται με την άποψη ότι τα ΠΠΣ πρέπει να πάψουν να λειτουργούν με την μορφή που έχουν. Αντίθετα το 45% θεωρεί ότι πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν όπως τώρα δηλαδή με εξετάσεις. Αξιοσημείωτο είναι ότι μεταξύ των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ το 47% συντάσσεται με την συνέχιση της λειτουργίας των ΠΠΣ με την σημερινή τους μορφή! (εδώ). Εκτός από την προτίμηση χιλιάδων οικογενειών για τα ΠΠΣ που εκφράζεται με την συμμετοχή στις εξετάσεις εδώ και ένα μήνα καθημερινά βλέπουν το φως της δημοσιότητας γνώμες σημαντικών επιστημόνων, λογίων κ.α. που επιχειρηματολογούν υπέρ της ανάγκης να διατηρηθούν αλλά και να επεκταθούν τα υπάρχοντα ΠΠΣ.

Η επιχειρούμενη από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας  αλλαγή του τρόπου λειτουργίας  των 60 περίπου υπαρχόντων ΠΠΣ εκφράζει τα συμφέροντα πολύ λίγων ανθρώπων.

Αλήθεια! Ικανοποιείται το αίτημα των οικογενειών μίας μικρής κατηγορίας μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου περίπου 15 Προτύπων Πειραματικών Γυμνασίων που επιθυμούν, παρά τον ισχύοντα νόμο, να εισαχθούν στο αντίστοιχο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο χωρίς εξετάσεις. Είχαν προηγηθεί πριν δύο χρόνια κάποιες κινητοποιήσεις με αυτό το αίτημα. Ακολούθησε και δικαστική προσφυγή που δεν δικαιώθηκε. Προφανώς το δικαστήριο θεώρησε ότι το γενικό συμφέρον υπερισχύει του μερικού. Επίσης ικανοποιεί το αίτημα μίας μερίδας συνδικαλιστών που βλέπει τα ΠΠΣ με κακό μάτι λόγω της ύπαρξης αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς τους, ευέλικτων διοικητικών δομών και για το γεγονός ότι αντιστρατεύονται την ήσσονα προσπάθεια. Τέλος η διάλυση, διότι περί αυτού πρόκειται, του δικτύου των 60 ΠΠΣ εξυπηρετεί και τα ιδιωτικά σχολεία που εδώ και δύο χρόνια βλέπουν μερικούς από τους ικανότερους μαθητές τους να τα εγκαταλείπουν προς χάριν των ΠΠΣ που είναι, μην το ξεχνάμε, δημόσια σχολεία!


Ν.Σ. Μαυρογιάννης, Μαθηματικός (MSc, PhD) καθηγητής στην Ευαγγελική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου