ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Παρατηρητήριο

Βγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάΒγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάχανα, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;να, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;ρκτο.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Οι ευρωπαϊκές αρχές αποφάσισαν να ασχοληθούν ξανά με το μεταναστευτικό όταν άρχισαν οι τσαμπουκάδες της Ιταλικής κυβέρνησης και η κρίση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας. Από τις αποφάσεις που πήραν-δεν πήραν είναι φανερό ότι δεν έχουν λύση, αλλά έχουν λεφτά για πέταμα. Είπαν και κάτι υπαινικτικά και για τη δράση των ΜΚΟ στη Μεσόγειο και έδωσαν και του δικού μας παράταση στην αύξηση του ΦΠΑ. Απλά δεν υπάρχει καμιά λύση εκεί που δήθεν ψάχνουν. Πρόκειται περί εποικισμού της Ευρώπης από κατοίκους της Αφρικής και της Ασίας. Ζούμε μια φάση μετακίνησης λαών που θα ενταθεί λόγω υπερπληθυσμού, διάβρωσης των παραλίων και ερημοποίησης που προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Αυτά συνδυάζονται με την πολιτική αστάθεια, την οικονομική καχεξία, τη βία αλλά και τη διακίνηση της πληροφορίας και την ευκολία των μετακινήσεων. Η Ευρώπη είναι πολύ πλούσια για το μέγεθος του πληθυσμού της και λογικά φαντάζει ως η γη της επαγγελίας. Κάποια στιγμή θα κλείσει σαν στρείδι αλλά αυτό θα σημάνει βία, ανείπωτη βία. Στα πλαίσια της κατάρρευσης της μεταπολεμικής ηθικής που έρχεται.

Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Διακομματικό μέτωπο για την παιδεία


Την συγκρότηση ενός διακομματικού μετώπου με αφορμή «την αλλαγή του Νόμου για την Παιδεία που ανακοινώθηκε από τον Υπουργό κ. Μπαλτά» αναλαμβάνει να συγκροτήσει η επικεφαλής του Δικτύου για την Ελλάδα και την Ευρώπη, Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία απέστειλε σχετικές επιστολές σε όλους τους πολιτικούς αρχηγούς. Πολύ σωστά. Αν δεν μπορούμε ακόμα να σχηματίσουμε ένα φιλοευρωπαϊκό μέτωπο για τη σωτηρία της χώρας μας ας το κάνουμε στην Παιδεία. Γιατί δεν πρόκειται απλά για αντιμεταρρύθμιση πρόκειται για καταστροφή.
Αναλυτικά, η επιστολή:
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Η ανακοίνωση των προτάσεων από το Υπουργείο Παιδείας για την αλλαγή του νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στα Πανεπιστήμια όλων των ανεπτυγμένων χωρών. Επισφραγίζει την επιστροφή στο Πανεπιστήμιο του κρατικού ελέγχου και της κομματικής ασυδοσίας.
Προφανώς, δεν υπάρχει τέλειος νόμος και κανένας Υπουργός, όπως και κανένα κόμμα μόνο του, ιδιαίτερα μέσα στη βαθειά αυτή κρίση που περνάει η χώρα μας, δεν κατέχει την απόλυτη γνώση του σωστού και του καλού.
Προφανώς, αναγνωρίζουμε όλοι ότι κάθε Κυβέρνηση έχει το δικαίωμα της πρωτοβουλίας και της πρότασης για αλλαγές στο υφιστάμενο πλαίσιο, ακόμη και για μεγάλες ανατροπές, εφόσον αυτές υπηρετούν το μέλλον της Παιδείας και της νέας γενιάς της χώρας μας.
Όμως, πιστεύω ακράδαντα ότι κάθε σημαντική αλλαγή πρέπει να θεμελιώνεται στην όσο πιο ευρεία συναίνεση, όπως συνέβη με τον ισχύοντα – ακόμη – νόμο για τα ΑΕΙ.
Να επιδιώκει, δηλαδή, ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας την ευρύτατη θεσμική, κοινωνική και κοινοβουλευτική διαβούλευση που θα διαρκεί έως και ένα χρόνο και στη συνέχεια τη συναίνεση των 2/3 της Βουλής, δηλαδή την υπερψήφιση της πρότασης του από 200 τουλάχιστον Βουλευτές.
Η προώθηση των συγκεκριμένων προτάσεων του Υπουργείου Παιδείας χωρίς καμία διαβούλευση, χωρίς καμιά επιστημονική τεκμηρίωση και με πλήρη άγνοια του τι συμβαίνει διεθνώς εν έτει 2015, δεν έχει προηγούμενο και είναι η μεγαλύτερη ιδεοληπτική οπισθοδρόμηση σε βάρος της νέας γενιάς και της Ανάπτυξης της χώρας.
Πιστεύω ότι είναι εθνική ανάγκη να αναλάβετε πολιτική πρωτοβουλία ώστε να πετύχουμε τη μέγιστη δυνατή θεσμική κατοχύρωση στο ζήτημα των ρυθμίσεων και των αλλαγών στην Παιδεία και η οποία μπορεί να αποτελέσει σημαντικό θετικό προηγούμενο και για άλλες ανάλογες συμφωνίες σε μείζονα θέματα που απασχολούν τη χώρα και την κοινωνία. Συνεχίζω να πιστεύω ότι το μέγεθος τη κρίσης που διέρχεται η χώρα επιβάλλει την επίτευξη των μέγιστων δυνατών συναινέσεων.
Με εκτίμηση,
Άννα Διαμαντοπούλου»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου