ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Ηiggs Boson

Ηiggs Boson

Παρατηρητήριο

Σχετικά με την αποστροφή Κυριάκου Μητσοτάκη περί ανισότητας:

Η μοναδική μορφή ισότητας που έχει νόημα για εμάς τους φιλελεύθερους,είναι η ισότητα ενώπιον του Νόμου (ισονομία)!
Κάθε άλλη μορφή,ειναι είτε ανέφικτη,είτε επιτυγχάνεται μέσω καταναγκασμού,άρα συντρίβει τον ανθρωπο,τα δικαιώματα και τη μοναδικοτητά του. Ο εξισωτισμος,υπήρξε ιστορικά πάντοτε βίαιος και αυθαίρετος,συνέτριψε τα άτομα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους στο όνομα ενός συλλογικού οράματος,το οποίο κάποιοι άλλοι σχεδίασαν και τους επέβαλλαν. Οδήγησε σε κοινωνίες στάσιμες,ομοιόμορφα βαρετές,πληκτικά ομοειδείς,οικονομικα αδιέξοδες,αισθητικά βάρβαρες,ηθικά αποτρόπαιες.
Ειναι τελείως διαφορετικό το να ζητάς ενα ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα για τον καθένα απο το να ζητάς ίδιο εισόδημα για ολους.
Αυτή ειναι η ειδοποιός διαφορά φιλελευθερισμού-σοσιαλισμού και το τεκμήριο ηθικής υπεροχής της ελευθερίας.

Βαγγέλης Πάλμος

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ουδέν κακον αμιγές καλού. Η καταστροφή του Σαρωνικού έχει και ένα θετικό. Άρχισε το ξήλωμα της " πολιτικής αριστερής οικολογιας" απο τη λίστα των κοινωνικών μας στερεοτύπων. Μεγαλη πρόοδος παίκτες. Ένας απίθανος φερετζές ιδιοτέλειας, αριστερισμού και άεργου επαγγέλματος. Καιρός ήταν.

Πέμπτη, 6 Αυγούστου 2015

Κώστας Κουκουμάκας: «Φυτώριο» χαρισματικών παιδιών


Καλά που υπάρχει και η ιδιωτική εκπαίδευση σε αυτούς τους άνυδρους καιρούς να το παλεύει. Η καταστροφή της δημόσιας διακόπηκε προς το παρόν λόγω της διεθνούς κατακραυγής και της παρέμβασης των θεσμών. Επιτέλους πήραν και αυτοί χαμπάρι τι πήγαινε να κάνει ο Μπαλτάς και τον σταμάτησαν. Ας ελπίσουμε σε όχι πολύ χειρότερες μέρες. (leo)
από την Καθημερινή
Δεν βρίσκομαι σε μια συνηθισμένη σχολική αίθουσα. Οι μαθητές Δημοτικού φορούν λευκές ποδιές και κινούνται γύρω από πάγκους εργαστηρίου. Εχοντας στα προηγούμενα μαθήματα διδαχθεί τις βασικές αρχές της Μηχανικής, σήμερα πρέπει να κατασκευάσουν με λεπτά ξύλινα πηχάκια μια γέφυρα η οποία θα αντέχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βάρος. Κάνουν μαθηματικούς υπολογισμούς στα τετράδιά τους, συζητώντας για τη στατική επάρκεια της κατασκευής τους. «Το προηγούμενο ρεκόρ αντοχής μιας τέτοιας ξύλινης γέφυρας ήταν 18 κιλά. Είμαι σίγουρος ότι θα προκύψουν πολλά ακόμα· κάθε φορά εκπλήσσομαι με αυτά τα παιδιά», λέει εμφανώς ικανοποιημένος ο δάσκαλος της Μηχανικής, Αντώνης Χρυσός.
Οι καλοκαιρινές μέρες στο Κέντρο για Χαρισματικά-Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη (Center for Talented Youth - CTY Greece) κυλούν και φέτος σαν νεράκι. Για δεύτερη χρονιά, 185 παιδιά από κάθε γωνιά της Ελλάδας παρακολουθούν το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας τριών εβδομάδων, το οποίο υποστηρίζεται επιστημονικά από το διεθνούς φήμης αμερικανικό Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, γίνεται με την αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και τελεί υπό την αιγίδα του ελληνικού υπουργείου Παιδείας.
Ο διευθυντής του CTY Greece, Αντώνης Αποστόλου, αναλαμβάνει να με ξεναγήσει στην αχανή καταπράσινη έκταση του Κολλεγίου Ανατόλια, στα σύνορα Πυλαίας-Πανοράματος. «Ο αριθμός των παιδιών είναι φέτος διπλάσιος από την περσινή, παρθενική χρονιά. Επελέγησαν μεταξύ 3.000 μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου κατόπιν εξετάσεων -όχι γνώσεων, αλλά ακαδημαϊκών δεξιοτήτων- που πραγματοποιήθηκαν σε 14 πόλεις ανά την Ελλάδα», μου εξηγεί. Οι 135 μαθητές Γυμνασίου μέχρι και Α΄ Λυκείου παρακολουθούν το θερινό πρόγραμμα, φιλοξενούμενοι στο Οικοτροφείο του Ανατόλια. Για τα υπόλοιπα 50 παιδιά της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού προβλέπονται μόνο πρωινά μαθήματα. Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές έλαβαν υποτροφία με βάση το οικογενειακό εισόδημα. Μεταξύ των χορηγών είναι οι εταιρείες Aegean και Lidl Hellas, ενώ υποστηρικτές είναι το Κοινωφελές Ιδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ιδρυμα Hellenic Hope.
Τι διδάσκονται λοιπόν τα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά; Μπορούν να επιλέξουν ένα από τα μαθήματα που ετοίμασαν ειδικά γι’ αυτό το πρόγραμμα καθηγητές του Πανεπιστημίου Johns Hopkins και του CTY Greece: Κρυπτολογία, Εισαγωγή στις Βιοϊατρικές Επιστήμες, Πιθανότητες και Θεωρία Παιγνίων, Αρχές Σχεδίασης για Μηχανικούς, Χημεία και Κοινωνία, Επιστήμη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Γενετική, Εισαγωγή στη Φιλοσοφία και Αρχές Μακροοικονομίας! Για τους μαθητές του Δημοτικού το «μενού» περιελάμβανε: Επιστήμη και Μηχανική, Το Μυστήριο της Αντίληψης: Αισθήσεις και Ερεθίσματα, Η Μαγεία της Μαθηματικής Σκέψης και Στο Εργαστήρι του Συγγραφέα.
Στο διάλειμμα συζητάμε με τους μαθητές. Είναι ενθουσιασμένοι γιατί σήμερα διδάχτηκαν Κρυπτολογία χρησιμοποιώντας ως κώδικα τις βάσεις του DNA που έμαθαν στη Γενετική. Λίγο αργότερα, παίρνουμε μια μικρή γεύση από το μάθημα της Χημείας. «Τώρα αναλύουμε τη θεωρία. Στο τέλος της εβδομάδας θα παραγάγουμε βιοκαύσιμα», μου λένε η καθηγήτρια, Ελσα Εξηνταβελόνη, και οι δύο βοηθοί της. Στη γειτονική αίθουσα, της Μηχανικής, τα παιδιά σχεδιάζουν ένα αμφίβιο όχημα.
Ενα από τα πιο δημοφιλή μαθήματα φέτος είναι η Θεωρία των Παιγνίων, που πολύ ακούστηκε τους τελευταίους μήνες. «Πολύ απλά, μαθαίνουμε πόσο κοντά πρέπει να πλησιάσουμε κάποιον για να τον χτυπήσουμε με μια μπάλα. Ομως, όχι τόσο κοντά ώστε να μπορεί να μας πετύχει εκείνος», μου εξηγούν τα παιδιά. Με το που χτυπάει το κουδούνι, στην αίθουσα μπαίνει ο καθηγητής της Θεωρίας των Παιγνίων, Θοδωρής Ανδριόπουλος. «Σήμερα θα χρησιμοποιήσουμε ένα γρίφο. Θα αναπαραστήσουμε μια ιστορική μάχη και θα προσπαθήσουμε να μπούμε στη σκέψη των στρατηγών, να καταλάβουμε το σχεδιασμό και τις επιθέσεις, την άμυνα και τις μπλόφες. Θα είναι φοβερό το μάθημα!» λέει με απροσποίητη λαχτάρα και συνδέει το λάπτοπ του με τον προτζέκτορα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου