ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Παρατηρητήριο

Βγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάΒγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάχανα, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;να, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;ρκτο.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Οι ευρωπαϊκές αρχές αποφάσισαν να ασχοληθούν ξανά με το μεταναστευτικό όταν άρχισαν οι τσαμπουκάδες της Ιταλικής κυβέρνησης και η κρίση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας. Από τις αποφάσεις που πήραν-δεν πήραν είναι φανερό ότι δεν έχουν λύση, αλλά έχουν λεφτά για πέταμα. Είπαν και κάτι υπαινικτικά και για τη δράση των ΜΚΟ στη Μεσόγειο και έδωσαν και του δικού μας παράταση στην αύξηση του ΦΠΑ. Απλά δεν υπάρχει καμιά λύση εκεί που δήθεν ψάχνουν. Πρόκειται περί εποικισμού της Ευρώπης από κατοίκους της Αφρικής και της Ασίας. Ζούμε μια φάση μετακίνησης λαών που θα ενταθεί λόγω υπερπληθυσμού, διάβρωσης των παραλίων και ερημοποίησης που προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Αυτά συνδυάζονται με την πολιτική αστάθεια, την οικονομική καχεξία, τη βία αλλά και τη διακίνηση της πληροφορίας και την ευκολία των μετακινήσεων. Η Ευρώπη είναι πολύ πλούσια για το μέγεθος του πληθυσμού της και λογικά φαντάζει ως η γη της επαγγελίας. Κάποια στιγμή θα κλείσει σαν στρείδι αλλά αυτό θα σημάνει βία, ανείπωτη βία. Στα πλαίσια της κατάρρευσης της μεταπολεμικής ηθικής που έρχεται.

Τρίτη, 3 Μαΐου 2016

Αποστόλης Δημητρόπουλος: Θα παραιτηθείτε ή όχι;


Ο Αντώνης Λιάκος, πρόεδρος της λεγόμενης Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία στην πρόσφατη συνέντευξή του στο Βήμα της Κυριακής (του Πάσχα) λέει -προτείνει- πολλά και διάφορα που παρά την ασάφεια τους, ορισμένα τουλάχιστον εξ' αυτών θυμίζουν το πρόγραμμα παιδείας του ΠΑΣΟΚ του 2007 και τις σχετικές επεξεργασίες που είχαν γίνει τότε (π.χ. Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών, λόγο και ρόλο στις τοπικές κοινωνίες, και πολλά άλλα...). Είναι προφανές ότι τίποτα από όλα αυτά δεν αποτελούσαν ποτέ και κατά κανένα τρόπο μέρος των θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ ή έστω μέρους του κόμματος αυτού (που έτσι κι αλλιώς θεωρούσε θέση του οτιδήποτε επεδίωκε κάθε ομάδα οργανωμένων συμφερόντων στο χώρο της εκπαίδευσης).
Την ίδια όμως ώρα που ο Λιάκος αλλά και ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γ. Κουζέλης, (αυτός που μιλούσε και για την ''μετασυντεχνιακότητα'' στην εκπαίδευση) προτείνουν την διεύρυνση της ''παιδαγωγικής αυτονομίας'' των σχολείων και των εκπαιδευτικών, και τη μείωση των διαλειμμάτων, ο Υπουργός Φίλης εκδίδει υπουργική απόφαση με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Ενιαίου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (που αντικαθιστά εν μέρει το πρόγραμμα των σχολείων ΕΑΕΠ που εισήχθησαν το 2011 πιλοτικά και εφαρμόστηκε σε 1300 περίπου σχολικές μονάδες αλλά και το παραδοσιακό πρόγραμμα) με την οποία όχι μόνο αυξάνεται η διάρκεια των διαλειμμάτων (για να μην αυξηθεί κατά μερικά λεπτά η διάρκεια των διδακτικών ωρών και αυξηθεί το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που παραμένει πολύ κάτω από το μ.ο. των συναδέλφων τους στην Ευρώπη) αλλά επιπλέον, καταργείται η Ευέλικτη Ζώνη, η μοναδική δηλαδή ζώνη παιδαγωγικής αυτονομίας που υπήρχε στα δημοτικά σχολεία (παραδοσιακά και ΕΑΕΠ).
Η Ευέλικτη Ζώνη (2 ώρες την εβδομάδα στα παραδοσιακά σχολεία και 1 ώρα στα σχολεία ΕΑΕΠ) έδινε τη δυνατότητα στα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς (ατομικά, ομαδικά ή και σε συνεργασία με άλλες σχολικές μονάδες της ίδιας περιοχής ή ακόμα και άλλων ευρωπαϊκών χωρών) να εφαρμόσουν καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις (όπως π.χ. περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, πολιτιστικά προγράμματα, προγράμματα φιλαναγνωσίας, προγράμματα τοπικής ιστορίας, ευρωπαϊκά προγράμματα COMENIUS, προγράμματα πρόληψης βίας και ενδοσχολικού εκφοβισμού, προγράμματα διεθνών οργανισμών, του ΟΗΕ, της UNICEF κλπ.) που εμπλουτίζουν τις διαδικασίες μάθησης και τις εκπαιδευτικές εμπειρίες των μαθητών και συνδέουν το σχολείο με το εξωτερικό κοινωνικό του περιβάλλον διατηρώντας το ανοικτό και σύγχρονο.
Η Ευέλικτη Ζώνη πολεμήθηκε λυσσαλέα και υπονομεύτηκε όλα αυτά τα χρόνια από τα εκπαιδευτικά συνδικάτα και τις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ στο χώρο της εκπαίδευσης, ενώ εκπαιδευτικοί που έπαιρναν τέτοιες πρωτοβουλίες και την αξιοποιούσαν λοιδωρήθηκαν από τους συνδικαλιστές για την "αντισυναδελφική" τους συμπεριφορά (''χαλάγανε την πιάτσα''). Και όλα αυτά γιατί αυτή η χαραμάδα αυτονομίας και ανάσας στο πλέον συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα στον δυτικό κόσμο (βλέπε σχετικά στοιχεία του ΟΟΣΑ), έδινε τη δυνατότητα διαφοροποίησης των σχολείων μεταξύ τους (υπέρ των μαθητών τους...) και νομιμοποιούσε έτσι τις διαδικασίες αξιολόγησης και του έργου των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών. Με τη γνωστή αριστερίστικης υφής ξύλινη συνδικαλιστική γλώσσα και περίσσεια υποκρισίας υποστηρίζουν ότι η διαφοροποίηση των σχολείων είναι σε βάρος των μαθητών γιατί αυξάνει τις ανισότητες (!!!) όταν και ο καθένας καταλαβαίνει ότι το ομοιόμορφο σχολικό πρόγραμμα παραβλέπει και αδιαφορεί για τις υπαρκτές διαφορές και ανισότητες μεταξύ των μαθητών. Το αντίθετο δηλαδή από αυτό που έκανε και μπορούσε ακόμη περισσότερο να πετύχει η ορθή, ελεγχόμενη και υπό διαρκή αξιολόγηση αξιοποίηση και περαιτέρω διεύρυνση της δομής της Ευέλικτης Ζώνης.

Ο Υπουργός Φίλης, με την υπουργική απόφαση για το νέο πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου, υιοθέτησε τις θέσεις των συνδικαλιστών του ΣΥΡΙΖΑ και των εκπαιδευτικών συνδικάτων (που είναι και επίσημοι και ανεπίσημοι συνομιλητές και σύμβουλοί του) και όχι εκείνες του Α. Λιάκου και του Γ. Κουζέλη (της μετασυντεχνιακότητας...) τους οποίους ο ίδιος έχει επιλέξει και διορίσει στις θέσεις τους.
Τι θα κάνουν λοιπόν τώρα ο Λιάκος και ο Κουζέλης; Θα πάρουν θέση ως προς την υπουργική απόφαση για το πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου, ''θα ποιήσουν την νήσσαν'' ή θα αρχίσουν ''τ' άλλα λόγια να αγαπιόμαστε''; Θα παραιτηθούν ή θα συνεχίσουν να γελοιοποιούνται; Λίγη παραπάνω αίσθηση ευθύνης, συνέπειας και αξιοπρέπειας δεν θα έβλαπτε την παιδεία πάντως! Ου μην την κοινωνία και την αριστερά...Μόνο τον ΣΥΡΙΖΑ θα έβλαπτε, αλλά τι σχέση έχει αυτός με το συμφέρον της παιδείας, της κοινωνίας και της αριστεράς;

Οι ιδέες του κ. Λιάκου εδώ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου