ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Ηiggs Boson

Ηiggs Boson

Παρατηρητήριο

Σχετικά με την αποστροφή Κυριάκου Μητσοτάκη περί ανισότητας:

Η μοναδική μορφή ισότητας που έχει νόημα για εμάς τους φιλελεύθερους,είναι η ισότητα ενώπιον του Νόμου (ισονομία)!
Κάθε άλλη μορφή,ειναι είτε ανέφικτη,είτε επιτυγχάνεται μέσω καταναγκασμού,άρα συντρίβει τον ανθρωπο,τα δικαιώματα και τη μοναδικοτητά του. Ο εξισωτισμος,υπήρξε ιστορικά πάντοτε βίαιος και αυθαίρετος,συνέτριψε τα άτομα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους στο όνομα ενός συλλογικού οράματος,το οποίο κάποιοι άλλοι σχεδίασαν και τους επέβαλλαν. Οδήγησε σε κοινωνίες στάσιμες,ομοιόμορφα βαρετές,πληκτικά ομοειδείς,οικονομικα αδιέξοδες,αισθητικά βάρβαρες,ηθικά αποτρόπαιες.
Ειναι τελείως διαφορετικό το να ζητάς ενα ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα για τον καθένα απο το να ζητάς ίδιο εισόδημα για ολους.
Αυτή ειναι η ειδοποιός διαφορά φιλελευθερισμού-σοσιαλισμού και το τεκμήριο ηθικής υπεροχής της ελευθερίας.

Βαγγέλης Πάλμος

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ουδέν κακον αμιγές καλού. Η καταστροφή του Σαρωνικού έχει και ένα θετικό. Άρχισε το ξήλωμα της " πολιτικής αριστερής οικολογιας" απο τη λίστα των κοινωνικών μας στερεοτύπων. Μεγαλη πρόοδος παίκτες. Ένας απίθανος φερετζές ιδιοτέλειας, αριστερισμού και άεργου επαγγέλματος. Καιρός ήταν.

Κυριακή, 5 Ιουνίου 2016

Αποστόλης Δημητρόπουλος: Υπάρχει ακόμα "λίπος" στο εκπαιδευτικό σύστημα


Πως θα μπορούσαμε να μην έχουμε κενά καθηγητών αλλά πλεονάσματα; Αυξάνοντας τη χρονική διάρκεια της ώρας διδασκαλίας χωρίς να μεταβάλλουμε το χρόνο διδασκαλίας του σχολείου. Αλλά το ελληνικό σχολείο εργάζεται μόνο για τους εργαζόμενους σε αυτό και όχι για τους μαθητές του.

Επειδή τα εκπαιδευτικά συνδικάτα και οι περισσότεροι Έλληνες εκπαιδευτικοί αντιδρούν σε κάθε συζήτηση περί αύξησης του διδακτικού ωραρίου τους, επικαλούμενοι την κόπωση, ας ρίξουν μια ματιά στο λινκ παρακάτω να δουν τα ωράρια των συναδέλφων τους στη Γερμανία. Και μετά ας έρθουν να τα ξαναπούμε..
Δυστυχώς στο λινκ που παρατίθεται παρακάτω δεν διευκρινίζεται πόσο διαρκεί κάθε μία διδακτική ώρα στη Γερμανία. Στην Ελλάδα πάντως είναι 40 ή 45 λεπτά (ακολουθούμενες από διαλείμματα 10 ή 5 λεπτών...ναι 5 λεπτών! ούτε να βγουν και να ξαναμπούν στην αίθουσα δεν προλαβαίνουν οι μαθητές), ενώ σε άλλες χώρες του ΟΟΣΑ η διδακτική ώρα διαρκεί 45 ή 50 λεπτά.
Τι θα μπορούσαμε όμως να κάνουμε στην μέση εκπαίδευση, το Γυμνάσιο και το Λύκειο στην Ελλάδα;
Αν η διάρκεια κάθε διδακτικής ώρας αυξάνονταν στα 45 ή 50 λεπτά ακολουθούμενες όλες από 10λεπτά διαλείμματα, θα μπορούσαν να μειωθούν τα 7ωρα ημερήσια ωρολόγια προγράμματα σε 6ωρα (και το εβδομαδιαίο πρόγραμμα από 35 σε 30 ώρες διδασκαλίας) χωρίς να μειωθεί ο χρόνος συνολικής λειτουργίας των σχολείων (8.15-14.00 όπως είναι σήμερα).
Αν όμως μειώνονταν κατά 1/7 το εβδομαδιαίο πρόγραμμα μαθημάτων (από 35 σε 30 ώρες μεγαλύτερης διάρκειας) τότε στη μέση εκπαίδευση θα χρειάζονταν 1/7 λιγότεροι εκπαιδευτικοί από το σύνολο των 75.000, δηλαδή περισσότεροι από 10.000.
Και ας έχουμε, επιπλέον, υπόψη ότι η 1 ώρα αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα σημαίνει 6-7.000 εκπαιδευτικούς λιγότερους.
Και αν το ωράριο των καθηγητών ευθυγραμμίζονταν με άλλες ευρωπαϊκές χώρες στις 24 ώρες (όχι τις 25 της Γερμανίας) είναι προφανές ότι δεν υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών αλλά σημαντικά πλεονάσματα και, επομένως, καμία ανάγκη για προσλήψεις δεν υπάρχει. Μόνο ''λίπος'' υπάρχει..
Τα ωρολόγια προγράμματα και τα διδακτικά ωράρια των εκπαιδευτικών δεν είναι τα μόνα χαρακτηριστικά στην εκπαίδευση όπου υπάρχει 'λίπος'. Σημαντική εξοικονόμηση μπορεί να προέλθει και από τις αναλογίες των μαθητών ανά τάξη που στην Ελλάδα είναι από τις μικρότερες διεθνώς, χωρίς να έχει οδηγήσει σε αυξημένες επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στις διεθνείς συγκρίσεις (PISA κλπ). Αντίθετα οι Έλληνες μαθητές παραμένουν ουραγοί στις διεθνείς συγκρίσεις. Γιατί μπορεί ο νόμος να προβλέπει τμήματα μέχρι 25 μαθητών (και κατ΄εξαίρεση 27), όλες οι δειγματοληπτικές έρευνες όμως δείχνουν ότι το μέσο μέγεθος τάξης είναι στην Ελλάδα 17-19 μαθητές (έναντι 21, 22, 23 σε πιο πλούσιες χώρες όπως π.χ. η Γερμανία).

Υπό το φόβο και το κόστος των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών ο αλά ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ "εξορθολογισμός'' των δαπανών, αντί να εστιάσει στο υπαρκτό "λίπος" και να επιδιώξει την καλύτερη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού, κόβει από το πρόγραμμα της εκπαίδευσης σε βάρος των μαθητών. Αυτό έκανε με το πρόγραμμα ΕΑΕΠ στα Ολοήμερα Δημοτικά, το ίδιο έκανε στα ΕΠΑΛ, και το ίδιο ανακοίνωσε ότι θα κάνει και στα Γυμνάσια από το Σεπτέμβριο. Επειδή για τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι "πρώτα ο εκπαιδευτικός" και όσοι ισχυρίζονται ότι είναι ¨πρώτα ο μαθητής" είναι φυσικά "νεοφιλελεύθεροι"....
ΥΓ. Και για να έχουμε αίσθηση των μεγεθών το σύνολο των καθηγητών στα ΑΕΙ είναι περίπου 10.000, και ότι εκεί η αναλογία καθηγητών-φοιτητών είναι από τις μεγαλύτερες στο κόσμο, ακόμα και όταν δεν συνυπολογίζονται οι ''αιώνιοι φοιτητές'' ή ακόμα και όταν συνυπολογίζονται μόνο όσοι εμφανίζονται να παίρνουν τουλάχιστον το δωρεάν σύγγραμμά τους... Όχι ότι και στη λειτουργία των ΑΕΙ δεν υπάρχει "λίπος''.


 δημοτικό σχολείογυμνάσιο
Βάδη-Βυρτεμβέργη2825
Βαυαρία2823- 27 (F)
Βερολίνο2826
Βραδεμβούργο2725
Βρέμη2825- 27  (S)
Αμβούργο27,921 -26 (S)
Έσση
29 (Α)
25-26 (Α) (S)
Mecklenburg-Vorpommern27.527
Κάτω Σαξονία2823.5
Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία2825,5
Rheinland-Pfalz27,824
Σάαρλαντ28,525- 27 (S)
Σαξωνία2824-26 (S)
Σαξονία-Άνχαλτ2723-25 ​​(S)
Schleswig-Holstein2825,5
Θουριγγία2723-26 (S)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου