ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Σταύρος Τσακυράκης, ο δικός μας σούπερ ήρωας

Παρατηρητήριο

Εφυγε μια εμβληματική μορφή της Γενιάς του Πολυτεχνείου. Ο Σταύρος Τσακυράκης, Γραμματέας της νεολαίας του ΚΚΕ Εσωτερικού στα χρόνια του αντιδικτατορικού φοιτητικού κινήματος, συνταγματολόγος καθηγητής της Νομικής Αθηνών, αργότερα αφοσιωμένος στην υπόθεση των δικαιωμάτων και της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Πολίτης με όλη τη σημασία της έννοιας, σε διαρκή εγρήγορση για την τύχη αυτού του τόπου και της Ευρώπης, για την ποιότητα της Δημοκρατίας, αντίπαλος της δημαγωγίας και των εύκολων λόγων.

Η δημόσια σφαίρα έχασε μια μαχητική φωνή στρατευμένη στην υπόθεση της ελευθερίας που στάθηκε η καθοδηγητική αξία της ζωής του.

Οι φίλοι του χάσαμε την ευθύτητα, την ανιδιοτέλεια, την ανατρεπτικά παιγνιώδη διάθεσή του.

Οι πολιτικά απανταχού ρηγάδες και ρηγίτισσες θα αναπολήσουν την ατομική και συλλογική τους διαδρομή, και τον σιωπηλό δεσμό που κρατάει ακόμα.

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα θυμούνται έναν Δάσκαλο συμπαραστάτη.

Γιάννης Βούλγαρης

Καθηγητής Παντειου Πανεπιστημίου
Γραμματέας Ρήγα Φεραίου 1974-1976».

Πηγή: Ο Γιάννης Βούλγαρης αποχαιρετά τον Σταύρο Τσακυράκη | iefimerida.gr

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Οι ευρωπαϊκές αρχές αποφάσισαν να ασχοληθούν ξανά με το μεταναστευτικό όταν άρχισαν οι τσαμπουκάδες της Ιταλικής κυβέρνησης και η κρίση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας. Από τις αποφάσεις που πήραν-δεν πήραν είναι φανερό ότι δεν έχουν λύση, αλλά έχουν λεφτά για πέταμα. Είπαν και κάτι υπαινικτικά και για τη δράση των ΜΚΟ στη Μεσόγειο και έδωσαν και του δικού μας παράταση στην αύξηση του ΦΠΑ. Απλά δεν υπάρχει καμιά λύση εκεί που δήθεν ψάχνουν. Πρόκειται περί εποικισμού της Ευρώπης από κατοίκους της Αφρικής και της Ασίας. Ζούμε μια φάση μετακίνησης λαών που θα ενταθεί λόγω υπερπληθυσμού, διάβρωσης των παραλίων και ερημοποίησης που προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Αυτά συνδυάζονται με την πολιτική αστάθεια, την οικονομική καχεξία, τη βία αλλά και τη διακίνηση της πληροφορίας και την ευκολία των μετακινήσεων. Η Ευρώπη είναι πολύ πλούσια για το μέγεθος του πληθυσμού της και λογικά φαντάζει ως η γη της επαγγελίας. Κάποια στιγμή θα κλείσει σαν στρείδι αλλά αυτό θα σημάνει βία, ανείπωτη βία. Στα πλαίσια της κατάρρευσης της μεταπολεμικής ηθικής που έρχεται.

Δευτέρα, 5 Σεπτεμβρίου 2016

Σπύρος Πανταζής: Το δικαίωμα στο θάνατο



Από τον τοίχο του Σπύρου στο fb

Θα μπορούσα πολλά να γράψω για το δικαίωμα στο θάνατο καθότι αποτέλεσε και το πεδίο της ερευνητικής μου εξειδίκευσης κατά τρόπο παράδοξο όμως μου είναι δύσκολο να το συνθέσω σε άρθρο με τρόπο ικανοποιητικό οπότε ας δούμε μερικά σχηματικά και εκλαϊκευμένα.

1.Τα άτομα που επιλέγουν να δώσουν ένα τέλος στη ζωή τους θέλουν με αυτό τον συμβολικό τρόπο να προασπίσουν τις αξίες που χαρακτήρισαν την ύπαρξη τους. Επιλέγουν τον χρόνο και το μέρος λαμβάνοντας μία αυτόνομη απόφαση προστατεύοντας την αξιοπρέπεια τους. Ο φόβος τους δεν είναι ο θάνατος αλλα μία ζωή χωρίς νόημα, μια διάρκεια πόνου, μία ροή ανυπόφορη. 


2.Σε αυτές τις περιπτώσεις όταν η απόφαση είναι αποκλειστικά δική τους και δεν γίνεται υπό τα κράτος συγγενικής πίεσης παρουσιάζονται μπροστά στο νομικό και ιατρικό σύστημα ως οι απόλυτοι ικέτες που επιζητούν με σεβασμό το δικαίωμα στην επιλογή.


3.Τα προβλήματα που ανακύπτουν στις χώρες που απαγορεύεται η ευθανασία -για παράδειγμα στην Αγγλια- είναι πολλαπλά. Πρώτα από όλα παραβιάζεται η αρχή της ισότητας καθότι μόνο οικονομικά ευκατάστατοι μπορούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό και δη στην κλινική Ντιγκιντας προκειμένου να ολοκληρώσουν τον σκοπό τους. Αμέσως αποκλείονται οι ασθενέστεροι. Ταυτογχρονα τα καθημερινά προβλήματα και η δυναμική του πόνου -είτε σωματικού είτε ψυχολογικού-είναι αδυσώπητα. Πολλές φορές βίαιες αυτοκτονίες συμβαίνουν εξαιτίας του υπάρχοντος state of law. Πολλοί αρνούνται φαγητό και νερό προκειμένου να πάρουν την τύχη τους στα χέρια τους. Το απότελεσμα είναι η μεγιστοποίηση της οδύνης. Άλλοτε πάλι ενισχύεται η λεγόμενη underground euthanasia με δραματικές συνέπειες.


4.Αρκετές είναι οι χώρες που επιτρέπουν την ενεργητική ευθανασία όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο και την υποβοηθούμενη η Σουηδία και το Όρεγκον. Εδώ οι διαφοροποιήσεις είναι λίγο τεχνικές η Ολλανδία εφαρμόζει και τα δύο. Οι υποθέσεις Postma, Alkmaar, Chabot είναι σημαντικές για όποιον ενδιαφέρεται. Το ζήτημα είναι ότι πολλοί κατηγορούν την Ολλανδία για την διαμόρφωση της λεγόμενης κουλτούρας του θανάτου και ενός τουρισμού που αυξάνεται εξαιτίας αυτού του λόγου. Η αλήθεια είναι τα στατιστικά του 2010 σημείωσαν αύξηση. Από την άλλη μεριά η τακτική υποβοηθούμενης αυτοκτονίας που εφαρμόστηκε στο Όρεγκον υπήρξε αποτελεσματική. Το σημαντικό και αυτό που το διακρίνει ως ιδεότυπο είναι ότι ενώ υπήρχαν μεγάλοι φόβοι για τους οικονομικά ευάλωτους, τους ηλικιωμένους, όσους δεν είχαν ακαδημαϊκή εκπαίδευση, η έρευνα του 2013 έδειξε πως το 97,4% ήταν λευκοί, το 43,9 % πτυχιούχοι και βέβαια το 75,9% αντιμετώπιζε τον καρκίνο. 


5.Επιλογικά ο κ. Βέλλιος πήρε μία γενναία κατά τη γνώμη μου απόφαση η οποία όμως δεν έχει νόημα να κριθεί από εμάς. Το ίδιο σπουδαίοι είναι και όσοι παλεύουν με την αρρώστια τους, αναμετρώνται με τις αγωνίες, τα βλέμματα και τις ελπίδες των συγγενών τους, το κουράγιο και τις πιθανότητες.
Τα ζητήματα της ύπαρξης είναι μοναχικά και έμεις πολύ μικροί για να κουνάμε το δάχτυλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου