ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Παρατηρητήριο

Βγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάΒγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάχανα, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;να, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;ρκτο.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Οι ευρωπαϊκές αρχές αποφάσισαν να ασχοληθούν ξανά με το μεταναστευτικό όταν άρχισαν οι τσαμπουκάδες της Ιταλικής κυβέρνησης και η κρίση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας. Από τις αποφάσεις που πήραν-δεν πήραν είναι φανερό ότι δεν έχουν λύση, αλλά έχουν λεφτά για πέταμα. Είπαν και κάτι υπαινικτικά και για τη δράση των ΜΚΟ στη Μεσόγειο και έδωσαν και του δικού μας παράταση στην αύξηση του ΦΠΑ. Απλά δεν υπάρχει καμιά λύση εκεί που δήθεν ψάχνουν. Πρόκειται περί εποικισμού της Ευρώπης από κατοίκους της Αφρικής και της Ασίας. Ζούμε μια φάση μετακίνησης λαών που θα ενταθεί λόγω υπερπληθυσμού, διάβρωσης των παραλίων και ερημοποίησης που προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Αυτά συνδυάζονται με την πολιτική αστάθεια, την οικονομική καχεξία, τη βία αλλά και τη διακίνηση της πληροφορίας και την ευκολία των μετακινήσεων. Η Ευρώπη είναι πολύ πλούσια για το μέγεθος του πληθυσμού της και λογικά φαντάζει ως η γη της επαγγελίας. Κάποια στιγμή θα κλείσει σαν στρείδι αλλά αυτό θα σημάνει βία, ανείπωτη βία. Στα πλαίσια της κατάρρευσης της μεταπολεμικής ηθικής που έρχεται.

Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2013

Μέσα Μεταφοράς αλλά και αλληλεγγύης


Αν η ελληνική κοινωνία αφεθεί να την καθοδηγούν οι φόνοι όσο φρικτοί και αν είναι, θα θερίζει μόνο φόνους και ποτέ ανάπτυξη. Αν αφήσει το διχασμό να την πιλατεύει δεν θα βρει ποτέ την αλληλεγγύη που τις λείπει. Ο φίλος και αναγνώστης της «μαργαρίτας» Χρήστος Χατζηγιαννάκης μας έστειλε μια ιδέα για τα μέσα μεταφοράς και αυτούς που δεν μπορούν να πληρώσουν. Τον ευχαριστούμε και τη δημοσιεύουμε. Ένα διάλειμμα  από τη φρίκη, τη Κεντροαριστερά και τη διχόνια.
  
του Χρήστου Χατζηγιαννάκη

Συνεπεία της κρίσης, οι πολίτες της χώρας ζουν με την ανασφάλεια, την  αγωνία, τον φόβο, και ίσως μερικοί αντιμετωπίζουν με απελπισία την  καθημερινή επιβίωση .
Πολλοί, είναι αποκλεισμένοι από μια σειρά αγαθών και υπηρεσιών, παρότι συνέβαλαν και αυτοί τα προηγούμενα χρόνια, με τον φόρο που κατέβαλλαν, στην ανάπτυξη του δημόσιου πλούτου, στις δημόσιες Υπηρεσίες , υγεία , παιδεία, πρόνοια, μέσα μαζικής μεταφοράς κ.α.
Θα σταθώ στο τελευταίο. Δεν αναφέρομαι στους τσαμπατζήδες ούτε στο κίνημα «δεν πληρώνω». Αναφέρομαι σε αυτούς που είναι σε δύσκολη οικονομική θέση και αδυνατούν να καταβάλλουν το αντίτιμο για τις αστικές ή υπεραστικές μετακινήσεις τους. Οι επιλογές τους είναι δύο. Ή να ζητήσουν από τον φίλο τους χρήματα, ρίχνοντας την περηφάνια και αξιοπρέπεια τους, ή να επιβιβασθούν ένοχα με τον κίνδυνο να εξευτελιστούν δημόσια. Για αυτούς όλους πρέπει να νοιαστούμε και να τους δείξουμε με πράξεις ότι έχουν την συμπαράσταση του  κοινωνικού συνόλου στην δύσκολη θέση που βρίσκονται και   ότι συνεχίζουν να είναι ένα κομμάτι από αυτό και  ότι σ αυτό ανήκουν. Πως θα μπορούσε να γίνει αυτό; Εγώ αναφέρω έναν που ίσως δεν είναι ο καλύτερος. Πρόταση,  κάποια μέσα μαζικής μεταφοράς, ορισμένες ώρες, με την ταμπέλα π.χ. ΜΕΣΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ να εκτελούν  ορισμένα δρομολόγια και να δέχονται χωρίς έλεγχο [ η με κάρτα που θα χορηγεί ένας φορέας του δήμου] τους μη έχοντες , όχι μόνο στις αστικές αλλά   σε αναλογία επιβατών και  σε μέσα  υπεραστικής συγκοινωνίας. Να υπάρχουν για αυστηρό έλεγχο , ελεγκτές  και δεν θα ήταν κακό να προταθεί να στελεχωθούν από ικανούς για αυτό , λαμβάνοντες επίδομα ανεργίας  του ΟΑΕΔ,  οι οποίοι θα δείξουν ότι αναγνωρίζουν στους συνανθρώπους τους έμπρακτα τα χρήματα που τους προσφέρουν μέσα από τους φόρους η τις έκτακτες κρατήσεις. Μετά από εξάμηνο να γίνουν οι εκτιμήσεις και αν δεν βγαίνουν τα οικονομικά τότε να προταθούν αυξήσεις εισιτηρίων .



1 σχόλιο:

  1. 1) ''ή να επιβιβασθούν ένοχα με τον κίνδυνο να εξευτελιστούν δημόσια.''

    Προς το παρόν πληρώνω εισιτήριο, παρότι άνεργος, γιατί ακόμη έχω τη δυνατότητα. Δε θεωρώ τους συνεπιβάτες μου, που δεν μπορούν να πληρώσουν εισιτήριο ξεφτίλες. Αντίθετα, ειδικά αν επιδεικνύουν κάρτα ανεργίας ή είναι μαθητές, τους στηρίζω και προσπαθώ να πείσω τον ελεγκτή να μην τους κόψει πρόστιμο.

    2)κ.Καστανά,
    τα τελευταία 4 χρόνια δούλευα σαν αναπληρωτής δάσκαλος με πολλή όρεξη σε διάφορα ακριτικά μέρη της χώρας - το μεγαλύτερο από αυτά είχε 800 κατοίκους.
    Φέτος, φυσικά είμαι άνεργος, όχι γιατί αυξήθηκε το ωράριο, ούτε γιατί επέστρεψαν στις τάξεις οι αποσπασμένοι, αλλά γιατί το Υπουργείο απλά αποφάσισε να υποβαθμίσει και να σταματήσει τη λειτουργία δύο δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης : Ολοήμερο και Ειδική Αγωγή. Πέρα, λοιπόν, από τις μεταρρυθμίσεις που δε γίνονται, κάντε κάποια στιγμή και κάποια αναφορά σε μεταρρυθμίσεις που έγιναν πριν λίγα χρόνια, αλλά τώρα καταρρέουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή